Carhistory.gr Logo
  » motorbikes » Ducati 98
Ducati 98
motorbikes
Η επιτυχημένη σειρά τετράχρονων μονοκύλινδρων μοτοσικλετών ανοιχτού πλαισίου, που κατασκευαζόταν στις εγκαταστάσεις της Ducati Meccanica από το 1952 έως το 1958.

To τέλος του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου βρήκε την Ducati σχεδόν κατεστραμμένη, με τα εργοστάσια του Borgo Panigale να έχουν ισοπεδωθεί από τους βομβαρδισμούς των Συμμάχων το 1944. Ωστόσο, οι αδελφοί Ducati ήταν καλά προετοιμασμένοι για μια δυναμική επανεκκίνηση, καθώς στο μακρύ διάστημα της ένοπλης σύρραξης σχεδίαζαν νέα προϊόντα για την αγορά, όταν τα πράγματα θα ηρεμούσαν. Το 1946 παρουσίασαν σε συνεργασία με την Siata το «Cucciolo», που στην ιταλική γλώσσα σημαίνει κουτάβι. Το προϊόν με το χαριτωμένο όνομα δεν ήταν παρά ένας μικρός κινητήρας ποδηλάτου, που στην αρχή πουλιόταν σε κουτί συναρμολόγησης και στη συνέχεια απέκτησε και πλαίσιο, το οποίο ήταν βασισμένο σε μία ευρεσιτεχνία του Capellino και κατασκευαζόταν από την Caproni στο Τρέντο. Σύντομα το «Cucciolo» εξελίχτηκε σε μία πραγματική, αν και εξαιρετικά απλή, μοτοσικλέτα. Παράλληλα, η αγορά των διτρόχων ανέκαμψε σχετικά γρήγορα και αυτό έδωσε περαιτέρω κίνητρα στον εμπλουτισμό της γκάμας της Ducati με νέα μοντέλα. Το 1952 παρουσιάστηκε το scooter «Cruiser» των 175 κυβικών εκατοστών, με μίζα και αυτόματη μετάδοση. Την ίδια χρονιά στο Σαλόνι του Μιλάνο έκανε την εμφάνισή του ένα προσιτό και μάλλον σπαρτιάτικο μηχανάκι των 98 κυβικών εκατοστών, σχεδιασμένο από τον Giovanni Fiorio, με τετράχρονο και αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα χωρίς εκκεντροφόρο επικεφαλής (OHV). Τα μηχανικά σύνολα αυτού του είδους έχουν ένα εκκεντροφόρο μέσα στο μπλοκ τους, ο οποίος ανοίγει και κλείνει τις βαλβίδες μέσω μεγάλων ωστηρίων. Αυτή η μέθοδος μειονεκτεί σε σχέση με το όριο στροφών, αφού τις περιορίζει, στον αντίποδα όμως φθείρει λιγότερο τον εκκεντροφόρο από όσο οι κινητήρες που τον διαθέτουν επικεφαλής.



Εκδόσεις
Η σειρά «98» έμεινε στην παραγωγή για έξι χρόνια, από το 1952 μέχρι το 1958, σταδιοδρομώντας παράλληλα με την «65», που είχε κινητήρα με τα ίδια χαρακτηριστικά, πλην όμως μικρότερο, των 65 κυβικών εκατοστών. Η κομψή μοτοσικλέτα της Ducati, στο διάστημα που διατηρήθηκε στη γκάμα της εταιρείας, αρίθμησε συνολικά επτά εκδόσεις: «98», «Normale», «Turismo», «Turismo Lusso», «Turismo Speziale» ή «Bronco», «Sport» και «Super Sport». H πρώτη σε χρονολογική σειρά «98» ήταν μονόσελη και με κιβώτιο ταχυτήτων τριών σχέσεων, ενώ οι 5,5 ίπποι του κινητήρα της ήταν αρκετοί για να της δώσουν τελική ταχύτητα 75 χιλιομέτρων την ώρα. Οι κατά τι ισχυρότερες (5,8 ίπποι) «Turismo» και «Turismo Lusso» είχαν διπλό κάθισμα, όπως και η «Normale», ενώ από το 1957 απέκτησαν κιβώτιο ταχυτήτων τεσσάρων σχέσεων. Όμως, η πιο σημαντική από όλες τις «98» ήταν η «Sport», που κυκλοφόρησε το 1953 και θεωρείται το πρώτο «αθλητικό» μηχανάκι της Ducati. Mε ζάντες από ελαφρά κράματα αντί για χάλυβα και καλύτερη ψύξη του κινητήρα, απέδιδε ισχύ 6,8 ίππων και ανέπτυσσε τελική ταχύτητα 90 χιλιομέτρων την ώρα. Η συγκεκριμένη έκδοση, με οικονομία καυσίμου και ιταλικό στιλ, αποδείχτηκε μια από τις πιο επιτυχημένες εμπορικά πρώτες προσπάθειες της Ducati. Χάρις στην τιμή, τις επιδόσεις και την κομψή της εμφάνιση ήταν πολύ δημοφιλής ως εργαλείο για βόλτες στους ιταλικούς δρόμους και πουλήθηκε καλά στην εγχώρια αγορά. Όσο για την δυσεύρετη στις ημέρες μας συγγενική της έκδοση «Super Sport», όλες οι ενδείξεις τείνουν στο συμπέρασμα πως δεν είχε καμία διαφορά από την «Sport» και η ονοματολογία αυτή ήταν εφεύρημα του τμήματος marketing. Τέλος, ξεχωριστή ήταν και η βάρους 87 κιλών «Turismo Sport» ή «Bronco», που διέθετε πιο ήπιο κινητήρα και ανέπτυσσε τελική ταχύτητα 85 χιλιομέτρων την ώρα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

DUCATI 98 (1952-1955)
Κατασκευαστής: Ducati Meccanica S.p.A
Κινητήρας: αερόψυκτος μονοκύλινδρος 4χρονος
Κυβισμός: 98 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 49 mm x 52 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.0:1
Καρμπιρατέρ: Dell' Orto MA 16B
Ισχύς: 5,5 ίπποι στις 6.800 σ.α.λ.
Τελική μετάδοση: Αλυσίδα
Ανώτατη ταχύτητα: 75 χλμ./ώρα
Κιβώτιο ταχυτήτων: 3 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: τηλεσκοπικό πηρούνι
Ανάρτηση πίσω: υδραυλικό αμορτισέρ
Φρένο εμπρός: ταμπούρο 159 χλστ.
Φρένο πίσω: ταμπούρο 137 χλστ.
Ελαστικό εμπρός: 2.5 x 17 CEAT ή Pirelli
Ελαστικό πίσω: 2.75 in x 17 CEAT ή Pirelli
Μήκος: 1.800 χλστ.
Πλάτος: 660 χλστ.
Ύψος: 960 χλστ.
Ύψος καθίσματος: 730 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.240 χλστ.
Xωρητικότητα ρεζερβουάρ: 10 λίτρα
Βάρος: 72 κιλά

DUCATI 98N (1956-1957)
Κατασκευαστής: Ducati Meccanica S.p.A
Κινητήρας: αερόψυκτος μονοκύλινδρος 4χρονος
Κυβισμός: 98 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 49 mm x 52 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.0:1
Καρμπιρατέρ: Dell' Orto MA 16B
Ισχύς: 5,5 ίπποι στις 6.800 σ.α.λ.
Τελική μετάδοση: Αλυσίδα
Ανώτατη ταχύτητα: 80 χλμ./ώρα
Κιβώτιο ταχυτήτων: 4 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: τηλεσκοπικό πηρούνι
Ανάρτηση πίσω: υδραυλικό αμορτισέρ
Φρένο εμπρός: ταμπούρο 159 χλστ.
Φρένο πίσω: ταμπούρο 137 χλστ.
Ελαστικό εμπρός: 2.5 x 17 CEAT ή Pirelli
Ελαστικό πίσω: 2.75 in x 17 CEAT ή Pirelli
Μήκος: 1.880 χλστ.
Πλάτος: 660 χλστ.
Ύψος: 960 χλστ.
Ύψος καθίσματος: 730 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.240 χλστ.
Xωρητικότητα ρεζερβουάρ: 10 λίτρα
Βάρος: 81 κιλά

DUCATI 98 SPORT (1953-1958)
Κατασκευαστής: Ducati Meccanica S.p.A
Κινητήρας: αερόψυκτος μονοκύλινδρος 4χρονος
Κυβισμός: 98 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 49 mm x 52 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.0:1
Καρμπιρατέρ: Dell' Orto MA 18B
Ισχύς: 6,8 ίπποι στις 7.300 σ.α.λ.
Τελική μετάδοση: Αλυσίδα
Ανώτατη ταχύτητα: 90 χλμ./ώρα
Κιβώτιο ταχυτήτων: 4 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: τηλεσκοπικό πηρούνι
Ανάρτηση πίσω: υδραυλικό αμορτισέρ
Φρένο εμπρός: ταμπούρο 159 χλστ.
Φρένο πίσω: ταμπούρο 137 χλστ.
Ελαστικό εμπρός: 2.5 x 17 CEAT
Ελαστικό πίσω: 2.75 in x 17 CEAT
Μήκος: 1.890 χλστ.
Πλάτος: 660 χλστ.
Ύψος: 960 χλστ.
Ύψος καθίσματος: 760 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.200 χλστ.
Xωρητικότητα ρεζερβουάρ: 13 λίτρα
Βάρος: 75 κιλά

DUCATI 98 SS (1954-1955)
Κατασκευαστής: Ducati Meccanica S.p.A
Κινητήρας: αερόψυκτος μονοκύλινδρος 4χρονος
Κυβισμός: 98 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 49 mm x 52 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.0:1
Καρμπιρατέρ: Dell' Orto MB 20B
Ισχύς: 6,5 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ.
Τελική μετάδοση: Αλυσίδα
Ανώτατη ταχύτητα: 95 χλμ./ώρα
Κιβώτιο ταχυτήτων: 4 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: τηλεσκοπικό πηρούνι Marzocchi
Ανάρτηση πίσω: υδραυλικό αμορτισέρ
Φρένο εμπρός: ταμπούρο 159 χλστ.
Φρένο πίσω: ταμπούρο 137 χλστ.
Ελαστικό εμπρός: 2.5 x 17 CEAT
Ελαστικό πίσω: 2.75 in x 17 CEAT
Μήκος: 1.890 χλστ.
Πλάτος: 660 χλστ.
Ύψος: 960 χλστ.
Ύψος καθίσματος: 760 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.200 χλστ.
Xωρητικότητα ρεζερβουάρ: 13 λίτρα
Βάρος: 75 κιλά

DUCATI 98T & ΤL (1953-1958)
Κατασκευαστής: Ducati Meccanica S.p.A
Κινητήρας: αερόψυκτος μονοκύλινδρος 4χρονος
Κυβισμός: 98 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 49 mm x 52 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.0:1
Καρμπιρατέρ: Dell' Orto MA 16B
Ισχύς: 5,8 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ.
Τελική μετάδοση: Αλυσίδα
Ανώτατη ταχύτητα: 75 χλμ./ώρα
Κιβώτιο ταχυτήτων: 4 σχέσεων (3 ως το 1957)
Ανάρτηση εμπρός: τηλεσκοπικό πηρούνι
Ανάρτηση πίσω: υδραυλικό αμορτισέρ
Φρένο εμπρός: ταμπούρο 159 χλστ.
Φρένο πίσω: ταμπούρο 137 χλστ.
Ελαστικό εμπρός: 2.5 x 17
Ελαστικό πίσω: 2.75 in x 17
Μήκος: 1.890 χλστ.
Πλάτος: 660 χλστ.
Ύψος: 960 χλστ.
Ύψος καθίσματος: 762 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.245 χλστ.
Xωρητικότητα ρεζερβουάρ: 14 λίτρα
Βάρος: 80 κιλά

DUCATI 98 TS
Κατασκευαστής: Ducati Meccanica S.p.A
Κινητήρας: αερόψυκτος μονοκύλινδρος 4χρονος
Κυβισμός: 98 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 49 mm x 52 mm
Σχέση συμπίεσης: 7.0:1
Ισχύς: 6 ίπποι στις 6.800 σ.α.λ.
Τελική μετάδοση: Αλυσίδα
Ανώτατη ταχύτητα: 85 χλμ./ώρα
Κιβώτιο ταχυτήτων: 4 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: τηλεσκοπικό πηρούνι
Ανάρτηση πίσω: υδραυλικό αμορτισέρ
Φρένο εμπρός: ταμπούρο
Φρένο πίσω: ταμπούρο
Ελαστικό εμπρός: 2.5 x 17
Ελαστικό πίσω: 2.75 in x 17
Μήκος: 1.920 χλστ.
Πλάτος: 660 χλστ.
Ύψος: 900 χλστ.
Ύψος καθίσματος: 760 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.270 χλστ.
Βάρος: 87 κιλά

credits

Source & photos: motorcyclespecs.co.za, ducatipushrodsingles.org, pictures.topspeed.com, wheelsage.org

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας