Carhistory.gr Logo
  » america » Duesenberg Model D
Duesenberg Model D
america

Μια από τις πολλές προσπάθειες ολικής επαναφοράς στον κόσμο της Αυτοκίνησης ήταν και εκείνη της ιστορικής Duesenberg, που με όχημα το υπερπολυτελές ModelD, έλαβε χώρα στα μέσα της δεκαετίας του ’60. Όμως, παρά τις μεγάλες φιλοδοξίες, το εγχείρημα αποδείχθηκε ανεπιτυχές…

Το 1964 οι απόγονοι των αδελφών Duesenberg αποφάσισαν να επαναφέρουν στη ζωή τη θρυλική αμερικανική εταιρεία, που εδώ και δεκαετίες ήταν ανενεργή, εξαιτίας των δισεπίλυτων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπισε στην εποχή της. Παρά την απουσία της από τα δρώμενα της Αυτοκίνησης, το όνομά της έστεκε ακόμη πολύ ψηλά στη συνείδηση των φίλων των τεσσάρων τροχών, καθώς οι υψηλών επιδόσεων κατασκευές της και οι μεγάλες αγωνιστικές επιτυχίες του παρελθόντος δεν άφησαν το άστρο της να ξεθωριάσει. Επικεφαλής της νέας εταιρείας τέθηκε ο FredA. FritzDuesenberg, ooποίος προηγούμενα εργαζόταν ως επικεφαλής μηχανικός της εταιρείας δοκιμών εξοπλισμού Labeco. Yπεύθυνος προώθησης των μoντέλων της στην αμερικανική αγορά ορίστηκε ο MiloN. Record, που μέχρι τότε κατείχε ανάλογη θέση στην εταιρεία κατασκευής ελαστικών Goodyear. Eπιπρόσθετα, ένας βαρώνος του realestate στην Πολιτεία του Τexas, oFredJ. McManisJr., θα στήριζε την προσπάθεια για την αναγέννηση της Duesenberg επενδύοντας σε αυτήν το διόλου ευκαταφρόνητο ποσόν των πέντε εκατομμυρίων δολαρίων. Για το λόγο αυτό, ο κεφαλαιούχος τοποθετήθηκε πρόεδρος της DuesenbergCorporation, με έδρα την Indianapolis στην Πολιτεία της Indiana.

Μοdel D
Ο σχεδιασμός του ModelD, που προέκυψε το 1966, φέρει την υπογραφή του πρώην προϊστάμενου της Chrysler στον τομέα του designVirgilExner και του γιού του VirgilExnerJr. Το κτίσιμο του πρωτοτύπου ανατέθηκε στην CarrozzeriaGhia, που το δούλεψε στην έδρα της, στην Ιταλία. Ο κινητήρας του αυτοκινήτου, οκτακύλινδρος σε διάταξη V των 7.210 κ.εκ. (440 κυβικές ίντσες) που απέδιδε 350 ίππους, προερχόταν από την ChryslerImperial. Οι διαστάσεις του φιλόδοξου μοντέλου ήταν μεγάλες ακόμα και για τα αμερικανικά… ήθη της εποχής, αφού το μήκος του έφτανε τις 244,7 ίντσες και το μεταξόνιό του τις 137,5. Το εσωτερικό του ήταν επενδυμένο με δέρμα και πανάκριβο ύφασμα κασμίρ, ενώ ο υποψήφιος αγοραστής του μπορούσε προαιρετικά να το αποκτήσει με τηλεόραση, bar για ποτά, στερεοφωνικό συγκρότημα της Motorola και ζάντες από μαγνήσιο. Στον βασικό εξοπλισμό του υπήρχε aircondition, αυτόματος σταθεροποιητής ταχύτητας και ραδιόφωνο AM/FM. Το αμάξωμα του πρώτου μοντέλου ήταν τετράθυρο brougham sedan, με τα μελλοντικά σχέδια να περιλαμβάνουν και έκδοση convertible.

H διάψευση…
Δυστυχώς, η αναβίωση της Duesenberg ήταν βραχύβια και μόνο ένα one-off πρωτότυπο χτίστηκε, που σήμερα εκτίθεται στο Μουσείο της Auburn. Η ιδέα ήταν να παρουσιαστεί σε επιλεγμένα shows (τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στην Ευρώπη), σε μια προσπάθεια να προσελκύσει τους αγοραστές εκείνους, οι οποίοι θα μπορούσαν να διαθέσουν το πολύ μεγάλο για την εποχή ποσόν των 19.500 δολαρίων για την απόκτησή του. Η εταιρεία προσέφερε και μια εγγύηση, για το σύστημα μετάδοσης της Chrysler, για τρία χρόνια. Πιστεύεται ότι ελήφθησαν περίπου 50 παραγγελίες για το Duesenberg ModelD, με τα αρχικά σχέδια για τη συνολική παραγωγή του να απλώνονται από τις 200 έως τις 1.000 μονάδες. Το τελικό χτύπημα προήλθε από τον χρηματοδότη, που δεν ήταν ενθουσιασμένος με το χρονοδιάγραμμα του έργου. Έτσι, πήρε τα χρήματά του και πήγε και να τα επενδύσει στις ιπποδρομίες. Για όλους τους παραπάνω λόγους η Duesenberg δεν αναστήθηκε ποτέ, ενώ το ModelD που οι εμπνευστές του το ήθελαν να ανταγωνίζεται ακόμη και τη Rolls-Royce, πέρασε με αυτόν τον άδοξο τρόπο στο περιθώριο της αυτοκινητιστικής ιστορίας.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  

DUESENBERG MODEL D (1966)
Aμάξωμα: brougham sedan
Coachwork
: Carrozzeria Ghia
Designer
: Virgil Exner
K
ινητήρας: Chrysler V8 440
Κυβισμός:
7.210 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
: 109 mm x 95 mm
Ισχύς
: 350 ίπποι στις 4.400 σ.α.λ.
Ροπή
: 66,3 χλγμ. στις 3.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης
: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων
: Αυτόματο TorqueFlite τριών σχέσεων
Μήκος
: 244,7 inches
Μεταξόνιο
: 137,5 inches
Βάρος
: 2.631 κιλά
Έτος παραγωγής
: 1966
Μονάδες παραγωγής
: 1

 

carhistory  

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας