Carhistory.gr Logo
  » racing » SPEED » Ferrari 125 Sport
Ferrari 125 Sport
SPEED
Το πρώτο αυτοκίνητο με επίσημο έμβλημά του το «όρθιο αλογάκι» έκανε την παρθενική του εμφάνιση στις 11 Μάη 1947, στο circuit της Πιασέντζα, με οδηγό τον Franco Cortese. 
Ξεκινώντας θα πρέπει να πούμε ότι αυτό δεν ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που παρήγαγε ο Ferrari ως ανεξάρτητος κατασκευαστής. Η αρχή της ιστορίας του Γέρου του Μaranello ως ελεύθερος πλέον να φτιάξει ό,τι θέλει μας πάει πίσω στο 1940, στις παραμονές του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Τότε χρονολογείται το πρώτο του μοντέλο, η 815, με μια εταιρεία που έφερε το αδιάφορο όνομα Auto Avio Construzioni. Ο λόγος που ο Ferrari δεν χρησιμοποίησε ως έμβλημά του το «όρθιο αλογάκι» και το διάσημο παντού όνομά του στις ημέρες μας, ήταν ένα δεσμευτικό συμβόλαιο που είχε υπογράψει με την Alfa Romeo, το οποίο απαγόρευε τη χρήση του για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα (η συνεργασία του Enzo με τη μεγάλη ιταλική εταιρεία έληξε το 1938). Έτσι λοιπόν, το πρώτο αυτοκίνητο με επίσημο έμβλημά του το «όρθιο αλογάκι» ήταν η 125 Sport και έκανε την παρθενική του εμφάνιση στις 11 Μάη 1947, στο circuit της Πιασέντζα, με οδηγό τον Franco Cortese. Δε στάθηκε δυνατό να ολοκληρώσει τον αγώνα, αλλά 25 ημέρες αργότερα με τον ίδιο στο τιμόνι η 125 S έφερε στη Ferrari την πρώτη νίκη, στο Grand Prix της Ρώμης, με αντιπάλους κυρίως τα Cisitalia. Μέχρι το τέλος της χρονιάς το αυτοκίνητο κέρδισε έξι από τους 14 αγώνες που συμμετείχε. Χαρακτηριστικό του ήταν ο V12 κινητήρας, που έκανε πραγματικότητα ένα όνειρο του Ferrari. Λάτρης των 12κύλινδρων ο Enzo και θαυμαστής των μοτέρ της Packard και της Delage, όταν τους άκουγε να δουλεύουν μιλούσε γοητευμένος στους γύρω του για «το τραγούδι των δώδεκα». Την επιθυμία του υλοποίησε ο Γιοαχίνο Κολόμπο, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας μυθικής εποχής. Σήμερα δεν υπάρχει καμία από τις 125 S. Στο μουσείο του Μaranello βρίσκεται ένα αντίγραφο, που κατασκευάστηκε το 1987 από τον Μichelotti.

ΟΙ ΝΙΚΕΣ
1947: Rome Grand Prix, Franco Cortese (125 Sport)
1947: Vercelli Circuit, Franco Cortese (125 Sport)
1947: Vigevano Circuit, Franco Cortese (125 Sport)
1947: Varese Circuit, Franco Cortese (125 Sport)
1947: Forli Circuit, Tazio Nuvolari (125 SC)
1947: Parma Circuit, Tazio Nuvolari (125 SC) 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: V12 60ο
Κυβισμός: 1.497 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 55 mm x 52.5 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.5: 1
Καρμπιρατέρ: 3 Webber 30 DCF
Μέγιστη ισχύς: 118 ίπποι στις 6.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων ασυγχρόνιστο
Ανώτατη ταχύτητα: 170 χλμ/ώρα
Μήκος: 4.500 χλστ.
Πλάτος: 1.550 χλστ.
Ύψος: 1.500 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.420 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.240 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.240 χλστ.
Βάρος: 650 κιλά

carhistory

Kείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Ferrari