Carhistory.gr Logo
  » gran turismo » Ferrari 166 Inter
Ferrari 166 Inter
gran turismo

To πρώτο GT μοντέλο της Ferrari παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1949 στο Παρίσι, κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης διεθνούς έκθεσης στην Πόλη του Φωτός.

Η Inter ήταν μια «πολιτισμένη» σπορ έκδοση για τον δρόμο, εξελιγμένη από τα επιτυχημένα αγωνιστικά της σειράς 166 (Sport, Mille Miglia, Spyder Corsa, F2), που έφεραν στην εταιρεία διεθνείς διακρίσεις, μεταξύ αυτών και την πρώτη νίκη στις 24 ώρες του Μαν το 1949. Εκτός των άλλων, η 166 ήταν η πρώτη Ferrari που ταξίδεψε στην Αμερική, ενισχύοντας περαιτέρω την αγωνιστική ομάδα του Μπριγκς Κάνινγκχαμ.

Η Carozzeria Touring από το Μιλάνο ήταν εκείνη που σχεδίασε το κουπέ αμάξωμα και ολοκλήρωσε τα περισσότερα αυτοκίνητα του συγκεκριμένου τύπου. Ωστόσο, αρκετές ήταν οι Inter που ανατέθηκαν από τους αγοραστές τους και στην Stabilimenti Farina, κατά τη συνήθη πρακτική της εποχής. Επίσης, μερικές από αυτές προετοίμασε η Vignale, ενώ ένα cabriolet έχει στο ενεργητικό του και ο Bertone. «166 Panoramica coupe» ονόμασε τη δική της δημιουργία η Carozzeria Zagato, δουλεύοντας παράλληλα με εκείνη και αμαξώματα της MG και της Fiat.


Όμως, η πιο ενδιαφέρουσα και όμορφη εκδοχή της 166 Inter ήταν ίσως το ένα και μοναδικό κομμάτι της Ghia, με την υπογραφή του χαρισματικού Felice Boanο. To αυτοκίνητο, που αρίθμησε συνολικά 37 μονάδες, έδωσε τη θέση του την περίοδο 1950-1951 σε δύο νέες Inter, την 195 των 2.3 λίτρων και την 212 των 2.6 λίτρων. Για την ιστορία, η ισχυρότερη 166 ήταν η έκδοση «Μigle Millia», η οποία διέθετε 3 καρμπιρατέρ και απέδιδε 140 ίππους ισχύος.

FERRARI 166 ΙΝΤΕR (1949)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Αμάξωμα: διθέσιο coupe-cabriolet
Kινητήρας: V12 60o
Κυβισμός: 1.995 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 60 mm x 58.80 mm
Σχέση συμπίεσης: 6.8: 1
Καρμπιρατέρ: 1 ή 3 Webber 32 DCF ή 36 DCF
Μέγιστη ισχύς: 90 ίπποι στις 5.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 170 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 10,2 δλ.
Μήκος: 4.200 χλστ.
Πλάτος: 1.570 χλστ.
Ύψος: 1.350 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.620 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.250 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.200 χλστ.
Φρένα: ταμπούρα
Ελαστικά εμπρός-πίσω: 5.50-15
Xωρητικότητα ρεζερβουάρ: 72 λίτρα
Βάρος: 800 κιλά

FERRARI 166 ΙΝΤΕR (1951)

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ
Σχέση συμπίεσης: 7.1: 1
Μέγιστη ισχύς: 105 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Ανώτατη ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
Μεταξόνιο: 2.500 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.270 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.250 χλστ.
Ελαστικά εμπρός-πίσω: 5.90-15
Xωρητικότητα ρεζερβουάρ: 85 λίτρα
Βάρος: 900 κιλά

carhistory  

Photos: Carozzeria Touring