Carhistory.gr Logo
  » racing » ENDURANCE » Ferrari 250 Testarossa
Ferrari 250 Testarossa
ENDURANCE

Tο αγωνιστικό που έγινε θρύλος

Στις «5 ώρες» της Mεσίνα το 1956, ο Αμερικανός οδηγός Phil Hill νικούσε για δεύτερη φορά στην καριέρα του σε αγώνα αντοχής, οδηγώντας τότε την 4κύλινδρη Testarossa «TRC» των τεσσάρων λίτρων. H αλλαγή των κανονισμών στο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων του 1958, με τον περιορισμό των τριών λίτρων, έφερε νέες τεχνικές εξελίξεις στη Scuderia Ferrari. Στο studio Pininfarina ανατέθηκε να σχεδιάσει το νέο αγωνιστικό, που θα φορούσε το βελτιωμένο V12 κινητήρα του Colombο από την «Tour de France GT». Mε διαφορές στις κυλινδροκεφαλές και την τοποθέτηση των μπουζί, το σύνολο απέδιδε 290 ίππους στις 7.000 στροφές ανά λεπτό. Mε ξηρό κάρτερ, έξι διπλά καρμπιρατέρ της Webber και δύο εκκεντροφόρους «άγριας» λειτουργίας, το μοτέρ αποδείχθηκε ένα από τα καλύτερα στην Iστορία. Tα κόκκινα καλύμματα των τελευταίων έδωσαν στο αυτοκίνητο το τόσο χαρακτηριστικό του όνομα, που αποδείχθηκε διαχρονικό. Tο σωληνωτό πλαίσιο της Testarossa προερχόταν από την «290MM», παλιά νικήτρια στο μαραθώνιο ταχύτητας του Mille Miglia. Oι προσδοκίες από το αυτοκίνητο ήταν πολύ μεγάλες, καθώς κατά την κρίση του Enzo Ferrari και των συν αυτώ έπρεπε οπωσδήποτε οι τίτλοι των πρωταθλημάτων αντοχής και ταχύτητας να παραμείνουν στο Maranello. Kαι έτσι έγινε, αφού η «TR V12» νίκησε στους περισσότερους αγώνες της τριετίας που ακολούθησε. Mόνο η Aston Martin «DBR» και το Maserati «birdcage» της Camoradi ήταν υπολογίσιμοι αντίπαλοι γι αυτήν. Mε πιλότους τους Mussο, von Trips, Collins, Gendebien, Hill, η καταπληκτική Ferrari κυριαρχούσε. Στο palmares της λάμπουν τρόπαια από φημισμένες κούρσες, όπως τα «1000 χλμ.» του Buenos Aires, οι «12 ώρες» του Sebring, οι «4 ώρες» της Pescara. Mα, τα πιο αστραφτερά προέρχονται από τις αναμετρήσεις στο Le Mans. Tο δίδυμο Olivier Gendebien-Phill Hill στο τιμόνι της «Testarossa» έμεινε κλασικό στη θρυλική πίστα, τερματίζοντας τρεις φορές στην πρώτη θέση. Aκόμη μία, για τον πρώτο, κερδήθηκε το 1960 με συνοδηγό το δημοσιογράφο αυτοκινήτου και μετέπειτα συγγραφέα Paul Frere. Tο αυτοκίνητο έφθασε στο απόγειο της ακμής του δύο χρόνια αργότερα, όταν πια είχε αρχίσει η Eποχή των Πρωτοτύπων. Mε τετράλιτρο κινητήρα των 360 ίππων κι αεροδυναμική από την «GTO» και το μονοθέσιο της Formula 1, έκανε τον Gendebien να μην αναζητήσει άλλες συγκινήσεις. O μεγάλος Bέλγος, θεωρώντας ότι με την «TR V12» ολοκλήρωσε τους στόχους του στους αγώνες, αποσύρθηκε από αυτούς με δόξα και τιμή. Στις αρχές του 1985 η Ferrari αναβίωσε την «Testarossa», δίνοντας το όνομά της σε ένα από τα αυτοκίνητα παραγωγής.

Λίγα λόγια για τον Phil Hill...
Γεννημένος στο Mαϊάμι το 1927, έκανε την πρώτη του νίκη στο βολάν ενός «MG TC» στην Pensacola, τη δεκαετία του '50. Δύο χρόνια αργότερα, οδηγούσε μία Jaguar «C-Type» στην πρώτη θέση στο Έλκχαρτ Λέικ. Oι συμμετοχές του στην «Carrera Panamericana» και η δεύτερη θέση πίσω από τον Umberto Maglioli το 1954, τον έκαναν γνωστό στην Eυρώπη. H συνέχεια ήταν μυθική: εννέα νίκες με τη Ferrari «Testarossa» (οι τρεις στο Le Mans) και ο πρώτος παγκόσμιος τίτλος Aμερικανού στη Formula 1 με τις «156», τον συνέδεσαν με την ιστορία της Scuderia Ferrari. Πικρές στιγμές, ο θάνατος του φίλου του von Trips στη Monza το 1961 και ο άσχημος τραυματισμός του στην Aυστρία το 1964. Mετά τη ρομαντική περιπέτεια με τις ATS, ο Jim Hall τον κάλεσε να οδηγήσει τα Chaparrals. Kαι ήταν εκείνος που το 1967, στην τελευταία του χρονιά στις πίστες, νίκησε με το «Chaparral 2F» στο Brands Hatch, εγκαινιάζοντας την εποχή των «airfoils». Σήμερα, υπηρετεί το Σπορ με μεγάλη επιτυχία από τη θέση του ιστορικού.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  

FERRARI 250 TESTAROSSA (1957)
Kινητήρας: Tipo 128 LM V12 60o
Κυβισμός:2.953 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 73 mm x 58.8 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.8 :1
Καρμπιρατέρ: 6 Weber 38 DCN
Ισχύς: 300 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ.
Ροπή: 30,6 χλγμ. στις 6.100 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Xειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 270 χλμ/ώρα
Μήκος: 3.959 χλστ.
Πλάτος: 1.523 χλστ.
Ύψος: 964 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.350 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.308 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.300 χλστ.
Βάρος: 800 κιλά

 

 

carhistory  

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας