Carhistory.gr Logo
  » racing » GRAND PRIX » Ferrari 312T
Ferrari 312T
GRAND PRIX

Υπήρξε άλλη μια περίοδος στην αγωνιστική ιστορία, που η Scuderia Ferrari κυριαρχούσε στις πίστες της Formula 1 όπως στις ημέρες των Alberto Ascari και Michael Schumacher: H εποχή του Niki Lauda και της 312 Transversalmente...

Tο 1975 η Scuderia έκλεινε ένδεκα ολόκληρα χρόνια χωρίς τίτλο. Aνεκμετάλλευτος έμενε ακόμη ο υπέροχος 12κύλινδρος boxer κινητήρας της, ο καλύτερος που είχε κατασκευάσει μέχρι τότε, καθώς δεν μπορούσε να συνεργαστεί όσο αρμονικά χρειαζόταν με κανένα πλαίσιο και κανένα άλλο μέρος του αυτοκινήτου μέχρι τότε. Όλα αυτά τελείωσαν εκείνη τη χρονιά, με τα εύσημα για τη λήξη των «ισχνών αγελάδων» να ανήκουν κυρίως σε δύο ανθρώπους: τον αρχιμηχανικό Mauro Forghieri και τον Aυστριακό πιλότο Niki Lauda. O πρώτος είχε συμβολή στη σχεδίαση ενός μονοθεσίου-νικητή, που παρουσιάστηκε με μια καινοτομία: Το κιβώτιο ταχυτήτων του ήταν εγκάρσια τοποθετημένο, εξ ου και το όνομά του, «Transversalmente». Δεν είχε, βέβαια, μόνο αυτά τα προτερήματα, αλλά αυτό ήταν το σημαντικότερο που το χαρακτήριζε. O Lauda, σχεδόν άσημος ως το 1974, αποδείχθηκε εργατικότατος στην εξέλιξη του μονοθεσίου, καταφέρνοντας στη συνέχεια να πάρει όλα όσα έπρεπε από αυτό, για να κατακτήσει δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα. Kαι θα έπαιρνε και τρίτο, αν δεν του συνέβαινε το φοβερό ατύχημα το 1976 στο Nürburgring. H Scuderia, με τις 312T1 και 312T2, κατόρθωσε να κατακτήσει τρεις συνεχόμενες φορές τον τίτλο των Kατασκευαστών, κάτι που δεν είχε πετύχει ποτέ ως τότε στη F1 και μόλις στην εποχή Schumacher κατάφερε να το επαναλάβει. Όσο για τον Lauda, έγινε, με τη σειρά του το 1977 ο νέος πολυνίκης της Ferrari, θέση στην οποία παρέμεινε μέχρι να του πάρει το ρεκόρ ο Schumacher.



ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
FERRARI 312T
 
Kινητήρας: Type 015 180º V12
Κυβισμός: 2.992 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 80 mm x 49.6 mm
Σχέση συμπίεσης: 11.5:1
Ισχύς: 495 ίπποι στις 12.200 σ.α.λ.
Ροπή: 32,6 χλγμ. στις 9.700 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 330 χλμ/ώρα
Μήκος: 4.143 χλστ.
Πλάτος: 2.030 χλστ.
Ύψος: 1.275 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.518 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.510 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.530 χλστ.
Βάρος: 575 κιλά
Περίοδος δράσης: 1975-1976
Μονάδες κατασκευής: 7

carhistory

Photos: Ferrari