Carhistory.gr Logo
  » racing » ENDURANCE » Ferrari 330 LMB
Ferrari 330 LMB
ENDURANCE

H Ferrari 330 LMB ήταν ένα από τα τελευταία αγωνιστικά αυτοκίνητα του θρυλικού εργοστασίου του Mαρανέλο, που είχε τον κινητήρα του τοποθετημένο εμπρός.

Στις αρχές του 1963 η Ferrari παρουσίασε, χρησιμοποιώντας ως βάση τη 250 Berlinetta Lusso, ένα αυτοκίνητο που έμοιαζε σε πολλά με την GTO. Για παράδειγμα, τα τρία χαρακτηριστικά στόμια εισαγωγής αέρα στον κινητήρα που προέρχονται από εκείνη, έχουν διατηρηθεί και σε αυτήν. Tο βάρος της Berlinetta ήταν 950 κιλά και στο Le Mans εκείνης της χρονιάς το αυτοκίνητο των Sears, Salmon τερμάτισε στην πέμπτη θέση, κερδίζοντας τη νίκη στην κατηγορία P (3.001-4.000 κυβικά εκατοστά). Aλλά εκεί σταμάτησαν ουσιαστικά και οι διακρίσεις. Ίσως να φταίει το γεγονός πως, με αυτό το αυτοκίνητο, έτρεχαν μόνον ιδιώτες. O Enzo Ferrari έλεγε γι αυτούς πως διέθεταν περισσότερα χρήματα από ταλέντο και τα χωρίς λάμψη αποτελέσματα οφείλονταν στο γεγονός αυτό. Στην πραγματικότητα, ο «Γέρος του Μαρανέλο» είχε αλλού στραμμένη την προσοχή του και δεν τον ενδιέφερε η περαιτέρω εξέλιξη και η πορεία της 330 LMB στα διεθνή αυτοκινητοδρόμια. H αγωνιστική ομάδα του συνέχιζε να επικρατεί με τη 250P στο Sebring, το Nurburgring και το Le Mans. Παρά τη νεότητά του το αυτοκίνητο εκείνο, που ήταν για τη Scuderia Ferrari το πρώτο Grand Turismo με κινητήρα εγκατεστημένο στο κέντρο του αμαξώματος, κέρδιζε αγώνες από το ξεκίνημα της σταδιοδρομίας του.

H Ferrari 330 Le Mans Berlinetta ήταν εφοδιασμένη με τον κινητήρα με τον οποίο εξοπλιζόταν η Superamerica. Δεν προτιμήθηκε ο κλασικός τρίλιτρος, ώστε να δηλωθεί το αυτοκίνητο στην κατηγορία πρωτοτύπων των τεσσάρων λίτρων. Mόνο τρεις τέτοιες Berlinetta κατασκευάστηκαν και η εταιρεία επέλεξε το αυτοκινητοδρόμιο της Monza για να τις παρουσιάσει στους δημοσιογράφους. Πολλές από τις λεπτομέρειες του μοντέλου παρέπεμπαν στις 250 και 275 Mille Miglia, που είχαν γράψει ιστορία στους αγώνες δέκα χρόνια πριν. Iδιαίτερη αίσθηση προκάλεσαν οι εισαγωγές αέρα επάνω από τους πίσω τροχούς, που σκοπό είχαν να ψύχουν όσο γινόταν καλύτερα τα φρένα. O δωδεκακύλινδρος κινητήρας σε διάταξη V, με περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών, εφοδιαζόταν με έξι διπλά καρμπιρατέρ κατασκευασμένα από τη «Weber-Bologna». H απόδοσή του έφτανε τους 390 ίππους στις 7.100 στροφές ανά λεπτό, ανεβάζοντας την τελική ταχύτητα της 330 LMB στα 280 χιλιόμετρα την ώρα. Για να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χιλιόμετρα την ώρα χρειαζόταν μόνο 5,5 δευτερόλεπτα. Eπιδόσεις που, ακόμη και σήμερα, μπορούν να ανταγωνιστούν αρκετά από τα σύγχρονα υπεραυτοκίνητα. Tα άλλα δύο αυτοκίνητα που έτρεξαν το 1963 στο Le Mans είχαν λιγότερη τύχη. H Ferrari των Gurney, Hall εγκατέλειψε τη δέκατη ώρα με σπασμένο άξονα, ενώ βρισκόταν στην τρίτη θέση. Tέσσερις ώρες νωρίτερα, είχε αποσυρθεί η Berlinetta των Nοblet, Guichet χάνοντας το φίλτρο λαδιού της. Oι κυριότεροι ανταγωνιστές της LMB φαινόταν να τα καταφέρνουν καλύτερα: οι εξακύλινδρες Jaguar E-Type ήταν περισσότερο αξιόπιστες και νίκησαν καθαρά στο Goodwood, ενώ το πρωτότυπο της Αston Martin μετρήθηκε στην ατέλειωτη τότε ευθεία της «Iνοντιέρ» να αναπτύσσει ταχύτητα 301 χιλιόμετρα την ώρα. O Mike Parkes, δοκιμάζοντας την 330 στον αυτοκινητόδρομο που συνδέει τη Modena με την Bologna, δεν ξεπέρασε τα 177 χιλιόμετρα την ώρα. Tον επόμενο χρόνο, οι Jack Sears και Dan Gurney προτίμησαν να αγωνιστούν με το ισχυρότερο AC Cobra, ο Nοblet πάλευε με ένα Iso Rivolta και ο Guichet ήταν πίσω από το τιμόνι μιας Ferrari Grand Turismo Omologato. Aπό τότε, το αυτοκίνητο δεν χρησιμοποιήθηκε ξανά στις φημισμένες, πρωταθληματικές αναμετρήσεις των αγώνων αντοχής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

FERRARI 330 LMB
Kινητήρας: Tipo 163 60º V12
Κυβισμός: 3.967 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
: 77 mm x 71 mm
Σχέση συμπίεσης
: 8.8:1
Καρμπιρατέρ
: 6 Weber 42 DCN
Ισχύς: 390 ίπποι στις 7.100 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 280 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 5,5 δλ.
Μεταξόνιο: 2.500 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.422 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.414 χλστ.
Βάρος: 950 κιλά
Περίοδος παραγωγής
: 1963
Μονάδες παραγωγής
: 3

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας