Carhistory.gr Logo
  » gran turismo » Ferrari F40
Ferrari F40
gran turismo
Tο τελευταίο μοντέλο του cavalino rampante με τον Enzo Ferrari εν ζωή...

Στις 21 Ιουλίου 1987 η εμβληματική ιταλική εταιρεία παρουσίασε για πρώτη φορά στο Civic Center στο Maranello την μοναδική Ferrari F40, ένα μοντέλο που δημιουργήθηκε με αφορμή την 40η επέτειο της ίδρυσης του πιο διάσημου εργοστασίου παραγωγής αυτοκινήτων στον πλανήτη. Η εξέλιξή του ξεκίνησε τον Ιούνιο του 1986, διαρκώντας μόλις 13 μήνες. Αποτελώντας τη χρονιά εκείνη την απόλυτη έκφραση της τεχνολογικής υπεροχής των Ιταλών και ταυτόχρονα μια εξωτική κατασκευή που συνέδεε με επιτυχία την εταιρεία με το χθες, κατόρθωσε από την πρώτη στιγμή να κυριεύσει τα αυτοκινητικά όνειρα των απανταχού φίλων των τεσσάρων τροχών, παραμένοντας στη γραμμή παραγωγής της Ferrari για πέντε χρόνια. Με κάθε αυτοκίνητο να κατασκευάζεται στο χέρι, μέχρι το 1992 από το Maranello εξήλθαν μόλις 1.315 μονάδες, παρά το γεγονός ότι ο αρχικός προγραμματισμός των Ιταλών δεν ξεπερνούσε τις 400. Με αεροδυναμικό συντελεστή 0,34, βάρος κάτω από 1.100 κιλά και έναν bi-turbo V8 κινητήρα των 2.9 λίτρων με ισχύ 478 ίππων πίσω από την πλάτη του οδηγού και του συνοδηγού, η F40 κατάφερε να διατηρήσει τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής στον κόσμο έως τα τέλη του 1989, με την τελική ταχύτητά της να ξεπερνά τα 320 χλμ./ώρα.

Οι άνθρωποι πίσω από την F40
Το υπεραυτοκίνητο της Ferrari, που στα χρόνια που πέρασαν έγινε μύθος, οφείλει την ύπαρξή του σε τρεις ανθρώπους: Τον Ermanno Bonfiglioli, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την εξέλιξη των «ειδικών» αυτοκινήτων της εταιρείας αλλά και τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της F40, τον σχεδιαστή του studio Pininfarina Leonardo Fioravanti και τον οδηγό δοκιμών Dario Benuzzi. Αξίζει λοιπόν να ακούσουμε με ιδιαίτερη προσοχή, τί έχουν να μας πουν εκείνοι, για το εκπληκτικό μοντέλο...

Ermanno Bonfiglioli
«Κανένας εκτός από τους στενούς συνεργάτες του Enzo Ferrari δεν είχαν δει το αυτοκίνητο πριν την επίσημη παρουσίασή του εκείνο το πρωί. Πραγματικά, η εξέλιξη του αυτοκινήτου είχε πραγματοποιηθεί με άκρα μυστικότητα από την εταιρεία. Ο κινητήρας προερχόταν από την 288 GTO Evoluzione, αλλά χάρη σε σημαντικές αλλαγές που κάναμε, όπως ήταν η χρήση μαγνησίου στο κάρτερ, στα καλύμματα της κυλινδροκεφαλής, στις εισαγωγές, καθώς και στο κέλυφος του κιβωτίου καταφέραμε να φτιάξουμε ένα κινητήρα που εξασφάλιζε τελική πάνω από τα 320 χιλιόμετρα την ώρα».

Leonardo Fioravanti
«Όταν ο Commendatore με προσκάλεσε να εκφράσω την άποψη μου για την πρωτότυπη 288 GTO Evoluzione, η οποία δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή, δεν έκρυψα τον ενθουσιασμό μου ως ερασιτέχνης οδηγός σε σχέση με την εκπληκτική επιτάχυνση του αυτοκινήτου των 650 ίππων. Τότε, ήταν η πρώτη φορά που ο Enzo μου έκανε λόγο για μια πραγματική Ferrari. Ήξερε, όπως και εμείς, ότι αυτό θα ήταν το τελευταίο του αυτοκίνητο. Αμέσως ξεκινήσαμε τις μελέτες και τις δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα, ώστε να καταφέρουμε να πετύχουμε συντελεστές κατάλληλους για το πιο δυνατό αυτοκίνητο της εταιρείας. Ο σχεδιασμός της F40 είχε απόλυτη συνάφεια με τις επιδόσεις της».

Dario Benuzzi
«Η συμπεριφορά των πρώιμων πρωτοτύπων δεν ήταν καλή. Για να δαμάσουμε την ισχύ του κινητήρα, έπρεπε να επέμβουμε σε κάθε πτυχή της F40. Από τους υπερσυμπιεστές και το σύστημα πέδησης έως τα αμορτισέρ και τα ελαστικά. Το αποτέλεσμα όμως που προέκυψε στο τέλος ήταν εξαιρετικό. Τελικά, φτιάξαμε το αυτοκίνητο που ακριβώς θέλαμε. Χωρίς σύστημα υποβοήθησης στο τιμόνι, χωρίς ηλεκτρονικά. Ένα αυτοκίνητο που απαιτεί την ικανότητα και την αφοσίωση από μεριάς του οδηγού. Η ακρίβεια του τιμονιού, το κράτημα, η ισχύς στο φρενάρισμα και η δύναμη κατά την επιτάχυνση έφτασαν σε πρωτόγνωρα επίπεδα για ένα αυτοκίνητο παραγωγής».

Aπόηχος
Στις τρεις δεκαετίες που πέρασαν από την εμφάνιση της F40 ως τις ημέρες μας η Ferrari παρουσίασε τρία ακόμη επετειακά μοντέλα (F50, Enzo, LaFerrari), τα οποία παρά τα λαμπερά τους χαρακτηριστικά, δεν έχουν τη δική της αύρα...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

FERRARI F40
Αμάξωμα: διθέσιο sports saloon
Σχεδιαστής: Leonardo Fioravanti (studio Pininfarina)
Kινητήρας: V8 90o
Κυβισμός: 2.936 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 82 mm x 69.5 mm
Σχέση συμπίεσης: 7.7:1
Ισχύς: 478 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ.
Ροπή: 577 Nm στις 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 324 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 3,7 δλ.
Μήκος: 4.358 χλστ.
Πλάτος: 1.970 χλστ.
Ύψος: 1.124 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.450 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.594 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.606 χλστ.
Ελαστικά εμπρός: 245/40 ZR 17
Ελαστικά πίσω: 335/35 ZR 17
Βάρος: 1.100 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1987-1992
Μονάδες παραγωγής: 1.315

credits

Source & photos: Ferrari