Carhistory.gr Logo
  » product » ΑWD » Ferves Ranger
Ferves Ranger
ΑWD

Ο δασοφύλακας που έμοιαζε με cartoon...

Η ονομασία Ferves προέρχεται από τα αρχικά γράμματα των λέξεων Ferrari Veicoli Speciali, όμως ο τρόπος επιλογής της δεν ήταν το μόνο παράξενο στη σύντομη ιστορία αυτής της μικρής ιταλικής εταιρείας, η οποία στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο το 1966 παρουσίασε ένα τετρακίνητο μοντέλο πολλαπλών χρήσεων που έμοιαζε με cartoon. Ο δασοφύλακας (Ranger) ήταν ένα από τα δεκάδες παράγωγα των Fiat 500 και 600, που κατασκευάζονταν από μικρής εμβέλειας εργοστάσια και βιοτεχνίες στη γειτονική μας χερσόνησο κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '60. Χρησιμοποιούσε το σύστημα διεύθυνσης και τον τοποθετημένο πίσω αερόψυκτο δικύλινδρο κινητήρα των 499 κ.εκ. του 500, απόδοσης 18 ίππων, ενώ τα φρένα και οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις του προέρχονταν από το 600D. Αντίστοιχα, πολλά ακόμη ήταν τα μικρής και μεγάλης σημασίας μηχανικά εξαρτήματα που έρχονταν επίσης από τη Fiat, όπως το κιβώτιο ταχυτήτων.

Το πρωτοεμφανιζόμενο μοντέλο της Ferves, που η ευχάριστη στο μάτι εξωτερική του εμφάνιση έμοιαζε με ήρωα των κινουμένων σχεδίων, είχε συνολικό μήκος λιγότερο από τρία μέτρα και ήταν εξαιρετικά απλό στη σχεδίασή του. Επιπλέον, είχε τη δυνατότητα κίνησης σε διαδρομές παντός εδάφους, εκτελώντας πολλαπλούς ρόλους, επιβατικούς ή μεταφορικούς. Οι δεύτεροι καλύπτονταν περισσότερο με τη δικίνητη έκδοση, με τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, καθώς υπήρξε και τέτοια, με δυνατότητα μεταφοράς ωφέλιμου φορτίου μέχρι 300 κιλά. Το αυτοκίνητο, με το ανοιχτό αμάξωμα και την ασυνήθιστη επιλογή της θετικής γωνίας Camber στους πίσω τροχούς, ήταν ένα συμπαγές off-road με μικροσκοπικά ελαστικά που έμοιαζε με καλοφτιαγμένο κουτί. Σχεδιασμένο για να μεταφέρει τέσσερις ενήλικες με σχετική άνεση, το Ranger διέθετε υφασμάτινη οροφή και πτυσσόμενο παρμπρίζ. Τα πρώτα μοντέλα που βγήκαν από το εργοστάσιο είχαν αφαιρούμενες πόρτες, πριν οι τελευταίες βρουν μόνιμη θέση στο ενός όγκου αμάξωμά του. Οι τετρακίνητες εκδόσεις ήταν διαθέσιμες με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των πέντε σχέσεων, ενώ οι δικίνητες με αντίστοιχο των τεσσάρων. Εξακόσιοι περίπου δασοφύλακες (όλοι αριστεροτίμονοι) κατασκευάστηκαν μέχρι το 1971, με τους αριθμούς πλαισίου των επιβατικών εκδόσεων να ξεκινούν από το 300 και των επαγγελματικών από το 100. Πενήντα από αυτούς επιζούν έως τις ημέρες μας και κατά καιρούς εμφανίζονται σε διάφορες νοσταλγικές εκδηλώσεις, φέρνοντας χαμόγελα...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  

FERVES RANGER 4x4
Kινητήρας: Fiat αερόψυκτος δικύλινδρος σε σειρά τοποθετημένος πίσω
Κυβισμός: 499 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 67.4 mm x 70 mm
Σχέση συμπίεσης: 7:1
Καρμπιρατέρ: Weber 26IMB4
Ισχύς: 18 ίπποι στις 4.600 σ.α.λ.
Ροπή: 30.5 Nm στις 3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 78 χλμ/ώρα
0-60 χλμ./ώρα: 16,4 δλ.
Μήκος: 2.830 χλστ.
Πλάτος: 1.430 χλστ.
Ύψος: 1.650 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.555 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.230 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.230 χλστ.
Βάρος: 620 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1966-1971

FERVES RANGER 4x2
Kινητήρας: Fiat αερόψυκτος δικύλινδρος σε σειρά τοποθετημένος πίσω
Κυβισμός: 499 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 67.4 mm x 70 mm
Σχέση συμπίεσης: 7.1:1
Καρμπιρατέρ: Weber 26IMB4
Ισχύς: 18 ίπποι στις 4.600 σ.α.λ.
Ροπή: 30.5 Nm στις 3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 77 χλμ/ώρα
0-60 χλμ./ώρα: 15 δλ.
Μήκος: 2.635 χλστ.
Πλάτος: 1.450 χλστ.
Ύψος: 1.660 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.335 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.240 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.230 χλστ.
Βάρος: 520 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1966-1971

 

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας