Carhistory.gr Logo
  » racing » RALLY » Ford Escort RS 1600 MK1
Ford Escort RS 1600 MK1
RALLY

Το συναίσθημα της ευτυχίας –αν μπορούμε να πούμε πως και οι κατασκευές, κάποτε, το νιώθουν- πηγάζει από τα μεγάλα ονόματα των οδηγών που έφεραν αυτό το αυθεντικό αγωνιστικό στις νίκες: Τίμο Μάκινεν, Χάνου Μίκολα, Ρότζερ Κλαρκ, Μαρκού Άλεν.

Πιστοποιημένο στην κατηγορία των αυτοκινήτων άνω των 1.601 κ.εκ., το «RS 1600» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 1970. Στην αρχική του έκδοση, διέθετε κινητήρα 1.798 κ.εκ. και απόδοση που έφθανε τους 200 ίππους, ενώ ο πρώτος του αγώνας ήταν το σιρκουί της Ιρλανδίας. Στο ράλλυ Πορτογαλίας της χρονιάς εκείνης, οδηγήθηκε από τον Ρότζερ Κλαρκ, τον νικητή του 16ου Ακρόπολις με το Escort ΤC. Το πισωκίνητο αγωνιστικό με τον άξονα «Αtlas», κέρδισε στο Σαφάρι του 1972 με πλήρωμα τους Μίκολα, Παλμ, ωστόσο είχε φτάσει κι η ώρα για την αναβάθμισή του. Η χωρητικότητα του κινητήρα αυξήθηκε στα δύο λίτρα, αφού εκτός των άλλων δέχθηκε τις περιποιήσεις του Μπράιαν Χαρτ (θυμηθείτε τον: Toleman 1984, με τα δικά του μοτέρ έτρεξε για πρώτη φορά ο Άιρτον Σέννα στην F1) και το βάρος του μειώθηκε κατά 18 κιλά. Από εκεί και πέρα κι ως τα τέλη του 1974, το «RS 1600» δε μπορεί παρά να χαρακτηριστεί σαν ένα «ευτυχισμένο» αυτοκίνητο: είχε κερδίσει τρεις συνεχόμενες φορές το RAC και άλλες δύο τις 1000 Λίμνες, εκεί που είχε κάνει την πρώτη του εμφάνιση δυό χρόνια νωρίτερα. Στα «τρόπαιά» του επίσης, από μια φορά η Νέα Ζηλανδία και η Ουαλλία.

Το συναίσθημα της ευτυχίας –αν μπορούμε να πούμε πως και οι κατασκευές, κάποτε, το νιώθουν- πηγάζει από τα ονόματα των οδηγών που έφεραν το αγωνιστικό στις νίκες: Τίμο Μάκινεν, Χάνου Μίκολα, Ρότζερ Κλαρκ, Μαρκού Άλεν. Δεν υπάρχει τίποτα να πείς, δέος! Και στο δεξί μπάκετ, η πρώτη μεγάλη γενιά των συνοδηγών, που επαυξάνει την εικόνα. Γκούναρ Παλμ, Χένρι Λίντον, Τζιμ Πόρτερ, Τζον Ντέιβενπορτ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά, 16βάλβιδος, με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής
Καρμπιρατέρ: 2 διπλά 45άρια Webber
Κυβισμός: 1.993 κ.εκ.
Ισχύς: 230 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ.
Ροπή:22,2 χλγμ στις 6.750 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων:χειροκίνητο 5 σχέσεων ZF
Μήκος: 3.980 χλστ.
Πλάτος: 1.740 χλστ.
Ύψος: 1.380 χλστ.
Μεταξόνιο:2.400 χλστ.
Βάρος
:1.027 κιλά
Περίοδος δράσης
:1972-1974

carhistory

Photos: Ford