Carhistory.gr Logo
  » lost names » Framo Piccolo
Framo Piccolo
lost names
Το γοητευτικό μικρό convertible μιας ικανότατης εταιρείας, που δεν συμπεριλήφθηκε στους 4 κύκλους της Auto Union, επειδή προοριζόταν να κατασκευάζει ανταλλακτικά για τις μάρκες που την αποτελούσαν...

Το εργοστάσιο της DKW (ιδιοκτησίας του χαρισματικού Δανού επιχειρηματία και μηχανικού Jorgen Skafte Rasmussen) ήταν από την αρχή της ίδρυσής του ένας παραδοσιακός κατασκευαστής ποδηλάτων αρχικά και ύστερα μοτοσικλετών, χωρίς παρελθόν στο χώρο του αυτοκινήτου. Στα τέλη της δεκαετίας του ’20 η DKW εξακολουθούσε να παράγει 60.000 περίπου δίκυκλα το χρόνο, παραμένοντας η πρώτη δύναμη για τα τότε δεδομένα του κόσμου των δύο τροχών. Το 1919 ήταν μια σημαδιακή χρονιά για την εταιρεία, άσχετα αν αυτό δεν έγινε τότε αντιληπτό, αφού ο πάντα ανήσυχος Rasmussen έδωσε την εντολή για την κατασκευή του πρώτου τετράτροχου πρωτοτύπου της DKW. Δέκα χρόνια αργότερα ο Δανός, που ζούσε κι εργαζόταν στην Γερμανία, είχε καταφέρει να επεκταθεί και να γίνει ο βασικότερος μέτοχος της Αudi. Η διετία 1928-1929 ήταν πολύ δύσκολη για την οικονομία κι ο αντίκτυπος στις τότε αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν τρομερός: Kάποιες έκλεισαν, άλλες συγχωνεύθηκαν ή συνασπίστηκαν για να διασωθούν και μερικές πουλήθηκαν σε τρίτους για να συνεχίσουν να υπάρχουν. Το 1932 ήταν ορόσημο για την επιχειρηματική πορεία της DKW, καθορίζοντας και τις περαιτέρω εξελίξεις για τα χρόνια που έρχονταν: Η εταιρεία του Rasmussen συγκρότησε τον όμιλο της Αuto Union ΑG (ένωση αυτοκινήτων) με συμμέτοχους στην κίνηση αυτή την Wanderer, την Audi και την Horch. Όμως, ο Δανός επιχειρηματίας είχε και άλλη μια εταιρεία, που δεν συμπεριλήφθηκε στους τέσσερις κύκλους της Ένωσης...

MW Frankenberg
Το 1923 ο Rasmussen με τη βοήθεια των συνεργατών του Paul Figura και Richard Blau είχε ιδρύσει ακόμη μία εταιρεία, αντικείμενο της οποίας ήταν η παραγωγή εξαρτημάτων για τις μοτοσικλέτες της DKW. H Metall-Werke GmbH, όπως ήταν η αρχική της ονομασία, είχε έδρα το Frankenberg της Σαξωνίας. Τέσσερα χρόνια αργότερα το μικρό εργοστάσιο κατασκευής ανταλλακτικών επέκτεινε τις δραστηριότητές του, παρουσιάζοντας το τρίκυκλο μοντέλο TV 300, που στην ουσία ήταν μια μοτοσικλέτα με χώρο φόρτωσης. Μηχανική του καρδιά ήταν ένας κινητήρας της DKW, δίχρονος και μονοκύλινδρος. Η ιδέα ήταν καλή, με αποτέλεσμα να υπάρξει και συνέχεια από μια σειρά μοντέλων, βασισμένων σε αυτή την επιτυχία (ZW 200, LT 200, LTH 200, LTH 300).

FRΑMO
Το 1934 η έδρα της Metall-Werke GmbH μεταφέρθηκε στο Hainichen της Σαξωνίας και η επωνυμία της άλλαξε σε FRAMO-Werke GmbH (η νέα ονομασία προέκυψε από τη χρήση των πρώτων γραμμάτων των λέξεων FRΑnkenberg MΟtorenwerk). Την εποχή εκείνη, η εταιρεία απασχολούσε 700 εργαζόμενους. Ένα χρόνο νωρίτερα, η γκάμα της είχε πλαισιωθεί και με ένα τρίκυκλο επιβατικό μοντέλο, μικρών διαστάσεων. Το Stromer FP 200, όπως κωδικοποιήθηκε, χρησιμοποιούσε τον προαναφερόμενο αερόψυκτο δίχρονο κινητήρα των 192 κυβικών εκατοστών. Η ισχύς του ανερχόταν στους έξι ίππους, ικανούς να δώσουν στο αυτοκίνητο με το κυρτό coupe αμάξωμα τελική ταχύτητα 60 χλμ./ώρα. Στις αρχές του 1936 το τρίτροχο μοντέλο έδωσε τη θέση του σε ένα όμορφο μικρό convertible με την ονομασία Piccolo, που αυτή τη φορά ήταν τετράτροχο. Ο κωδικός VH 200 φανέρωνε πως το δίθυρο αυτοκίνητο φορούσε το δίχρονο αερόψυκτο μηχανικό σύνολο των 0,2 λίτρων, που προηγούμενα κινούσε το Stromer. Η έκδοση που οριζόταν ως VH 300 είχε να κάνει με τον μεγαλύτερο κινητήρα, των 300 κ.εκ. Όμως, το Piccolo δεν πρόλαβε καλά-καλά να χρονίσει, αφού ο ρυθμός πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων δεν ήταν αυτός που επιθυμούσαν οι διοικούντες της Framo, γεγονός που είχε ως συνέπεια τη διακοπή της παραγωγής όλων τους το 1937.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: convertible
Kινητήρας: δίχρονος μονοκύλινδρος αερόψυκτος
Θέση κινητήρα: πίσω
Κυβισμός: 194 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 60 mm x 68.5 mm
Σχέση συμπίεσης: 5.8:1
Ισχύς: 6 ίπποι στις 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 2 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 57 χλμ./ώρα
Μήκος: 3.000 χλστ.
Πλάτος: 1.400 χλστ.
Ύψος: 1.400 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.260 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.100 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.100 χλστ.
Βάρος: 350 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1936-1937

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας