Carhistory.gr Logo
  » sportscars » Ghia 1500 GT
Ghia 1500 GT
sportscars
Σας στοιχειώνουν οι θρύλοι; Σε μας συμβαίνει κάποιες φορές το ίδιο και με σπάνιες γοητευτικές κατασκευές, όπως αυτό το όμορφο διθέσιο coupe του 1963...

Τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του '60 οι επικεφαλής της Carrozzeria Ghia, θέλοντας να εκμεταλλευτούν περισσότερο το πολύ καλό όνομα στον σχεδιασμό αμαξωμάτων που είχε η ιταλική εταιρεία στις αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής, αποφάσισαν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους παράγοντας και δικά τους αυτοκίνητα, πιο εξεζητημένα και σε ολιγάριθμες σειρές. Το 1963 ήταν μια ιδιαίτερα δυναμική χρονιά γι αυτούς, αφού στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο παρουσίασαν δημόσια για πρώτη φορά το G230 S, για το οποίο χρησιμοποίησαν ως βάση την πλατφόρμα ενός Fiat 2300 S. Από τη Fiat προερχόταν επίσης ο κινητήρας, το σύστημα φρένων και το κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και ορισμένα ακόμη μηχανικά μέρη, τα οποία αναβαθμίστηκαν σημαντικά στο φημισμένο εργαστήρι του Carlo Abarth. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν στη βιομηχανική πόλη του ιταλικού Βορρά, ο εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας του, χωρητικότητας 2.279 κυβικών εκατοστών, απέδιδε 136 ίππους στις 5.700 στροφές ανά λεπτό. Όμως, παρά τα σπουδαία χαρακτηριστικά του, το αυτοκίνητο εκείνο έμεινε για πάντα ένα πρωτότυπο. Στον αντίποδα, ένα άλλο μοντέλο της Ghia που εμφανίστηκε την ίδια περίοδο, σημαντικά μικρότερο σε κυβισμό αλλά εξίσου όμορφο, είχε πολύ καλύτερη τύχη...

1500 GT
To ιταλικό διθέσιο coupe της εταιρείας που με έδρα το Τορίνο έγραψε μερικές από τις ωραιότερες σελίδες της Αυτοκίνησης, δε θα μπορούσε παρά να εφοδιαστεί με κινητήρα της συμμάχου και συντοπίτισσας Fiat. Έτσι λοιπόν, ο τετρακύλινδρος σε σειρά των 1.481 κυβικών εκατοστών, με ισχύ 83 ίππων στις 5.200 στροφές ανά λεπτό, πήρε θέση κάτω από το εμπρός καπό του. Η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων. Με βάση τις πληροφορίες που έδωσε το εργοστάσιο στον Τύπο της εποχής, το 1500 GT με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο ανέπτυσσε ταχύτητα 170 χιλιομέτρων την ώρα. To 1964 οι δημοσιογράφοι του γερμανικού περιοδικού Auto Moto und Sport δοκίμασαν το αυτοκίνητο στην πιο ήπια έκδοση των 67 ίππων και, με βάση τις μετρήσεις τους, διαπίστωσαν πως επιτάχυνε από στάση ως τα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε 16,2 δευτερόλεπτα. Ακόμη, αναφέρουν ως τιμή πώλησης στη χώρα τους τα 13.950 μάρκα. To Ghia με τη μηχανική καρδιά της Fiat προσφερόταν σε έξι εξωτερικούς χρωματισμούς, από τους οποίους οι τρεις ήταν μεταλλικής βαφής. Ο προαιρετικός εξοπλισμός του περιλάμβανε δερμάτινο εσωτερικό, ξύλινο τιμόνι της Nardi, ραδιόφωνο, κεραία και διπλή απόληξη εξάτμισης. Η παραγωγή του ολοκληρώθηκε στα τέλη του 1966, αριθμώντας συνολικά 846 μονάδες. Από αυτές, οι οκτώ ταξινομήθηκαν στην Ολλανδία. Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής ταξίδεψαν οι 36, μέσω της Krim Car Import Company, που διατηρούσε γραφεία στο Detroit του Michigan και στο Beverly Hills της California. Το όμορφο coupe από το Τορίνο χρησιμοποιήθηκε στη γαλλική ταινία Duex hommes dans la Ville του 1973, στην οποία πρωταγωνιστούσαν ο γοητευτικός ζεν πρεμιέ Alain Delon και ο διαχρονικός Jean Gabin (o αγγλικός τίτλος είναι Two men in town και στο video που ακολουθεί το αυτοκίνητο ανατρέπεται στο 1:14).


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ





GHIA 1500 GT (1963)

Πλαίσιο: αυτοφερόμενο με χωροδικτύωμα εμπρός
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά της Fiat (115.005)
Κυβισμός: 1.481 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 77 mm x 79.5 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.8:1
Καρμπιρατέρ: Weber 28-32 DCD-1
Ισχύς: 83 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ.
Ροπή: 118 Nm στις 3.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: ανεξάρτητη με ελατήρια
Ανάρτηση πίσω: Άκαμπτος άξονας με φύλλα σούστας
Ανώτατη ταχύτητα: 170 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 16,2 δλ. (στην έκδοση των 67 ίππων)
Μήκος: 4.170 χλστ.
Πλάτος: 1.625 χλστ.
Ύψος: 1.265-1.360 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.345 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.295 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.272 χλστ.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 45 λίτρα
Tροχοί: Βοrrani 15 ιντσών
Ελαστικά: 55 SR 15 Pirelli Cinturato S
Βάρος: 950 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1963-1966
Μονάδες παραγωγής: 846

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας