Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » Ghia G230 S
Ghia G230 S
concept & prototypes

Υπάρχει μόνο ένα, ίσως επειδή η ομορφιά είναι μοναδική...

Οι επικεφαλής της Carrozzeria Ghia, θέλοντας τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του '60 να εκμεταλλευτούν περισσότερο το καλό όνομα στον σχεδιασμό αμαξωμάτων που είχε η ιταλική εταιρεία στις αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής, αποφάσισαν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους παράγοντας και δικά τους αυτοκίνητα, πιο εξεζητημένα και σε ολιγάριθμες σειρές. Για το G230 S χρησιμοποίησαν ως βάση την πλατφόρμα ενός Fiat 2300 S. Επειδή όμως αυτή χρειαζόταν εκτεταμένη διαμόρφωση, λόγω της απλότητάς της, απευθύνθηκαν στην Gilco για την κατάλληλη τροποποίησή της και την τελική διαμόρφωση του σασί.

Έτσι, βρέθηκε στα χέρια του αρχισχεδιαστή-μηχανικού Gioacchino Colombo, γνωστού ήδη και ιδιαίτερα επιτυχημένου από τη θητεία του στην Αlfa Romeo και στη Ferrari. Eκείνος σχεδίασε ένα πολύπλοκο σωληνωτό χωροδικτύωμα, που ακολούθησε αριστοτεχνικά το δρόμο της Maserati Tipo 60-61 birdcage (που ονομάστηκε έτσι επειδή το χωροδικτύωμά της θύμιζε φωλιά πουλιού). Από τη Fiat προερχόταν επίσης ο κινητήρας, το σύστημα φρένων και το κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και ορισμένα ακόμη μηχανικά μέρη, τα οποία αναβαθμίστηκαν σημαντικά στο φημισμένο εργαστήρι του Carlo Abarth.

Το Ghia G230S εμφανίστηκε δημόσια για πρώτη φορά στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο, στα τέλη του 1963. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν στη βιομηχανική πόλη του ιταλικού Βορρά το μεταξόνιό του ήταν 2.650 χλστ. και ο εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας του, χωρητικότητας 2.279 κυβικών εκατοστών, απέδιδε 136 ίππους στις 5.700 στροφές ανά λεπτό. Η μέγιστη ροπή του έφτανε τα 18,1 χιλιογραμμόμετρα και εμφανιζόταν από τις 4.000 στροφές ανά λεπτό.

Όμως, παρά τον υψηλής αισθητικής σχεδιασμό και τα ποιοτικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στο εσωτερικό του, δεν υπήρξε καμιά συνέχεια και το αυτοκίνητο δεν έφτασε ποτέ στην αλυσίδα παραγωγής. Ωστόσο, ταξίδεψε σε αρκετές διεθνείς εκθέσεις, όπου πάντα ξεχώριζε, διαφημίζοντας την εξαιρετική δουλειά που γινόταν στην Carrozzeria Ghia. Ολοκληρώθηκε ένα ακόμη πρωτότυπο, ωστόσο το G230S με αριθμό πλαισίου 114BS135700 είναι στις ημέρες μας ο μοναδικός επιζών, τον οποίο αν είστε τυχεροί μπορείτε να δείτε από κοντά στα πιο ξεχωριστά σαλόνια ομορφιάς της ευρωπαϊκής ηπείρου.


 

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: carstyling.ru, supercars.net