Carhistory.gr Logo
  » product » ΑWD » Gukje Sibal
Gukje Sibal
ΑWD
Το ξεκίνημα του επιτυχημένου ταξιδιού της Νότιας Κορέας, ως χώρας που κατασκευάζει αυτοκίνητα, στον κόσμο των τεσσάρων τροχών...

Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που κατασκευάστηκε στη Νότια Κορέα ήταν τετρακίνητο. Βασίστηκε στο μπαρουτοκαπνισμένο αμερικανικό Willys Jeep, που μετά τη λήξη του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου βρέθηκε να μάχεται στον 38ο παράλληλο, στο μέτωπο της Κορέας. Ύστερα από το τέλος των εχθροπραξιών, ανεξακρίβωτος αριθμός oχημάτων αυτού του τύπου εγκαταλείφτηκαν από τις δυνάμεις του ΝΑΤΟ στο έδαφος της Νότιας Κορέας. Πολλά από αυτά δεν πήγαν τελικά χαμένα, αφού τροποποιήθηκαν κατά το δοκούν και εξυπηρέτησαν ένα μέρος των αυξημένων εξαιτίας των περιστάσεων αναγκών της ασιατικής χώρας.

시발, 始發
Η λέξη Sibal (ή Shibal) στην κορεατική γλώσσα σημαίνει ξεκίνημα και ίσως να μην υπήρχε πιο κατάλληλη ονομασία για το κτισμένο στο πάτωμα του Jeep μοντέλο. Η παραγωγή του ξεκίνησε τον Μάιο του 1955 και ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 1962. Χρέη μηχανικού συνόλου εκτελούσε ένας τετρακύλινδρος σε σειρά βενζινοκινητήρας των 2.2 λίτρων που προερχόταν από το Jeep, ισχύος μάλλον 54 ίππων, ο οποίος συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τριών σχέσεων. Πηγές της εποχής εκείνης δηλώνουν πως δεν κατασκευαζόταν εξ ολοκλήρου στη Νότια Κορέα, αλλά μόνο σε ποσοστό 50%. Υπολογίζεται ότι το σύνολο της παραγωγής του ανήλθε σε περίπου 3.000 μονάδες.

Αμάξωμα από βαρέλια πετρελαίου
Η επιτυχημένη μετάβαση από την κατάσταση του παρατημένου Jeep στα βουνά της Κορέας σε τετρακίνητο μοντέλο παραγωγής οφείλεται στα αδέλφια Choi Hae-seong, Choi Mu-seong και Choi Soon-seong, ιδρυτών της εταιρείας Gukje Motors. Λόγω της έλλειψης πρώτων υλών το αμάξωμα του Sibal κατασκευαζόταν από παλιά βαρέλια πετρελαίου. Το σχήμα του αυτοκινήτου διαμορφωνόταν επάνω στον σκελετό του Willys και ήταν σφυρήλατο στο χέρι. Η εμπορική πορεία του πρώτου μοντέλου της κορεατικής εταιρείας αρχικά ήταν μάλλον κακή, όμως ύστερα από την βράβευσή του από την κυβέρνηση το 1957 η παραγωγή αυξήθηκε. Η σημαντικότερη ώθηση στις πωλήσεις του προέκυψε από την επιτυχημένη χρήση του ως taxi.

Υστεροφημία...
Στις ημέρες μας, δεν υπάρχει κανένα από τα αυθεντικά τετρακίνητα Sibal. Ένα πιστό αντίγραφο σε λευκό χρώμα έχει πάρει τη θέση που του αξίζει στο Samsung Transportation Museum, ενώ κάποιες ιδιωτικές συλλογές έχουν στην κατοχή τους μια replica του μοντέλου και τη συντηρούν με ιδιαίτερη φροντίδα...

credits

Source: autocade.net, koreatimes.co. Photos: eldlan.egloos.com, blog.daum.net

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας