Carhistory.gr Logo
  » racing » ENDURANCE » H Porsche στο Targa Florio
H Porsche στο Targa Florio
ENDURANCE

Η γερμανική εταιρεία υπήρξε η πιο επιτυχημένη όλων στον φημισμένο αγώνα, με σύνολο έντεκα περιφανείς νίκες στη γενική κατάταξη...

Έχοντας διοργανωθεί για πρώτη φορά από τον Ιταλό κόμη Vicenzo Florio, η διαδρομή των 720 χιλιομέτρων στο βουνό Madonie της Σικελίας αποτελούσε για πολλές δεκαετίες μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της διεθνούς αγωνιστικής αυτοκίνησης. Το 1922 το μικρό μοντέλο «Sascha», που είχε σχεδιάσει για την Austro-Daimler ο Ferdinand Porsche, κέρδισε με άνεση στην κατηγορία των 1.100 κυβικών εκατοστών. Η επιτυχία αυτή συνεχίστηκε το 1924 με τη νίκη στη γενική κατάταξη που εξασφάλισε η αγωνιστική Mercedes, η οποία είχε αναπτυχθεί στο εργοστάσιο Daimler-Motoren-Gesellschaft υπό την τεχνική εποπτεία του καθηγητή Ferdinand Porsche.

Η πρώτη νίκη
Τριάντα δύο χρόνια αργότερα, στις 10 Ιουνίου 1956, η εταιρεία που δημιούργησε σημείωσε μια από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες νίκες της, καθώς ο Ιταλός οδηγός Umberto Maglioli έκανε την έκπληξη, κερδίζοντας το Targa Florio με μια 550 A Spyder. Η ακόμη νέα τότε εταιρεία κέρδισε την αναγνώριση με τη νίκη αυτή, καθώς ήταν η πρώτη φορά που ένας οδηγός με αυτοκίνητο κατηγορίας έως δύο λίτρων κατάφερε να κερδίσει αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού. Με μέση ταχύτητα 146 χιλιόμετρα την ώρα και προβάδισμα σχεδόν 15 λεπτών από το δεύτερο αυτοκίνητο, ο Maglioli όχι μόνο ξεπέρασε τους συναγωνιζόμενούς του, αλλά και εξασφάλισε την πρώτη νίκη για την Porsche στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών Σπορ Αυτοκινήτων. Η επιτυχία αυτή αποτέλεσε ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη, λόγω του ότι η Porsche 550 A Spyder είχε πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της μόλις έντεκα ημέρες πριν τον αγώνα του Τarga Florio, σε έναν αγώνα 1.000 χιλιομέτρων στο Nurburgring. Παρακινούμενος από τη νίκη σε αυτή την κατηγορία, ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Porsche Huschke von Hanstein ταξίδεψε στην Ιταλία με τον Maglioli και δύο μηχανικούς, προκειμένου να δοκιμάσει για άλλη μια φορά τις δυνατότητες της ανοικτής Spyder. Σε αντίθεση με άλλους αγώνες σε δρόμους της εποχής οι διαδρομές δεν ήταν κλειστές στη διάρκεια της προπόνησης, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να πρέπει να είναι συνεχώς έτοιμοι να αντιμετωπίσουν την κυκλοφορία και διάφορα άλλα εμπόδια. Επιπλέον, ήταν η πρώτη φορά που η Porsche συμμετείχε σε αυτόν τον αγώνα, καθώς την εποχή εκείνη το Τarga Floriο εθεωρείτο προπύργιο των μεγάλων ιταλικών αγωνιστικών ομάδων. Ο Maglioli ολοκλήρωσε την απόσταση των 730 χιλιομέτρων χωρίς αλλαγή οδηγών σε χρόνο 7 ωρών, 54 λεπτών και 52 δευτερoλέπτων. Χάρις στην αξιοπιστία της Porsche του, στα pits σταμάτησε μόνο για ανεφοδιασμό.

Παρέλαση επιτυχιών

Η νίκη του Umberto Maglioli το 1956 σηματοδότησε την αρχή μιας μοναδικά επιτυχημένης πορείας για την Porsche. Μετά από αυτή τη νίκη-έκπληξη του Umberto Maglioli, το δίδυμο Edgar Barth και Wolfgang Seidel οδηγώντας μια 718 RSK Spyder έφερε στην εταιρεία τη δεύτερη νίκη στη γενική κατάταξη του Τarga Florio. Το 1960 ο Joachim Bonnier και ο Hans Herrmann κέρδισαν με μια 718 RS 60 Spyder. Το 1963 οι Joachim Bonnier και Carlo Abate σημείωσαν τη νίκη με μια 718 GTR. Το 1964 ξεκίνησε μια νέα αγωνιστική εποχή για την Porsche, με την 904 Carrera GTS που σχεδίασε ο Ferdinand Alexander Porsche. Τον Απρίλιο της ίδιας χρονιάς, οι οδηγοί Antonio Pucci και Colin Davis οδηγώντας μια 904 άφησαν πίσω όλα τα πρωτότυπα του ανταγωνισμού πετυχαίνοντας έτσι την πέμπτη νίκη στη γενική κατάταξη. Η παρουσίαση της Porsche 911 το 1964 επίσης σηματοδότησε μια νέα εποχή στη μηχανολογία των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Με τον εξακύλινδρο κινητήρα της 911, η 906 Carrera 6 αποδείχθηκε ανίκητη και όχι μόνο, στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων 2 λίτρων. Στο 50ό Τarga Florio το 1966 οι Herbert Müller και Willy Mairesse κέρδισαν με αυτό το αυτοκίνητο, το οποίο διέθετε πλαίσιο τύπου «space frame» και πλαστικό αμάξωμα. Η ομάδα της Porsche πήγε στο Τarga Florio τον Μάιο του 1967 με έναν στόλο έξι πρωτοτύπων 910. Ο αγώνας τελείωσε με τριπλή νίκη, καθώς οι Rolf Stommelen και Paul Hawkins πέρασαν τη γραμμή του τερματισμού με μια 910-8, μπροστά από δύο αγωνιστικά μοντέλα 910-6. Η Porsche πέτυχε χατ-τρικ το 1968, με τη νίκη των Vic Elford και Umberto Maglioli με μια 907-8. Έτσι, το ζηλευτό τρόπαιο «Coppa Florio» κατέληξε οριστικά στα χέρια της Porsche AG και τοποθετήθηκε σε μια τιμητική θέση στο γραφείο του Ferry.

Το ακατάρριπτο ρεκόρ...

Το 1969 η Porsche απάντησε στο νέο κανονισμό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, με την ανάπτυξη της 908/02 Spyder. Από τις έξι 908/02 που παρατάχθηκαν στη γραμμή εκκίνησης, οι τέσσερις τερμάτισαν στις τέσσερις πρώτες θέσεις. Τη νίκη στη γενική κατάταξη πήραν οι Gerhard Mitter και Udo Schütz, οι οποίοι πέτυχαν νέο ρεκόρ με χρόνο 6 ωρών, 7 λεπτών και 45 δευτερολέπτων. Η Porsche έστειλε την ελαφριά και ευκίνητη 908/03 Spyder στην εκκίνηση του Τarga Florio το 1970, με αποτέλεσμα να κερδίσει και εκεί μια διπλή νίκη (Jo Siffert-Brian Redman, Pedro Rodriguez-Leo Kinnunen), η οποία κορυφώθηκε με το ρεκόρ γύρου του Kinnunen, ο οποίος οδήγησε με μέση ταχύτητα 128,57 χιλιομέτρων την ώρα. Το 1973 οι Gijs van Lennep και Herbert Müller ήταν αυτοί που πέρασαν στην ιστορία των αγώνων μεγάλων αποστάσεων με μια 911 Carrera RSR. Έως την τελευταία διοργάνωση του αγώνα στα πλαίσια του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος το 1973, η Porsche ήταν η πιο επιτυχημένη εταιρεία στο Targa Florio, με σύνολο έντεκα νίκες στη γενική κατάταξη.

Οι νίκες της Porsche στο Τarga Florio

1956 Umberto Maglioli 550 A Spyder
1959 Edgar Barth-Wolfgang Seidel 718 RSK Spyder
1960 Joachim Bonnier-Hans Herrmann 718 RS 60 Spyder
1963 Joachim Bonnier-Carlo Abate 718 GTR
1964 Colin Davis-Antonio Pucci 904 Carrera GTS
1966 Herbert Müller-Willy Mairesse 906 Carrera 6
1967 Paul Hawkins-Rolf Stommelen 910-8
1968 Vic Elford-Umberto Maglioli 907-8
1969 Gerhard Mitter-Udo Schütz 908/02 Spyder
1970 Jo Siffert-Brian Redman 908/03 Spyder
1973 Gijs van Lennep-Herbert Müller 911 Carrera RSR

carhistory

Κείμενο & φωτογραφίες: Porsche