Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Hanomag Partner
Hanomag Partner
1951-2000

Το τελευταίο επιβατικό μοντέλο της Hanomag, πριν η εταιρεία από το Ανόβερο αφοσιωθεί αποκλειστικά στην κατασκευή επαγγελματικών οχημάτων.

Για αρκετά χρόνια μετά το τέλος του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου, η γερμανική βιομηχανία προσπαθούσε να σταθεί ξανά στα πόδια της, ξεκινώντας σχεδόν από το μηδέν. Στην πλειονότητά τους, οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις της χώρας είχαν βομβαρδιστεί από τους Συμμάχους και σχεδόν καταστραφεί. Για πολλές από αυτές υπήρχε σοβαρός λόγος, αφού κατασκεύαζαν όπλα και μηχανοκίνητα οχήματα για πολεμική χρήση από τους Νazi, ενώ αρκετές άλλες συμπεριλήφθηκαν σε αυτό που ονομάζουμε σήμερα παράπλευρες απώλειες. Η Ηanomag, η δημιουργική εταιρείααπό το Ανόβερο που παρήγαγε επιβατικά ιδιωτικής χρήσης και μικρά φορτηγά, δεν αποτελούσε εξαίρεση σε όλα τα παραπάνω. Χρειάστηκε να περάσει διάστημα μεγαλύτερο των έξι ετών από την κατάπαυση του πυρός, για να μπορέσει να παρουσιάσει το πρώτο της μοντέλο από το 1939 και να πάρει ξανά τη θέση της στον κόσμο της Αυτοκίνησης. Η επίσημη επανεκκίνησή της έλαβε χώρα στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το φθινόπωρο του 1951, με ένα μικρό διθέσιο τριών όγκων, που κατά την προσφιλή της συνήθεια διακρινόταν για την πρωτοτυπία του.

Οι ιδιαιτερότητες...
Το Hanomag Partner, όπως ονομάστηκε, υιοθετούσε ασυνήθιστο εξωτερικό σχεδιασμό. Σε αυτόν ξεχώριζε η εκτεταμένη χρήση χρωμίου στο τελείωμα του καπό και στο τμήμα επάνω από τον εμπρός προφυλακτήρα, με διάταξη τέτοια που να παραπέμπει στα sport ιταλικά μοντέλα της ίδιας περιόδου. Επίσης, μια στενή λωρίδα χρωμίου διέτρεχε τις πλαϊνές επιφάνειες του μοντέλου, σε όλο το μήκος τους. Εντυπωσίαζαν ακόμη τα μικρά τριγωνικού σχήματος παράθυρα, τα οποία δεν άνοιγαν, στα πλευρά του πίσω μέρους της καμπίνας των επιβατών. Όμως, ανορθόδοξη ήταν και η εσωτερική διάταξη, που προέβλεπε στα εμπρός καθίσματα να βολεύονται τρεις ενήλικες μαζί με τον οδηγό, ενώ στα πίσω υπήρχε χώρος για δύο παιδιά. Το Partner φιλοξενούσε κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα του ένα τρικύλινδρο δίχρονο μηχανικό σύνολο των 697 κ.εκ., ισχύος 28 ίππων, που είχε σχεδιαστεί στο Andernach από το εξειδικευμένο γραφείο Müller. Η κίνηση μεταδιδόταν στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων των τριών σχέσεων. Στο αυτοφερόμενο πλαίσιο του αυτοκινήτου είχε δουλέψει η γνωστή σε όλους μας εταιρεία Karmann από το Osnabrück, καταλήγοντας σε ένα πολύ όμορφο και καθαρού σχήματος αμάξωμα από χάλυβα.

H απόρριψη...
Παρά το γεγονός ότι το Partner σε επίπεδο σχεδιασμού και τεχνολογίας στεκόταν στο ύψος της εποχής του, ίσως και λίγο πιο μπροστά από αυτήν, το κοινό του αυτοκινήτου δεν το αγκάλιασε. Στις αρχές της δεκαετίας του '50 είχαν ήδη κάνει την εμφάνισή τους στην αγορά κάποιες πιο ελκυστικές επιλογές, ενώ αρνητικό ρόλο μπορεί να έπαιξε η επιλογή του δίχρονου κινητήρα, αλλά και η 3+2 διάταξη των καθισμάτων. Το Hanomag των 700 κυβικών εκατοστών δεν πήρε ποτέ έγκριση για τη μαζική παραγωγή του και έμεινε μόνο με τις 20 μονάδες προ-παραγωγής του, από τις οποίες οι έξι έδωσαν το παρών στο εκθεσιακό περίπτερο της εταιρείας στη Φρανκφούρτη. Στις ημέρες μας επιζεί μόνο ένα αυτοκίνητο αυτού του τύπου, το οποίο βρίσκεται ανακαινισμένο στο μουσείο της Karmann στο Osnabrück.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Αμάξωμα: δίθυρο saloon
Kινητήρας: δίχρονος τρικύλινδρος
Κυβισμός: 697 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 65 mm x 70 mm
Σχέση συμπίεσης: 7.3:1
Ισχύς: 28 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο τριών σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 100 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση: 7 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.000 χλστ.
Πλάτος: 1.700 χλστ.
Ύψος: 1.480 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.165 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.350 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.300 χλστ.
Βάρος: 730 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1951
Μονάδες παραγωγής: 20

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας