Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Hino Contessa
Hino Contessa
1951-2000

Tο μικρό επιβατικό μοντέλο με το ιταλικό όνομα, που άφησε το στίγμα του στην πρώιμη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, από το 1961 μέχρι το 1967.

H Hino Motors ιδρύθηκε το 1942, στην πρωτεύουσα της Ιαπωνίας, από μια ομάδα στελεχών που αποχώρησαν από την εταιρεία Tokyo Jidosha Koyo Company. Την πρώτη δεκαετία της λειτουργίας της είχε ως αποκλειστικό αντικείμενο την κατασκευή πετρελαιοκίνητων φορτηγών και λεωφορείων, με τα οποία σημείωσε τις πρώτες της εμπορικές επιτυχίες. Τον Μάρτιο του 1953 η νέα ακόμη εταιρεία ήρθε σε συμφωνία με τη Renault, με βάση την οποία έλαβε από τους Γάλλους την άδεια για την παραγωγή του 4CV στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Το 1961 το μικρό πισωκίνητο μοντέλο έπαψε να κατασκευάζεται στη χώρα προέλευσής του κι αυτό έδωσε την ευκαιρία στη Hino να δοκιμάσει τις δικές της δυνάμεις στην παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων. Έτσι προέκυψε το Contessa, ένα από τα χαρακτηριστικά πρώιμα μοντέλα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας τη δεκαετία του '60. Θα πρέπει εδώ να αναφέρουμε πως αυτή η ιστορία μοιάζει πολύ με εκείνη της Isuzu, που το 1942 αποσκίρτησε επίσης από την Tokyo Jidosha Koyo Company και το 1953 υπέγραψε συμφωνία με τη Hillman για την παραγωγή του Minx. Τα κοινά στοιχεία όμως δεν τελειώνουν εδώ, αφού το 1961 η εταιρεία ακολουθώντας τα βήματα της Hino παρουσίασε και αυτή με τη σειρά της ένα δικό της επιβατικό μοντέλο.


Hino Contessa 900 sedan
H πρώτη σειρά της Contessa αρίθμησε συνολικά 47.300 μονάδες παραγωγής, από τον Απρίλιο του 1961 μέχρι τα μέσα του 1964, που σταμάτησε να κατασκευάζεται. Βασισμένη στο Renault 4CV, χρησιμοποιούσε τον 4κύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 893 κ.εκ. της γαλλικής εταιρείας, ισχύος 35 ίππων. Αυτός συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων τριών σχέσεων, ενώ προαιρετικά υπήρχε η επιλογή των τεσσάρων. Το αυτοκίνητο δανειζόταν και άλλα μηχανικά μέρη από το γαλλικό μοντέλο, όπως για παράδειγμα το σύστημα μετάδοσης και τις αναρτήσεις. Ακολουθώντας την αρχιτεκτονική του, είχε τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω, ενώ η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς. Η πενταθέσια Contessa μπορούσε να αναπτύξει ανώτατη ταχύτητα 110 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ κατόπιν αδείας κατασκευαζόταν και στη Χάιφα του Ισραήλ. Η σχετική συμφωνία μεταξύ της Hino Motors και της τοπικής Kaiser-Illin Industries υπογράφτηκε το 1963, με ισχύ για 10 χρόνια. Η Contessa άρχισε να παράγεται εκεί από την επόμενη χρονιά, κατά την οποία η αγορά του Ισραήλ έγινε η δεύτερη σημαντικότερη για την ιαπωνική εταιρεία. Ωστόσο η χρονική διάρκεια της συμφωνίας δεν ολοκληρώθηκε, καθώς η εξαγορά της Hino από την Toyota άλλαξε τα αρχικά σχέδια και έφερε το τέλος στην ισραηλινή εκδοχή του μοντέλου τον Μάρτιο του 1968.

Μήκος: 3.795 χλστ.
Πλάτος
: 1.475 χλστ.
Ύψος
: 1.415 χλστ.
Μεταξόνιο
: 2.150 χλστ.
Βάρος
: 750 κιλά


Hino Contessa 900 Sprint

Όταν το εργοστάσιο αποφάσισε να βγάλει στην αγορά την coupe έκδοση της Contessa, απευθύνθηκε στον Ιταλό στιλίστα Giovanni Michelotti, έναν από τους καλύτερους της εποχής του. Το ομολογουμένως κομψό αμάξωμα της Contessa Sprint ήταν κατά 100 κιλά ελαφρύτερο από τη sedan έκδοση του μοντέλου και σε συνδυασμό με τις κατάλληλες τροποποιήσεις στον κινητήρα και τα καρμπιρατέρ της Webber, έβγαζε στο δρόμο ισχύ 45 ίππων, αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 140 χιλιομέτρων την ώρα. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο 10ο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, ενώ το 1962 την είδαν από κοντά οι επισκέπτες της έκθεσης του Τορίνο και την επόμενη χρονιά είχε μια δική της θέση στο Auto Show της Νέας Υόρκης. Ο επιλογέας των ταχυτήτων ήταν τοποθετημένος στο πάτωμα και, για να μην υπάρχει καμιά αμφιβολία για τον εμπνευστή της, στο κατώφλι της πόρτας ήταν ευδιάκριτα γραμμένη η φράσηHino-Michelotti.

Μήκος: 3.830 χλστ.
Πλάτος: 1.475 χλστ.
Ύψος: 1.200 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.150 χλστ.
Βάρος: 650 κιλά

Hino Contessa 1300

H δεύτερη γενιά της Contessa εμφανίστηκε τον Σεπτέμβριο του 1964, πρώτα στη sedan εκδοχή της, με μεγαλύτερες διαστάσεις και ισχυρότερο κινητήρα. Τα διπλά φωτιστικά σώματα που έφερε στο εμπρός μέρος πρόδιδαν σχεδιαστικές επιρροές από τη Chevrolet Corvair δεύτερης γενιάς, ενώ η επιλογή του όλα πίσω (μετάδοση κίνησης-θέση κινητήρα) δεν είχε αλλάξει, αφού ο κινητήρας και τα μηχανικά μέρη προέρχονταν τώρα από το Renault Dauphine. Την coupe έκδοση, που κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 1965 επιμελήθηκε και πάλι ο Michelotti, με το τελικό αποτέλεσμα να θυμίζει πολύ ένα σχέδιο του ιδίου για την Triumph. To υδρόψυκτο 4κύλινδρο σε σειρά μηχανικό σύνολο των 1.251 κυβικών εκατοστών απέδιδε 54 ίππους και συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων, χαρίζοντας στην τετράθυρη έκδοση τελική ταχύτητα 130 χιλιομέτρων την ώρα. Όσο για την coupe, η μέγιστη ισχύς της ανερχόταν στους 64 ίππους. Η δεύτερη γενιά της Contessa αρίθμησε 55.027 μονάδες, από τις οποίες οι 3.868 αντιστοιχούν στο coupe αμάξωμα. Η PD Series, όπως ήταν κωδικοποιημένη, εξήχθη στις αγορές της Ολλανδίας, της Ελβετίας και της Νέας Ζηλανδίας. Στην τελευταία είχε και μια μικρή παραγωγή κατόπιν αδείας (περίπου 600 μονάδες, από την Campbell Motors), ενώ σε μικρές ποσότητες κατασκευάστηκε και στο Ισραήλ (από την Autocars).

Μήκος: 4.150 χλστ.
Πλάτος: 1.530 χλστ.
Ύψος: 1.390 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.280 χλστ.
Βάρος: 890 κιλά


Το τέλος της Contessa

Το 1966 αναπτύχθηκε μια έκδοση της Contessa με κινητήρα 1.5 λίτρων, όμως η εξαγορά της Hino Motors από την Toyota Μοtor Corporation οδήγησε το συγκεκριμένο σχέδιο σε αδράνεια. Σε λίγους μήνες συνέβη το ίδιο και με το μοντέλο, αφού η εταιρεία που είχε πλέον τον έλεγχο των κινήσεων ξεκινούσε την εμπορική σταδιοδρομία της Corolla, την οποία τίποτε δεν έπρεπε να διαταράξει. Έτσι, η γαλαζοαίματη γιαπωνέζα με τις ιταλικές καταβολές, πέρασε στην ιστορία.

carhistory

Photos: Hino Motors