Carhistory.gr Logo
  » lost names » Hispano-Suiza K6 Cabriolet
Hispano-Suiza K6 Cabriolet
lost names

Χειροποίητο αριστούργημα μοναδικής ομορφιάς...

Στις αρχές του 1935, έφτασε η ώρα να αντικαταστήσει η Hispano-Suiza την εμβληματική Η6, με ένα νεότερο κι εξίσου πολυτελές μοντέλο. Όμως, για την ευρύτερη αποδοχή του από τους ανώτερους κοινωνικούς κύκλους, τους αξιωματούχους και τους βασιλείς στους οποίους απευθυνόταν, χρειαζόταν πλέον ένα καινούργιο μηχανικό σύνολο για να το κινήσει, που να μπορεί να προσθέσει τις επιδόσεις στην απαράμιλλη πολυτέλεια και την άνεση. Έτσι προέκυψε ο νέος κινητήρας, 6κύλινδρος σε σειρά των 5,2 λίτρων από ελαφρά κράματα και χάλυβα υψηλής αντοχής, ο οποίος απέδιδε 125 ίππους και ήταν ελαφρύτερος και ισχυρότερος από τον πιο μεγάλο σε χωρητικότητα που διαδεχόταν. Πέρα από το εξακύλινδρο σε σειρά μοτέρ που συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τριών σχέσεων, το σασί του νέου αυτοκινήτου εξοπλίστηκε με ένα ευφυές για την εποχή του σύστημα πέδησης, με υδραυλική υποβοήθηση και στα τέσσερα μεγάλων διαστάσεων ταμπούρα των τροχών του. Ημι-ελλειπτικά φύλλα σούστας στον εμπρός και πίσω άξονα, ανέλαβαν να υποστήριξουν τα όποια ζητήματα άνεσης προέκυπταν.

Βασιλικές μετακινήσεις...
Οι περιγραφές του παρελθόντος, αλλά και της σύγχρονης εποχής, αναφέρουν πως η Κ6 είχε τη δυνατότητα να ταξιδεύει με αβίαστη ομαλότητα και άνεση ως τα 145 χιλιόμετρα την ώρα, τα οποία στα μέσα της δεκαετίας του '30 ήταν σαφώς μια κορυφαία ταχύτητα και για την κατηγορία Μεγάλου Τουρισμού. Πρόεδροι δημοκρατίας, εστεμμένοι, βασίλισσες, ευγενείς, αστέρες του κινηματογράφου και επιχειρηματίες μεγάλου βεληνεκούς ταξίδευαν με το πολυτελές grand tourer των 5,2 λίτρων σε όλη την Ευρώπη, μέσα σε ένα περιβάλλον αποκλειστικό, που ήταν άνετο και πολυτελές όσο και το πανάκριβο σπίτι ορισμένων από αυτούς. Αν ήσουν κοινός θνητός, ήταν απίθανο να το βρεις στο δρόμο σου, αφού κυκλοφορούσε κατά κύριο λόγο στα μεγάλα σαλόνια του διεθνούς τζετ-σετ της εποχής, στο Μονακό και στις Κάννες. Εκεί, στην Κυανή Ακτή και σε ένα περιβάλλον που του ταίριαζε απόλυτα, δημιουργήθηκε βασισμένη στο cabriolet αμάξωμα και η πολυτελέστερη έκδοσή του. Υπεύθυνος γι αυτό, ο καλλιτέχνης του είδους Etienne Brandone...

Carrosserie Brandone

Η μικρή αμαξοποιΐα από τη Γαλλική Ριβιέρα, μπορεί να ήταν τοπικού χαρακτήρα, όμως έβαλε την υπογραφή της σε ορισμένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα. Ιδρυτής της ήταν ο γεννημένος το 1893 στη Νίκαια Etienne Brandone. Στο πελατολόγιό της υπήρχαν αρκετοί που πρόθυμα θα πλήρωναν κάτι παραπάνω για έχει το αυτοκίνητό τους στοιχεία αμαξώματος δικής τους επιλογής. Η φήμη του Brandone ως δημιουργού είχε εξαπλωθεί και πέρα από τα γεωγραφικά όρια της Νίκαιας, αφού κάθε αυτοκίνητο που έβγαινε από την carrosserie του ήταν ισοδύναμο μοναδικής δημιουργίας και κομψότητας. Τα βαρύτιμα βραβεία Concours de Elegance που αποσπούσε στη Γαλλική Ριβιέρα, ήταν η καλύτερη απόδειξη γι αυτό. Ένα από αυτά, τον Μάιο του 1936, δόθηκε στη μοναδικής ομορφιάς Hispano-Suiza Κ6 Cabriolet, η οποία δημοπρατήθηκε πρόσφατα στην τιμή των 2.250.000 ευρώ...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

HΙSPANO-SUIZA K6 CABRIOLET BRANDONE
Kινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 5.184 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 110 mm x 110 mm
Σχέση συμπίεσης: 6.0:1
Καρμπιρατέρ: Twin-Choke
Ισχύς: 125 ίπποι στις 3.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 145 χλμ/ώρα
Μεταξόνιο: 3.420 χλστ.]
Μετατρόχιο εμπρός: 1.450 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.450 χλστ.
Μονάδες παραγωγής: 204 (όλοι οι τύποι)

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας