Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Honda S800
Honda S800
1951-2000

To μικρό ανοικτό διθέσιο των 67 ίππων είναι ο ιδανικός εκπρόσωπος της σειράς S, του πρώτου μοντέλου παραγωγής της Honda, που στις αρχές της δεκαετίας του ’60 έβαλε την εταιρεία στον χάρτη των κατασκευαστών αυτοκινήτων.

Μέχρι τότε, το όνομά της ήταν γνωστό για τα επιτεύγματά της στον τομέα της παραγωγής των μοτοσικλετών. Κατά κύριο λόγο, η επιτυχία αυτή οφειλόταν στις προσωπικές προσπάθειες του ιδρυτή της εταιρείας, που από το 1946 είχε εγκαινιάσει το δικό του κέντρο έρευνας και τεχνολογίας στην Ιαπωνία.

Δύο χρόνια αργότερα ξεκίνησε την παραγωγή μοτοσικλετών, αρχής γενομένης από το ημιαυτόματο μοτοποδήλατο των 49 κ.εκ. Το περίφημο «C50» ή «παπάκι» όπως έγινε παγκοσμίως γνωστό, σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία λόγω της ευκολίας στη χρήση και στη συντήρησή του, αλλά και της χαμηλής τιμής αγοράς του. Για να είμαστε πιο ακριβείς, αυτή η κατασκευή με την απλότητα και τη χρηστικότητά της έφερε τον κόσμο των δύο τροχών πιο κοντά στον άνθρωπο και τις ανάγκες του, συμβαδίζοντας πλέον με την καθημερινότητά του.



O μεγάλος Ιάπωνας
Η απόφαση για την έναρξη κατασκευής αυτοκινήτων ήταν απόλυτα φυσιολογική, για όσους ήξεραν καλά τον Soichiro Honda. Ο μικρόσωμος και πανέξυπνος Γιαπωνέζος είχε ξεκινήσει τις μηχανολογικές του αναζητήσεις από τους τέσσερις τροχούς, ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του ’20, συμμετέχοντας μάλιστα για πολλά χρόνια στους αγώνες της πατρίδας του με αυτοκίνητα που είχε κατασκευάσει ο ίδιος. Γνωστός ήταν επίσης και ο σοβαρότατος τραυματισμός του σε κάποια τοπική αναμέτρηση, ο οποίος παραλίγο να του κοστίσει τη ζωή. Παρά την ατυχία αυτή όμως, ο Soichiro δεν έπαψε ποτέ να λατρεύει και να στηρίζει τους αγώνες. Λέγεται ότι η προσωπική επιμονή του έφερε τη Honda στη Formula 1 το 1964, όταν όλα τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας του είχαν σοβαρές αντιρρήσεις. Ωστόσο, δεν τις άκουγε και το παράπονό τους ήταν πως συχνά τους αγνοούσε, ενώ σπάνια τους συναναστρεφόταν: Προτιμούσε να περνά την ημέρα του στη γραμμή παραγωγής, πλάι στους μηχανικούς του, προς τους οποίους έτρεφε εκτίμηση και σεβασμό.

«S360»
Το πρώτο τετράτροχο μοντέλο της Honda παρουσιάστηκε επίσημα στις 25 Οκτωβρίου του 1962, στους επισκέπτες της διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου του Tόκιο. Μαζί του στο περίπτερο της εταιρείας ήταν και το επίσης mini διαστάσεων pick-up «T360», το οποίο αργότερα έγινε μεγάλη εμπορική επιτυχία, για τα δεδομένα της εποχής. Και τα δύο μοιράζονταν τον ίδιο κινητήρα, που ήταν ο μικρότερος σε κυβισμό 4κύλινδρος σε αυτοκίνητο παραγωγής, με χωρητικότητα μόλις 356 κ.εκ. Παρά το μέγεθός του, το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο -κωδικοποιημένο ως «AK250E»- μπορούσε να παράγει ισχύ έως και 33 ίππων στις 9.000 σ.α.λ., εκμεταλλευόμενο την υψηλή τεχνογνωσία της Honda στον κλάδο των μοτοσικλετών. Το «Sport 360» ήταν ένα σχεδόν λιλιπούτειο ανοικτό διθέσιο, με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων και βάρος μόλις 650 κιλά, που μπορούσε να αναπτύξει ανώτατη ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Παρά το γεγονός ότι η απόφαση για την επικείμενη παραγωγή του ήταν δεδομένη, το πρώτο αυτοκίνητο της σειράς «S» που εξήλθε από την αλυσίδα παραγωγής είχε διαφορετική κωδική ονομασία, προδίδοντας την αύξηση του κυβισμού του.

«S500»
Η παραγωγή του ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 1963 και ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 1964, αριθμώντας συνολικά 1.363 μονάδες. Με τον κινητήρα του αναβαθμισμένο στα 492 κ.εκ. και μέγιστη ισχύ 40 ίππων στις 8.000 σ.α.λ., το «Sport 500» ζύγιζε 680 κιλά και ανέπτυσσε ανώτατη ταχύτητα 130 χλμ./ώρα. Πριν παραδώσει τη σκυτάλη στο διάδοχό του, ισχυροποιήθηκε περαιτέρω, ανεβαίνοντας στα 531 κ.εκ. και στους 44 ίππους ισχύος. Η τιμή πώλησής του ανερχόταν στα 1.275 δολάρια, ενώ προαιρετικά προσφερόταν και με σκληρή οροφή, κατασκευασμένη από fiberglass.

«S600»
Το «Sport 600» παρουσιάστηκε το Μάρτιο του 1964 και ήταν το πρώτο τετράτροχο μοντέλο της Honda που πέρασε τα σύνορα της Ιαπωνίας, φθάνοντας ως τις ΗΠΑ και τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές. Επίσης, ήταν το πρώτο της σειράς «S» που κυκλοφόρησε και σε coupe αμάξωμα, από το Μάρτιο του 1965 με τα διακριτικά «SM». Mε χωρητικότητα κινητήρα αυξημένη στα 606 κ.εκ., απέδιδε 57 ίππους στις 8.000 σ.α.λ., αναπτύσσοντας ανώτατη ταχύτητα 145 χλμ./ώρα. Το βάρος του cabriolet μοντέλου ανερχόταν στα 715 κιλά, ενώ η κλειστή έκδοση επιβαρυνόταν με ακόμη 20. Η παραγωγή του ολοκληρώθηκε στα μέσα του 1967, αριθμώντας συνολικά 13.084 μονάδες, από τις οποίες οι 1.800 ήταν coupe. Από το Μάρτιο εκείνης της χρονιάς κατασκευαζόταν και το πρώτο τετραθέσιο μοντέλο στην ιστορία της εταιρείας, το «Ν360» που ήταν προσθιοκίνητο και διέθετε κινητήρα 497 κ.εκ., ενώ ήταν λίγο μικρότερο σε διαστάσεις από το βρετανικό Mini. Προαιρετικά, μπορούσε κάποιος να το αποκτήσει και με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, αντί του βασικού των τεσσάρων.

«S800»

H τελευταία και πιο γνωστή έκδοση της σειράς «Sport» παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1965, ενώ η παραγωγή της ξεκίνησε στις αρχές της επόμενης χρονιάς και έφτασε στο τέλος της το Μάιο του 1970. Με τη χωρητικότητα του 4κύλινδρου σε σειρά κινητήρα να βρίσκεται πλέον στα 792 κ.εκ., το αυτοκίνητο απέκτησε ισχύ 67 ίππων και μπορούσε να κινηθεί με ανώτατη ταχύτητα τα 160 χλμ./ώρα, αλλά και να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 13,4 δλ. Η συνολική παραγωγή του αρίθμησε 13.406 μονάδες, από τις οποίες οι πρώτες 673 με τύμπανα σε όλους τους τροχούς, καθώς από εκεί και πέρα στο μοντέλο τοποθετήθηκαν δισκόφρενα στους εμπρόσθιους. Επίσης, τα πρώτα 752 roadsters και τα 242 coupes της σειράς «Sport 800» -όπως και όλοι οι προκάτοχοι τους- διέθεταν μετάδοση κίνησης με αλυσίδα, επιλογή που προερχόταν από τις μοτοσικλέτες και στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε.

«S2000»

Τριάντα χρόνια χρειάστηκε να περάσουν από τη λήξη της παραγωγής του «S800», ώσπου να προκύψει ο διάδοχός του. Αυτό έγινε το 2000, με το διθέσιο roadster «S2000», που μετέφερε στη σύγχρονη εποχή τη σπορ φιλοσοφία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σειράς «S», εμπλουτισμένα αυτή τη φορά και με κορυφαίες επιδόσεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΗΟΝDA S800
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 792 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 60 mm x 70 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.2:1
Καρμπιρατέρ: 4 Keihin Seiki CVB 36 N 30 A 1
Ισχύς: 67 ίπποι στις 7.570 σ.α.λ.
Ροπή: 7 χλγμ. στις 5.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 162 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 13,4 δλ.
Μήκος: 3.335 χλστ.
Πλάτος: 1.400 χλστ.
Ύψος: 1.215 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.000 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.150 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.150 χλστ.
Βάρος: 740 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1966-1970
Μονάδες παραγωγής: 11.406

carhistory

Photos: Honda