Carhistory.gr Logo
  » lost names » Innocenti 950
Innocenti 950
lost names
To Austin-Healey Sprite της Ιταλίας...

Στο ξεκίνημα της δεκαετίας του '60 η Innocenti, γνωστή ήδη από την επιτυχημένη σταδιοδρομία του scooter Lambretta στην αγορά, αποφάσισε να επεκτείνει τους ορίζοντές της στον κλάδο των επιβατικών αυτοκινήτων. Για αρχή, αγόρασε από την British Motor Corporation την άδεια παραγωγής του A40 sedan της Austin, εγκαινιάζοντας μια επιτυχημένη συνεργασία 15 χρόνων. Παράλληλα, συνδύασε την κίνησή της αυτή και με την εξέλιξη ενός δικού της μοντέλου, που θα απευθυνόταν στο νεανικό κοινό. Έτσι προέκυψε το 950 Spider, το οποίο βασίστηκε στην τρέχουσα τότε σειρά (Mark II, HAN6) του πολύ γνωστού και αγαπητού στη νέα γενιά Austin-Healey Sprite. Υπεύθυνος για τον σχεδιασμό του ήταν ο ταλαντούχος Tom Tjaarda, που τότε δούλευε στην Carrozzeria Ghia, ενώ τη συναρμολόγηση είχε αναλάβει η OSI. Το Innocenti 950 παρουσιάστηκε στο κοινό στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο τον Νοέμβριο του 1960, με τιμή ανταγωνιστική σε σύγκριση με παρόμοια μοντέλα, που έφτανε τις 1.150.000 λιρέτες. Το «πακέτο» που πρόσφερε η εταιρεία ήταν ελκυστικό για τους υποψήφιους αγοραστές, που ήταν ή ένιωθαν νεαροί, αφού περιείχε κινητήρα μικρού κυβισμού και χαμηλή τιμή απόκτησης. Όσο για το «περιτύλιγμα», ήταν το κλασικό πισωκίνητο της εποχής, ενώ στον αισθητικό τομέα τα μικρά πτερύγια στην ουρά αποκάλυπταν τις επιρροές από τη μόδα στην Αμερική. Επιπλέον, αυτός ο τύπος αυτοκινήτου ζούσε την επιτυχία του εκείνη την περίοδο, όπως σύντομα θα αποδείκνυαν τα 140.000 Fiat 850 Spider που κυκλοφόρησαν στους δρόμους. Στον αντίποδα όμως υπήρχαν και ανεκπλήρωτες προσδοκίες, όπως της Autobianchi από το Stellina.


Σταδιοδρομία
Ο εξοπλισμός και τα αξεσουάρ του 950 ήταν πολύ αξιοσέβαστα, ακόμη και σε σύγκριση με καταξιωμένα spiders, όπως εκείνα που κατασκεύαζε η Alfa Romeo και φυσικά οι διάσημοι τότε ανά την υφήλιο βρετανικοί οίκοι. Όσο για την κουκούλα, είχε μελετηθεί προσεκτικά για την απρόσκοπτη διαδικασία ανοίγματος-κλεισίματος, με τον καμβά της να διαθέτει διπλή κάλυψη για μεγαλύτερη αδιαπερατότητα. Το λιγότερο συναρπαστικό τμήμα του αυτοκινήτου βρισκόταν μπροστά, στο διαμέρισμα του κινητήρα: Τα 43 μόλις άλογα του τετρακύλινδρου σε σειρά μηχανικού συνόλου των 948 κ.εκ., που με το ζόρι έδιναν 140 χιλιόμετρα την ώρα τελικής ταχύτητας, δεν αρκούσαν να το κινήσουν αξιοπρεπώς. Τον επόμενο χρόνο, μετά από παρέμβαση των μηχανικών, η ισχύς έφτασε κοντά στους 50 ίππους, αλλά και πάλι η αίσθηση της sport οδήγησης απείχε από την επιθυμητή. Το 1963 η εταιρείαενίσχυσε το μοντέλο με μεγαλύτερο κινητήρα, από το ΜarkII HAN7, χωρητικότητας 1.098 κ.εκ. και απόδοσης 58 ίππων, με την εμπορική του ονομασία να μεταβάλλεται πλέον σε Innocenti 1100 Spider. Tο 1966 το μικρό ιταλικό ανοιχτό μοντέλο ανανέωσε ελαφρά την αισθητική του, ενώ απέκτησε και δισκόφρενα στους εμπρός τροχούς. Aκολουθώντας τα προηγούμενα εμπορικά της βήματα, η εταιρεία άλλαξε και πάλι το όνομα του μοντέλου, που στη συνέχεια κυκλοφόρησε στην αγορά ως Innocenti S. Από τότε και ως το τέλος της παραγωγής του (1969) προσφερόταν και με hard-top οροφή, σε όσους ήταν πρόθυμοι να επιβαρυνθούν περαιτέρω.

 

Ιnnocenti C
Με το τρίτο κατά σειρά γράμμα του λατινικού αλφαβήτου κωδικοποιήθηκαν τη δεκαετία του '60 τα coupe και spider μοντέλα της Innocenti, που βασίστηκαν στο Austin-Healey Sprite. Στην πλειοψηφία τους πουλήθηκαν στην ιταλική αγορά, ενώ τα πιο πολλά από όσα εξήχθησαν κατέληξαν στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Πιο επιτυχημένο από όλα ήταν το spider και μάλιστα με μεγάλη διαφορά, αφού το σύνολο της παραγωγής του αρίθμησε 7.166 μονάδες, αντί των μόλις 485 της coupe (εκ των οποίων οι 307 κατασκευάστηκαν μετά το 1966, με την πλατφόρμα και τον κινητήρα των 1.275 κ.εκ. του Mark III HAN8).

INNOCENTI 950 SPIDER (1962)
Αμάξωμα: sports roadster Kινητήρας: BMC Austin A-series (4κύλινδρος σε σειρά)
Κυβισμός: 948 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 62.9 mm x 76.2 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.0:1 Ισχύς: 50 ίπποι στις 5.300 σ.α.λ.
Ροπή: 70,5 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα: 137 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 18,4 δλ.
Μήκος: 3.427 χλστ. Πλάτος: 1.470 χλστ.
Ύψος: 1.185 χλστ. Μεταξόνιο: 2.032 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.162 χλστ. Μετατρόχιο πίσω: 1.136 χλστ.
Ελαστικά εμπρός: 5.20 x 13 Ελαστικά πίσω: 5.20 x 13
Βάρος: 695 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1961-1969
Μονάδες παραγωγής: 7.166 (όλες οι εκδόσεις spider)

credits