Carhistory.gr Logo
  » gran turismo » Intermeccanica Italia Spyder
Intermeccanica Italia Spyder
gran turismo

Για πολλούς λάτρεις του αυτοκινήτου, το Intermeccanica Italia Spyder του 1968 ήταν ένα αριστούργημα της αυτοκινητοβιομηχανίας, παρά το γεγονός ότι ελάχιστοι στις ημέρες μας γνωρίζουν την ύπαρξή του...

Η εταιρεία Intermeccanica ιδρύθηκε το 1959 από τον χημικό μηχανικό Frank Reisner και τη σύζυγό του Paula. Οι Reisners ήταν ένθερμοι λάτρεις των αυτοκινήτων. Το ζευγάρι ταξίδεψε πολύ, σε όλους σχεδόν τους δρόμους της Ευρώπης, πραγματοποιώντας ενδιαφέροντα οδοιπορικά. Κάποια στιγμή εγκαταστάθηκαν στο Τορίνο της Ιταλίας, όπου και ξεκίνησαν μια δική τους εταιρεία, με αντικείμενο την εμπορία κιτ αναβαθμίσεων για αυτοκίνητα επιδόσεων. Το όνειρό τους όμως ήταν να κατασκευάσουν και αυτοί ένα μοντέλο με τέτοια χαρακτηριστικά, το οποίο να μπορούσε να σταδιοδρομήσει με επιτυχία στην αγορά. Το 1967, μετά από σειρά ανακατατάξεων στην Intermeccanica, αποφάσισαν να το κυνηγήσουν για τα καλά. Το αποτέλεσμα ήταν η Italia Spyder, ένα όμορφο ανοιχτό grand tourer μοντέλο, απόλυτα πιστό στην ιταλική φιλοσοφία περί Αυτοκίνησης. Στην εξωτερική του εμφάνιση ήταν εμφανής η επίδραση από τις Ferrari της εποχής, που διαφαινόταν ακόμη και στο έμβλημά του, το οποίο ήταν ένας... όρθιος ταύρος. Κάτω από το εμπρός καπό υπήρχε ένας κινητήρας αμερικανικής προέλευσης, συνήθεια διαδεδομένη στα μέσα της δεκαετίας του '60 για όσους από τους μικρούς κατασκευαστές παρουσίαζαν μοντέλα μεγάλου τουρισμού ολιγάριθμης παραγωγής (όπως, για παράδειγμα, η De Tomaso). Το ανοιχτό μοντέλο των Reisner ξεχώριζε επίσης και για την ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού του, η οποία αποτέλεσε έναν ακόμη λόγο για να κερδίσει την προσοχή και των πιο απαιτητικών φίλων του αυτοκινήτου. Οι πρώτες Ιtalia Spyder εξήχθησαν στις ΗΠA το 1968, με την τιμή πώλησής τους να ορίζεται στα 8.500 δολάρια. Όμως, το υψηλό κόστος σε συνδυασμό με την περιορισμένη παραγωγή, δε μπόρεσε να καλύψει τις φιλοδοξίες των εμπνευστών του. Η κατασκευή του σταμάτησε οριστικά στα τέλη του 1972, αριθμώντας συνολικά 411 μονάδες παραγωγής.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΙΝΤΕRMECCANICA ITALIA SPYDER

Kινητήρας: Ford Windsor V8 90o

Κυβισμός: 4.942 κ.εκ.

Διάμετρος x διαδρομή: 101.6 mm x 76.2 mm

Σχέση συμπίεσης: 10.55:1

Ισχύς: 250 ίπποι στις 4.800 σ.α.λ.

Ροπή: 43,9 χλγμ. στις 3.200 σ.α.λ.

Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων (η αυτόματο Ford C4 των τριών σχέσεων)

Ανώτατη ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα (αυτόματο 213)

0-100 χλμ./ώρα: 6,6 δλ. (αυτόματο 7,7)

Μήκος: 4.382 χλστ.

Πλάτος: 1.727 χλστ.

Ύψος: 1.176 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.400 χλστ.

Μετατρόχιο εμπρός: 1.422 χλστ.

Μετατρόχιο πίσω: 1.422 χλστ.

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 76 λίτρα

Βάρος: 1.157 κιλά (αυτόματο 1.220)

Περίοδος παραγωγής: 1968-1972

Μονάδες παραγωγής: 411

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: RM Auctions