Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Isuzu 117 Coupe
Isuzu 117 Coupe
1951-2000
To όμορφο coupe που σχεδίασε ο Giorgetto Giugiaro, για λογαριασμό της Ιsuzu, ήταν το πρώτο ιαπωνικό μοντέλο με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου.

Το 117 Coupe παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό ως πρωτότυπο στις αρχές Μαρτίου 1966, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Προς το τέλος της ίδιας χρονιάς έκανε την παρθενική του εμφάνιση και στην πατρίδα του, στην έκθεση του Tokyo. Ωστόσο, η παραγωγή του από την Isuzu ξεκίνησε ύστερα από δύο χρόνια σε μικρή κλίμακα, που σπάνια ξεπερνούσε τις 50 μονάδες το μήνα. Ο ρυθμός αυτός είχε καθοριστεί από το εμπορικό τμήμα της εταιρείας, που ήθελε να προωθήσει το αυτοκίνητο ως κάτι εξεζητημένο, όπως ήταν την εποχή εκείνη το σύγχρονό του Nissan Sylvia. Υπεύθυνος για τη σχεδίασή του ήταν ο διάσημος Ιταλός στιλίστας Giorgetto Giugiaro, σε μια από τις πρώτες του συνεργασίες με Ιάπωνα κατασκευαστή. Το μοντέλο επρόκειτο να πλαισιωθεί με sedan και station-wagon αμαξώματα, κάτι που τελικά δε συνέβη, αφού οι προαναφερθείσες παραλλαγές του, με πολλά κοινά μηχανικά μέρη, διαχωρίστηκαν αποκτώντας την ονομασία Florian.

Ακριβά χαρακτηριστικά
Ο πρώτος κινητήρας που χρησιμοποίησε το 117, η ονομασία του οποίου δε σήμαινε τίποτα παραπάνω από τον κωδικό του προγράμματος ανάπτυξής του, ήταν ένας τετρακύλινδρος σε σειρά των 1.6 λίτρων με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Το 1970, μια ηλεκτρονική μονάδα ψεκασμού καυσίμου από την Bosch πραγματοποίησε την πρώτη της εμφάνιση στο αυτοκίνητο, χρησιμοποιώντας το σύστημα D-Jetronic. Το μοντέλο που ήταν εξοπλισμένο με ψεκασμό καυσίμου, απέκτησε το πρόθεμα ΕΚ, για να ξεχωρίζει από τις απλές εκδόσεις. To coupe της Isuzu προσφερόταν με πλούσιο βασικό εξοπλισμό, ο οποίος περιλάμβανε μεταξύ άλλων επένδυση από ταϊβανέζικο ξύλο καμφοράς στο ταμπλό και δερμάτινα καθίσματα με προσκέφαλα. Τα στοιχεία αυτά καθιστούσαν το αυτοκίνητο πολύ ακριβό για τα ιαπωνικά πρότυπα. Το 1971 το 117 κυκλοφόρησε και σε λιγότερο πολυτελή έκδοση, την 1800Ν, με κινητήρα 1.8 λίτρων με ένα εκκεντροφόρο επικεφαλής και καρμπιρατέρ.



H GM αλλάζει τα δεδομένα
Tίποτα δεν θα είχε αλλάξει στην μάλλον ήσυχη εμπορική σταδιοδρομία του 117 Coupe, αν οι συζητήσεις μιας ενδεχόμενης συνεργασίας της Isuzu με τη General Motors δεν είχαν καταλήξει σε αρχική συμφωνία τον Σεπτέμβριο του 1971. Την επόμενη χρονιά, ο αμερικανικός κολοσσός απέκτησε το 34% των μετοχών της ιαπωνικής εταιρείας. Αμέσως μετά, ένα pick-up με την ονομασία Faster έγινε το πρώτο μοντέλο της Isuzu που ταξίδεψε προς πώληση στην τεράστια αγορά των ΗΠΑ, έστω και ως Chevrolet LUV. Τον Μάρτιο του 1973 οι Ιάπωνες αποφάσισαν να εντατικοποιήσουν την παραγωγή του 117. Αυτό είχε άμεσες συνέπειες στις ταξινομήσεις εντός της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου, που από 965 μονάδες το 1972 έφτασαν τις 9.506 το 1974. Ο κινητήρας των 1.8 λίτρων ήταν πλέον ο πιο δημοφιλής, με αρκετές διαθέσιμες εκδόσεις με ή χωρίς ψεκασμό καυσίμου και με έναν ή δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Τον Οκτώβριο του 1975 σημειώθηκε μια υποχώρηση, κυρίως λόγω των νέων και αυστηρότερων κανονισμών εκπομπών ρύπων που τέθηκαν σε ισχύ. Τον Μάιο του 1976, το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων αντικαταστάθηκε με ένα νέο, των πέντε.

Η πορεία προς την έξοδο
Τον Νοέμβριο του 1977 η Isuzu υπέβαλε το 117 Coupe στη δεύτερη ανανέωσή του, που από πλευράς εξωτερικής εμφάνισης επικεντρώθηκε στα φωτιστικά σώματα, ενώ στη διαμόρφωση του εσωτερικού χρησιμοποιήθηκαν και πλαστικά υλικά για την περαιτέρω μείωση του κόστους παραγωγής. Το 1978 το μοντέλο ενισχύθηκε και με δίλιτρο κινητήρα, με τη γκάμα του να αποκτά και πετρελαιοκίνητη έκδοση το επόμενο έτος. Τρία χρόνια αργότερα, το αυτοκίνητο με τον ασυνήθιστα μεγάλο κύκλο ζωής λόγω ιδιαίτερων περιστάσεων και συσχετισμών, αποσύρθηκε από την ενεργό δράση. Αρίθμησε συνολικά 86.192 μονάδες παραγωγής και αντικαταστάθηκε από το Piazza, το οποίο είχε σχεδιάσει (ποιός άλλος;) o Giorgetto Giugiaro.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΙSUZU 117 COUPE SERIES 1 (1968)
Αμάξωμα: δίθυρο coupe
Σχεδιαστής: Giorgetto Giugiaro
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά G161W
Κυβισμός: 1.584 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 82 mm x 75 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.3:1
Καρμπιρατέρ: Mikuni-Solex
Ισχύς: 118 ίπποι στις 6.400 σ.α.λ.
Ροπή: 142 Nm στις 5.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 182 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 10,8 δλ.
Μήκος: 4.280 χλστ.
Πλάτος: 1.600 χλστ.
Ύψος: 1.320 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.500 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.325 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.310 χλστ.
Βάρος: 1.050 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1968-1973

ΙSUZU 117 COUPE SERIES 2 (1973)
Αμάξωμα: δίθυρο coupe
Σχεδιαστής: Giorgetto Giugiaro
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά G180
Κυβισμός: 1.817 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 84 mm x 82 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.7:1
Καρμπιρατέρ: Rochester
Ισχύς: 99 ίπποι στις 5.400 σ.α.λ.
Ροπή: 143 Nm στις 3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 170 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 12,4 δλ.
Μήκος: 4.310 χλστ.
Πλάτος: 1.600 χλστ.
Ύψος: 1.320 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.500 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.340 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.315 χλστ.
Βάρος: 1.045 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1973-1975

ΙSUZU 117 COUPE SERIES 3 (1978)
Αμάξωμα: δίθυρο coupe
Σχεδιαστής: Giorgetto Giugiaro
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά G180
Κυβισμός: 1.817 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 84 mm x 82 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.5:1
Καρμπιρατέρ: Stromberg
Ισχύς: 103 ίπποι στις 5.400 σ.α.λ.
Ροπή: 147 Nm στις 3.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 171 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 12,2 δλ.
Μήκος: 4.320 χλστ.
Πλάτος: 1.600 χλστ.
Ύψος: 1.325 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.500 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.350 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.315 χλστ.
Βάρος: 1.055 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1973-1975

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Isuzu