Carhistory.gr Logo
  » gran turismo » Isuzu 4200R
Isuzu 4200R
gran turismo
Δεν είναι μόνο μια ανάμνηση από το Gran Turismo 5, αφού το supercar της Isuzu Motors υπήρξε πραγματικά...

Στις ημέρες μας ακούγεται περίεργα μια συνεργασία μεταξύ δύο κατασκευαστών εντελώς διαφορετικών σε διαδρομή και φιλοσοφία, όπως της Lotus με την Isuzu. To 1989 όμως αυτό ήταν μια καθημερινή πραγματικότητα, αφού οι δύο εταιρείες βρίσκονταν τότε κάτω από την ομπρέλα της General Motors. Η Lotus Cars την εποχή εκείνη επανέφερε στη γκάμα των μοντέλων της το ένδοξο όνομα Elan, παίρνοντας κινητήρες από τους Ιάπωνες και όχι μόνο για να κάνει οικονομία κλίμακας.

Την ίδια χρονιά στο Tokyo Motor Show η Isuzu Motors Ltd παρουσιάζει το concept ενός συναρπαστικού αυτοκινήτου, που έμοιαζε να μην έχει να ζηλέψει τίποτε από τα σύγχρονά του ευρωπαϊκά supercars. Mε την κωδική ονομασία του να προέρχεται από τη χωρητικότητα του τοποθετημένου στο κέντρο κινητήρα του (4.200 κ.εκ.), το τετρακίνητο ιαπωνικό coupe 2+2 χρησιμοποιούσε τον V8 κινητήρα των 4.2 λίτρων της Lotus, ισχύος 350 ίππων, το οποίο συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των πέντε σχέσεων. Από τη βρετανική εταιρεία προερχόταν και το σύστημα ενεργητικής ανάρτησης του αυτοκινήτου, με τεχνογνωσία κατευθείαν από τον θαυμαστό κόσμο της Formula 1.

Μαζί με το Ηοnda NSX, το Isuzu 4200R ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσες να δεις τη χρονιά εκείνη ως επισκέπτης στη διεθνή έκθεση του Tokyo. To ιαπωνικό supercar συνοδευόταν από μια πληθώρα από gadgets, που ήταν πολύ εντυπωσιακά για τα τέλη της δεκαετίας του '80. Μερικά σχετικά παραδείγματα ήταν το σύστημα ήχου high-end, η δορυφορική πλοήγηση με έγχρωμη οθόνη, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και το video. Το πιο παράξενο ήταν μια συσκευή για fax, που για κάποιο άγνωστο λόγο κρίθηκε απαραίτητο να εγκατασταθεί.

Υπεύθυνος για την εκπληκτική σιλουέτα του εκθέματος της Isuzu Motors Ltd δεν ήταν άλλος από τον Shiro Nakamura, τον ίδιο άνθρωπο που μετέπειτα σχεδίασε για τη Nissan τα επιτυχημένα από κάθε άποψη GT-R R35 και 350Z/370Z, ενώ μεταξύ άλλων συμμετείχε και στην ομάδα που δημιούργησε το ρηξικέλευθο crossover Juke. Στην ομάδα σχεδιασμού του γιαπωνέζικου supercar συμπεριλαμβάνονταν οι Peter Horbury και Julian Thomson, που αργότερα δούλεψαν στη Volvo και στη Jaguar. Όμως, παρά τις θετικές εντυπώσεις και την ενθουσιώδη υποδοχή από τον Ειδικό Τύπο, το 4200R δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή, καθώς το 1992 η ιαπωνική εταιρεία αποφάσισε να επικεντρώσει το εμπορικό της ενδιαφέρον στα μικρά επιβατικά μοντέλα και στα ελαφρά φορτηγά. Έτσι, έμεινε στα χαρτιά και το φιλόδοξο πρόγραμμα της Isuzu να κατασκευάσει έναν V12 κινητήρων των 3.5 λίτρων για τη Lotus Formula One. Σε ένα άλλο Σύμπαν, ίσως...



ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος: 4.630 χλστ.
Πλάτος: 1910 χλστ.
Ύψος: 1.348 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.629 χλστ.

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας