Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Isuzu Bellel
Isuzu Bellel
1951-2000

Το πρώτο ιαπωνικό επιβατικό μοντέλο με κινητήρα diesel

Το Bellel ήταν ένα τυπικό μεσαίου μεγέθους τετράθυρο μοντέλο, που κατασκευαζόταν από την Isuzu Motors Ltd στην Ιαπωνία, από το 1962 μέχρι το 1967. Tα σχόλια που συνόδευσαν την πρώτη του εμφάνιση έκαναν αναφορά στο χαλαρό ευρωπαϊκό του στιλ και στο νέο σχεδιασμό του, που τόνιζε τις ευθείες γραμμές, σε συνδυασμό με τα τριγωνικά πίσω φώτα. Ήταν το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε εξ αρχής από την εταιρεία, ενώ ήταν διαθέσιμο ως τετράθυρο sedan και επίσης τετράθυρο station wagon, με τον χαρακτηρισμό Bellel Express. Η ονομασία του μοντέλου (Bellel) προήλθε από το συνδυασμό της αγγλικής λέξης Bell (καμπάνα) με τον λατινικό αριθμό L, που ισοδυναμεί με το 50. Και γιατί όλο αυτό το πολύπλοκο; Μα επειδή η λέξη Isuzu σημαίνει κυριολεκτικά πενήντα καμπάνες στα ιαπωνικά!

Κάνοντας την έκπληξη
Mε το πολύ λιγότερο ποιητικό PSD 10 (εργοστασιακός κωδικός) να το συντροφεύει στη φάση της κατασκευής του, το με αυτοφερόμενο πλαίσιο Bellel διέθετε σύστημα ανάρτησης δανεισμένο από το Hillman Minx, ύστερα από τη σχετική άδεια χρήσης που ζητήθηκε από το Rootes Group. Για την κίνησή του εξαθέσιου όπως διαφημιζόταν αυτοκινήτου φρόντιζαν δύο αξιόπιστες τετρακύλινδρες μονάδες βενζίνης με ένα εκκεντροφόρο επικεφαλής, μία δίλιτρη και μια περισσότερο δημοφιλής, των 1.5 λίτρων της βασικής έκδοσης με απόδοση 72 ίππων. Αμφότερες συνδυάζονταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων, με τον επιλογέα τοποθετημένο στην κολόνα του τιμονιού. Υπήρχε όμως και ένας τρίτος κινητήρας, που έκανε το αυτοκίνητο μοναδικό...

DL201
Το εν λόγω μηχανικό σύνολο ήταν ένας υδρόψυκτος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1.991 κυβικών εκατοστών, που παρήγαγε 55 ίππους στις 3.800 στροφές ανά λεπτό και 12,3 κιλά ροπής, διαθέσιμης από τις 2.200 στροφές ανά λεπτό. Είχε εξελιχτεί από το προγενέστερο DL200, ισχύος 52 ίππων. Με αυτόν το Bellel έγινε το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο της Ιαπωνίας με κινητήρα diesel. Αυτή μάλιστα ήταν και η αιτία που βραβεύτηκε τον Απρίλιο του 1963 από την Εταιρεία Μηχανολόγων Μηχανικών ως πρωτοπόρος των ιαπωνικών επιβατικών πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Ο κινητήρας diesel με την κωδική ονομασία DL201 έκανε το Bellel δημοφιλή επιλογή για τις εταιρείες ταξί, λόγω της οικονομίας της στο κόστος των καυσίμων. Αυτό εν μέρει βοήθησε το μοντέλο να αντισταθμίσει τη σχετική έλλειψη δημοτικότητάς του μεταξύ των ιδιωτών υποψηφίων αγοραστών, οι οποίοι δίσταζαν εξαιτίας της τραχύτητας στη λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα, αλλά και του ιδιόμορφου στιλ της εξωτερικής του εμφάνισης.


Σταδιοδρομία
Το 1962 έλαβαν χώρα οι πρώτες αλλαγές στο αυτοκίνητο, με τους προβολείς του να είναι πλέον παρόμοιοι με του Nissan Cedric. Τον Οκτώβριο του 1965, σε μια πιο εκτεταμένη ανανέωση, καταργήθηκαν τα πρωτότυπα τριγωνικά πίσω φώτα, σε μια προσπάθεια να δοθεί στο Bellel μια πιο επίσημη όψη. Το φρεσκάρισμα περιλάμβανε επίσης μεταξύ άλλων αλλαγές στο ταμπλό, σε συνδυασμό με φλας μικρότερου μεγέθους. Η σταδιοδρομία του αυτοκινήτου ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 1967, αριθμώντας συνολικά 37.206 μονάδες παραγωγής. Στις ημέρες μας, στο εργοστάσιο Fujisawa της Isuzu, διατηρείται σε περίοπτη θέση ένα PSD 10 με τριγωνικά πίσω φώτα και -φυσικά- κινητήρα diesel.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΙSUZU BELLEL 1.5 SEDAN
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.491 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 78 mm x 78 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.3:1
Ισχύς: 72 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 112 Nm στις 2.400 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 135 χλμ/ώρα
0-80 χλμ./ώρα: 12,7 δλ.
Μήκος: 4.485 χλστ.
Πλάτος: 1.690 χλστ.
Ύψος: 1.502 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.530 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.339 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.360 χλστ.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 47 λίτρα
Βάρος: 1.170 κιλά

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Isuzu Motors Ltd