Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » Isuzu Bellett MX 1600
Isuzu Bellett MX 1600
concept & prototypes

H Isuzu δεν ήταν ποτέ μια εταιρεία, από την οποία θα περίμενες να βάλει στη γκάμα της ένα supercar, να όμως που υπάρχει στο μακρινό παρελθόν της μια τέτοια απόπειρα...

Η αποκάλυψη αυτών των τόσο τολμηρών προθέσεων από τους ιθύνοντες της Isuzu Motors έλαβε χώρα στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1969, όταν στον εκθεσιακό χώρο της ιαπωνικής εταιρείας δέσποζε το πρώτο από τα δύο συνολικά concept cars, που έμελλε να κωδικοποιηθούν ως Bellett MX 1600. Το όχημα ήταν σχεδιασμένο από τον Tom Tjaarda, που τότε δούλευε για την Ghia, έχοντας προηγούμενα περάσει για αρκετά χρόνια από το σπουδαίο σχολείο του Pininfarina. Ο διάσημος Αμερικανός με τις ολλανδικές ρίζες, γιός ενός από τους πιο ξεχωριστούς σχεδιαστές των ΗΠΑ που μεταξύ άλλων υπέγραψε και την πρώτη Lincoln Zephyr το 1936, εργαζόταν τότε και για ένα νέο supercar της De Tomaso, που δεν ήταν άλλο από την Pantera. Αυτός είναι ο λόγος που υπάρχουν τόσες ομοιότητες μεταξύ του concept που εμφανίστηκε στην πρωτεύουσα της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου και του μετέπειτα πολύ δημοφιλέστερου ιταλικού, που παρουσιάστηκε στη Μόντενα τον Μάρτιο του 1970.

Το εξωτικό Isuzu με το σφηνοειδές σχήμα (wedge shape) είχε τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο του αμαξώματος, για πρώτη φορά στην ιστορία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με τη μετάδοση της κίνησης να μεταφέρεται μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων Hewland FT200 στους πίσω τροχούς. Το μηχανικό του σύνολο, χωρητικότητας 1.6 λίτρων και ισχύος 120 ίππων, προερχόταν από την έκδοση GT-R του Bellett παραγωγής, που βέβαια ήταν ένα πολύ διαφορετικό και συμβατικό στις περισσότερες επιλογές του αυτοκίνητο. Προφανώς, όταν θα έφθανε η ώρα της τελικής κρίσης θα αναλάμβανε να κινήσει το ΜΧ 1600 ένας πολύ ισχυρότερος και αντάξιος του χαρακτήρα του κινητήρας, ωστόσο αυτό δεν έγινε ποτέ: To δεξιοτίμονο διθέσιο concept δεν εξελίχθηκε σε μοντέλο παραγωγής, παραμένοντας στο στάδιο της διερεύνησης και των ωραίων εντυπώσεων που προήλθαν από αυτήν. Το μόνο που έγινε ήταν κάποιες τροποποιήσεις, όχι ουσιαστικές, στο ρύγχος και στη διάταξη των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, την επόμενη χρονιά (στο concept που ονομάστηκε MX1600-II και ήταν κατά 20 ίππους ισχυρότερο από τον προκάτοχό του). Σήμερα το Isuzu του αφιερώματός μας είναι μια ξεχασμένη ιστορία, που ωστόσο έβαλε κι αυτή το λιθαράκι της στο να δημιουργηθούν κάποτε γιαπωνέζικα supercars μεγάλης φήμης και ιδιαίτερης αξίας (όπως το πολύ γνωστό σε όλους μας Honda NSX).

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ISUZU BELLETT MX 1600-II (1970)
Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.584 κ.εκ.
Ισχύς: 140 ίπποι στις 6.400 σ.α.λ.
Ροπή: 17 χλγμ. στις 5.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Μήκος: 4.100 χλστ.
Πλάτος: 1.650 χλστ.
Ύψος: 1.100 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.450 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.380 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.380 χλστ.
Ελαστικά: 185/70/14
Βάρος: 900 κιλά

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Photos: Isuzu Motors