Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » Lamborghini Athon
Lamborghini Athon
concept & prototypes

Στις αρχές της δεκαετίας του '80 το concept του Bertone εξέφρασε το πνεύμα μιας διαφορετικής εποχής για το design, που μετέπειτα έφτασε με διευρυμένη έννοια και στις κινηματογραφικές αίθουσες, μέσω του Robocop και της Ολικής Επαναφοράς.

Το Athon, με ονομασία εμπνευσμένη από τους θεούς της Αρχαίας Αιγύπτου, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό της Αυτοκίνησης στο Σαλόνι του Τορίνο το 1980. Υπεύθυνo για τη δημιουργία του φουτουριστικού Athon ήταν το studio του Nuccio Bertone, που τη χρονιά εκείνη συμπλήρωνε 15 χρόνια επιτυχημένης συνεργασίας με την εταιρεία του ιδιόρρυθμου Feruccio Lamborghini και ήδη μετρούσε μεγάλες επιτυχίες, όπως η Miura, η Espada και η Countach. Στα τρία εμβληματικά για τον Ιταλό κατασκευαστή μοντέλα είχε βάλει την υπογραφή του ο αρχισχεδιαστής τoυ Bertone, ο χαρισματικός Marcelo Gandini, που είχε διαδεχθεί σε αυτή τη θέση τον Giorgetto Giugiaro. Το πρωτότυπο που εμφανίστηκε στην ιταλική έκθεση σχεδιάστηκε από τον Marc Deschamps, τον άνθρωπο που κλήθηκε να αντικαταστήσει τον Marcelo.



Βασισμένο στο πάτωμα της Lamborghini Silhouette και με αρχιτεκτονική που θύμιζε το δια χειρός Gandini concept Bravo του 1974, είχε τοποθετημένο στο πίσω μέρος του έναν τρίλιτρο V8 κινητήρα των 265 ίππων. Σύμφωνα με την εταιρεία, με αυτό το μηχανικό σύνολο μπορούσε να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα και να αναπτύξει τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα. Το Athon ζύγιζε 1.350 κιλά, ενώ οι διαστάσεις του ήταν αντιπροσωπευτικές ενός πρωτοτύπου τέτοιου βεληνεκούς (μήκος 3.970 χλστ., πλάτος 1.888 χλστ., ύψος 1.070 χλστ.). Οι καθαρές γραμμές του ρύγχους και το μεγάλο κυρτό παρμπρίζ, όπως επίσης και η έξυπνη σχεδίαση του καλύμματος του κινητήρα, εντυπωσίασαν το κοινό. Ακόμη και ο σχεδιασμός των τροχών επαινέθηκε, που επέστρεψε αργότερα στην Jalpa Speedster. Το εσωτερικό του Athon ήταν πολύ φουτουριστικό, με τον δορυφόρο στο τιμόνι, στο δρόμο που είχε χαράξει λίγο νωρίτερα το Citroen Visa. H επένδυση σε μπεζ- καφέ δέρμα προσέδιδε τον απαραίτητο αέρα πολυτέλειας, ενώ η μαλακή οροφή κρυβόταν με ευκολία στη θέση που είχε οριστεί γι αυτήν.


Η κατάληξη
Τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που είχε τότε η Lamborghini, σε συνδυασμό με τις αλλεπάλληλες αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς και το αβέβαιο μέλλον, στάθηκαν τροχοπέδη για την όποια δημιουργία μπορούσε να προκύψει μέσω της περαιτέρω εξέλιξης του Athon. Τα επόμενα χρόνια το concept παρέμεινε στην ιδιωτική συλλογή του Bertone και από καιρού εις καιρόν έπαιρνε μέρος σε διάφορες εκδηλώσεις αυτοκινητιστικού ενδιαφέροντος. Τον Μάιο του 2011 και με την οικονομική καταστροφή να έχει πλέον φτάσει για τον Bertone, παρουσιάστηκε στο Concorso d’Eleganza της Villa d’Este προκειμένου να πουληθεί σε δημοπρασία από την RM Auctions, μαζί με άλλες πέντε μοναδικές δημιουργίες του οίκου.


carhistory

Photos: worldcarfans