Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Lancia Aurelia
Lancia Aurelia
1951-2000

Η «Αυρηλία» της Αυτοκίνησης, εκτός των υπόλοιπων ξεχωριστών χαρακτηριστικών της, είναι ένα από τα πιο όμορφα μοντέλα παραγωγής όλων των εποχών.

Βρισκόμαστε στο 1947. Ο πόλεμος έχει τελειώσει εδώ και δύο χρόνια, όμως η Ιταλία κουβαλά ακόμη τα σημάδια της καταστροφής. Δρόμοι, γέφυρες και σιδηρόδρομοι, δεν υπάρχουν πλέον. Το ψωμί και τα κάρβουνα διανέμονται μόνο με δελτίο, όμως παντού υπάρχει η θέληση να ξαναρχίσει ο κόσμος να ζει. Τα ηνία της ιταλικής εταιρείας είναι στα χέρια του Gianni Lancia, που συμπαραστέκεται στη μητέρα του Adele. Πτυχιούχος μηχανολόγος, ο γιος του ιδρυτή είναι 23 ετών, ένας νεαρός γεμάτος πάθος και ζωή, τόσο στο φυσικό όσο και στο πνευματικό πεδίο. Η παραγωγή της επιχείρησης είναι πάντα βασισμένη στην Aprilia και την Ardea. Είναι μοντέλα προπολεμικά, αλλά ιδιαίτερα εκτιμητέα για τις αποδόσεις και την κομψότητα τους. Παρόλα αυτά υπάρχει η ιδέα μίας νέας έκδοσης, με πιο μοντέρνο αμάξωμα. Ο Gianni Lancia σκέφτεται το μέλλον και εμπιστεύεται τον τεχνικό διευθυντή Vittorio Jano, για το σχεδιασμό ενός νέου μοντέλου, μεγαλύτερου από την Aprilia. Ο καινούριος V6 κινητήρας, μια λύση που δοκιμάστηκε από το μηχανικό Giuseppe De Virgilio ήδη από το 1943, ήταν στη διάθεσή του.



Β10
Παρουσιάστηκε στην Έκθεση του Τορίνο, τον Μάιο του 1950. Κάτω από ένα λιτό και συνάμα κομψό αμάξωμα, με την πρόσοψη να κυριαρχείται από την κλασική «ασπίδα» της Lancia, υπάρχει ένας κινητήρας 6 κυλίνδρων σε διάταξη V υπό γωνία 60 μοιρών (ο πρώτος του είδους στον κόσμο, σε σειρά παραγωγής), συνδυασμένος με ένα επαναστατικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Για καλύτερη κατανομή του βάρους, ο Jano τοποθέτησε το συμπλέκτη και κιβώτιο στο πίσω μέρος, σε ένα ενιαίο σύνολο με το διαφορικό, λύση που αργότερα θα υιοθετηθεί επίσης και από τη Ferrari, την Alfa Romeo και την Porsche. Άλλες ιδιαιτερότητες του κινητήρα της B10 είναι το μπλοκ από χυτό αλουμίνιο και τα αφαιρούμενα χιτώνια από χυτοσίδηρο, σε άμεση επαφή με το ψυκτικό υγρό. Στο σύστημα ψύξης υπάρχουν δύο θερμοστάτες, ένας στις σωληνώσεις για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας του νερού και ο άλλος στον εναλλάκτη, για τον έλεγχο της ρύθμισης του αέρα. Ο εκκεντροφόρος κινείται από μια διπλή αλυσίδα, ενώ υπάρχει υδραυλικός εντατήρας, ευρεσιτεχνία της Lancia. Με τους έξι κυλίνδρους, τα 1.754 κ.εκ. και τους και 56 ίππους, το όχημα φθάνει τα 135 χλμ./ώρα. Η Aurelia γνωρίζει άμεσα την επιτυχία. Οι πρώτοι πελάτες που δοκιμάζουν την B10 αντιλαμβάνονται αμέσως το ποιοτικό άλμα: η καινούρια Lancia προτείνει στιλ, πνεύμα και επιδόσεις αντίστοιχες των προηγούμενων μοντέλων, σε μία εκσυγχρονισμένη και βελτιωμένη υλοποίηση. Εν τέλει, είναι ένα αυτοκίνητο περισσότερο εξελιγμένο στη γενικότερη σύλληψή του και στις λεπτομέρειες, σε αρμονία με τις νέες απαιτήσεις που απαιτούνται από την πρόοδο.

Β20

Το 1951 η B10 αποκτά τη συντροφιά της B21, με κινητήρα δύο λίτρων. Η ισχύς ανεβαίνει στους 69,5 ίππους και η ταχύτητα στα 145 χλμ./ώρα. Τέσσερις ημιεπίσημες B21 φθάνουν στις πρώτες τέσσερις θέσεις, στο Γύρο της Σικελίας: Είναι η αρχή της συμμετοχής της Lancia στους αγώνες. Λίγο αργότερα κυκλοφορεί η Aurelia B20 Grand Turismo, μία κομψή coupe 2+2, με τον δίλιτρο 6κύλινδρο κινητήρα της σε διάταξη V 60 μοιρών. Δύο χρόνια μετά, είναι η σειρά της Β20 GT 2500, με τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα. Είναι το αυτοκίνητο πολλών αγωνιστικών επιτυχιών, από τα ράλλυ του Μonte Carlo και του Ακρόπολις έως τη νίκη στην κλάση του στο Le Mans. Πάνω από όλα, είναι μια κατασκευή που συνδυάζει τις κορυφαίες επιδόσεις με την άνεση του πολυτελούς αυτοκινήτου. Στο τιμόνι της B20 βρίσκουμε τον όμορφο κόσμο της δεκαετίας του ’50, από τον Αμερικανό ηθοποιό Γκάρι Κούπερ μέχρι τον πρίγκιπα Ρενιέ του Μονακό.

Η επιτομή…

Το 1954, δίπλα στη B20 κυκλοφορεί η Aurelia Β24 GT 2500 Spider. Το αμάξωμα της υπογράφεται από τον οίκο Pininfarina. Ήταν –και είναι- ένα αυτοκίνητο ονειρεμένο, ένα υπόδειγμα στιλ και ομορφιάς.

Εκδόσεις

B10 56 ίπποι 1754 κ.εκ. (1950-1953)
B15 64 ίπποι 1.991 κ.εκ. (1951-1953)
B21 70 ίπποι 1.991 κ.εκ. (1951-1953)
B22 90 ίπποι 1.991 κ.εκ. (1951-1953)
B12 87 ίπποι 2.266 κ.εκ. (1954-1955)
B20 GTCoupe 75 ίπποι 1.991 κ.εκ. (1951-1953)
B20 GTCoupe 118 ίπποι 2.451 κ.εκ. (1953-1958)
B24 Spider 118 ίπποι 2.451 κ.εκ. (1954-1958)
B24 Convertible 118 ίπποι 2.451 κ.εκ. (1954-1958)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

LANCIA AURELIA B10 (1950)
Πρώτη εμφάνιση: Turin 1950
Kινητήρας: V6 60o
Κυβισμός: 1.754 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 70 mm x 76 mm
Σχέση συμπίεσης: 6.8:1
Καρμπιρατέρ: 1 Solex 30 AAI
Ισχύς: 56 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 10,8 χλγμ. στις 2.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 135 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση: 10,5 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.418 χλστ.
Πλάτος: 1.556 χλστ.
Ύψος: 1.500 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.860 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.280 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.300 χλστ.
Βάρος: 1.150 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1950-1953
Μονάδες παραγωγής: 5.451 (οι 513 δεξιοτίμονες)

LANCIA AURELIA B20 GT SERIES 3 (1953)
Kινητήρας: V6 60o
Κυβισμός: 2.451 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 78 mm x 85.5 mm
Σχέσησυμπίεσης: 8.1:1
Καρμπιρατέρ: 1 Weber 40 DCF5
Ισχύς: 118 ίπποιστις 5.300 σ.α.λ.
Ροπή: 18,5 χλγμ. στις 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατηταχύτητα: 185 χλμ/ώρα
Μέσηκατανάλωση: 13 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.370 χλστ.
Πλάτος: 1.550 χλστ.
Ύψος: 1.360 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.660 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.280 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.300 χλστ.
Βάρος: 1.100 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1953-1958
Μονάδες παραγωγής: 720 (Series 1-6: 3.141)

carhistory

Photos: Lancia, carhistory