Carhistory.gr Logo
  » auto stories » Lancia Turin Meeting
Lancia Turin Meeting
auto stories

Ένα ιστορικό ραντεβού στην πόλη όπου γεννήθηκε η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, μια συνάντηση που υπενθύμισε σε όλους την κομψότητα αλλά και την κουλτούρα της Lancia.

Tον ένα αιώνα ζωής γιόρτασε η Lancia τον Σεπτέμβριο του 2006, διοργανώνοντας μια εβδομάδα εορτασμού στο Τορίνο, όπου και παρευρέθηκαν φίλοι της εταιρείας από ολόκληρο τον κόσμο. Το Lancia Turin International Meeting διοργανώθηκε από το Lancia Club Italia με τη συμμετοχή των επίσημων συλλόγων ιδιοκτητών Lancia, οι οποίοι κατέφτασαν για τον εορτασμό στην ιταλική πόλη με τα αυτοκίνητά τους: 272 «καλλονές» κατέλαβαν το ιστορικό κέντρο του Τορίνο, στην ευρύτερη βιομηχανική ζώνη του οποίου γράφτηκαν μερικές από τις πιο σημαντικές σελίδες στην ιστορία της αυτοκίνησης. Όσοι βρέθηκαν εκεί είχαν την ευκαιρία να δουν και να θαυμάσουν από κοντά όλα τα μοντέλα που κατασκευάστηκαν από τη Lancia στα 100 χρόνια της ύπαρξής της. Lambda, Artena, Astura, Augusta, Aprilia, Aurelia, Appia, Flaminia και Fulvia συγκέντρωσαν και μαγνήτισαν τα βλέμματα. Άριστα διατηρημένα και σε πλήρη λειτουργία, παρέλασαν στους κεντρικούς δρόμους του Τορίνο, για να συγκεντρωθούν ύστερα όλα μαζί στην πλατεία San Carlo για μια άμεση επαφή με το κοινό. Δεν έλειψαν, φυσικά, και όλες οι κατά καιρούς αγωνιστικές εκδόσεις, οι οποίες λάμπρυναν άλλοτε το χώρο των ευρωπαϊκών και παγκόσμιων ράλλυ: Aurelia GT, Fulvia Coupe HF, Stratos, Rally 037, S4 και Delta Integrale HF. Το «παρών» έδωσε και το πρωτότυπο της Stratos του Mπερτόνε, ενώ... έδωσαν και πήραν οι εξειδικευμένες σπορ και κάμπριο εκδόσεις φημισμένων καροσεριών, όπως των Zagato, Pininfarina, Superleggera Touring, Vignale και Casaro. Την πιο πολυπληθή παρουσία στη διεθνή συνάντηση, πέραν των Ιταλών, είχε ο σύλλογος ιδιοκτητών αυτοκινήτων Lancia της Μεγάλης Βρετανίας, ενώ πολυάριθμες ήταν, επίσης, οι συμμετοχές από την Ολλανδία. Στην εκδήλωση κατέφτασαν ακόμα αυτοκίνητα από τη μακρινή Αυστραλία, τις ΗΠΑ αλλά και την Ιαπωνία.

Museo Nationale dell Automobile di Torino

Το πρόγραμμα του εορτασμού περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, κι επίσκεψη στο Μουσείο Αυτοκινήτου του Τορίνο, που φέρει το όνομα του εμπνευστή του, Kάρλο Mπισκαρέτι ντι Pούφια, του Iταλού ευγενή που δούλεψε όσο λίγοι στις αρχές του 20ού αιώνα για τη διάδοση και την επικράτηση του αυτοκινήτου. Το μουσείο λειτουργεί από το 1957 σε ένα κτίριο κατασκευασμένο ειδικά γι αυτό, στο οποίο βλέπει κανείς να ξεδιπλώνεται μπροστά του όλη η ιστορία της αυτοκίνησης: Mοναδικά εκθέματα και «one-off» μοντέλα, όπως η Αlfa Romeo Disco Volante του Φάντζιο, το μονοθέσιο Ρ2 του Αντόνιο Ασκάρι αλλά και η Ιtala, που το 1907 ολοκλήρωσε με επιτυχία την περιπετειώδη διαδρομή από το Πεκίνο στο Παρίσι. Στην ειδική πτέρυγα που ήταν αφιερωμένη στη Lancia εκτέθηκαν ένδοξα αυτοκίνητα του παρελθόντος της, όπως η D24, που κέρδισε την Carrera Panamericana το 1953, και η Lancia Ferrari D50, που επικράτησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1 το 1956. Δεν έλειπε, βέβαια, και η Delta HF Integrale, που κέρδισε για πρώτη φορά το Pάλλυ Σαφάρι, ούτε και η LC2 του γκρουπ C, που πρωταγωνιστούσε στους αγώνες αντοχής των αρχών της δεκαετίας του ’80.

Palazzo Arsenale

To κτιριακό συγκρότημα που φιλοξένησε τα μοντέλα της Lancia στη διάρκεια των εορταστικών εκδηλώσεων θεμελιώθηκε το 1736 και η λειτουργία του ξεκίνησε οκτώ χρόνια αργότερα. Για περισσότερα από 150 χρόνια στις εγκαταστάσεις του σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν χιλιάδες κανόνια και πυροβόλα, καθώς και μικρά όπλα για το στρατό. Σε αυτό ακριβώς το κτίριο γεννήθηκε το 1854 το πρώτο ιταλικό αυτοκίνητο από τον Bordino, το οποίο χρησιμοποιούσε για την κίνησή του ατμό και στις μέρες μας φυλάσσεται στο Μουσείο Αυτοκινήτου του Τορίνο. Σήμερα αποτελεί κέντρο στρατιωτικών σπουδών, ενώ στις αίθουσές του λειτουργεί και ανάλογη βιβλιοθήκη, που αριθμεί εκατοντάδες χιλιάδες τόμους εξαιρετικής σπανιότητας.

LANCIA LAMBDA (1922)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Πρώτη εμφάνιση: Παρίσι 1922
Kινητήρας: V4
Κυβισμός: 2.119 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 75 mm x 120 mm
Σχέση συμπίεσης: 5.1:1
Καρμπιρατέρ: 1 Zenith 36 HK
Ισχύς: 49 ίπποι στις 3.250 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο τριών σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 110 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση: 12 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.400 χλστ.
Πλάτος: 1.640 χλστ.
Ύψος: 1.700 χλστ.
Μεταξόνιο: 3.100 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.330 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.400 χλστ.
Βάρος: 1.225 κιλά

carhistory

Photos: carhistory, Lancia