Carhistory.gr Logo
  » racing » SPEED » Land Speed Record
Land Speed Record
SPEED

Aπό τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι σήμερα το απόλυτο ρεκόρ ταχύτητας στη ξηρά πήγε πολύ μακριά, καθώς από το «φράγμα» των 100 χιλιομέτρων την ώρα έφτασε να έχει σπάσει δύο φορές ως τώρα το «φράγμα» του ήχου.

Η πρώτη προσπάθεια έγινε με ηλεκτροκίνητο όχημα, ενώ οι πιο πρόσφατες με τρίτροχα πυραυλοκίνητα jets που ουσιαστικά πετούν στην επιφάνεια του εδάφους. Τα ιδιαίτερα τολμηρά αυτά εγχειρήματα μετρούν αρκετές τραγωδίες, αφού πολλοί χάθηκαν κατά τη διάρκεια της ριψοκίνδυνης προσπάθειάς τους. Ωστόσο, η φιλοδοξία για «ακόμη ταχύτερα» δε σταματά.

Μυθικές μορφές του απόλυτου ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά είναι όλοι όσοι αγωνίστηκαν για να το «σπάσουν» και να το κάνουν δικό τους τη δεκαετία του ’20, την εποχή που αυτός ο τόσο ριψοκίνδυνος διαγωνισμός γνώρισε μεγάλη έξαρση: O Malcolm Campbell, o Henry Segrave και ο Parry Thomas είναι αυτοί που ανάμεσά τους ξεχωρίζουν για το θάρρος τους και τη μέχρις ηρωϊσμού απόφαση να κυβερνήσουν οχήματα-βολίδες με δεκάδες χιλιάδες κυβικά και εκατοντάδες ίππους, χωρίς να ξέρουν αν θα φθάσουν ζωντανοί στο τέλος της προσπάθειάς τους. Δεν είναι τυχαίο πως και οι τρεις έχασαν τη ζωή τους, παλεύοντας να επιτύχουν ένα ρεκόρ ταχύτητας που δε θα μπορούσε να ξεπεράσει κανένας άλλος, για αρκετό καιρό.

Kαι τι να πει κανείς για αυτά, τα τρομερά στην όψη οχήματα, που σε φοβίζουν ακόμη και σήμερα με την επιβλητικότητά τους; Tα Sunbeam των 350 και των 1.000 ίππων, το Bluebird, το Thomas Special και το Golden Arrow θα προκαλούν για πάντα το θαυμασμό και το δέος…


LAND SPEED RECORD 1898-1997

1997: A. Green, Thrust SSC 1.227,99
1983: R. Noble, Thrust2 1.019,47
1970: G. Gabeilich, The Blue Flame 1.014,52
1965: C. Breedlove, Spirit of America 966,96
1965: A. Arfons, Green Monster 921,42
1965: C. Breedlove, Spirit of America 893,96
1964: A. Arfons, Green Monster 875,69
1964: C. Breedlove, Spirit of America 846,86
1964: C. Breedlove, Spirit of America 754,33
1964: A. Arfons, Green Monster 665,23
1964: T. Green, Wingfoot Express 664,97
1964: D. Campbell, Bluebird 644,96
1947: J. Cobb, Railton-Mobil 633,79
1939: J. Cobb, Railton-Mobil 595,04
1938: G. Eyston, Thunderbolt 575,07
1938: J. Cobb, Railton-Mobil 563,37
1938: G. Eyston, Thunderbolt 555,55
1937: G. Eyston, Thunderbolt 502,11
1935: M. Campbell, Bluebird 484,62
1935: M. Campbell, Bluebird 444,44
1933: M. Campbell, Bluebird 438,48
1932: M. Campbell, Bluebird 404,49
1931: M. Campbell, Bluebird 396,03
1929: H. Segrave, Golden Arrow 372,66
1928: R. Keech, White-Triplex 334,02
1928: M. Campbell, Napier-Campbell 333,05
1927: H. Sergave, Sunbeam 326,66
1927: M. Campbell, Napier-Campbell 281,44
1927: J. Parry Thomas, Thomas Special 273,6
1926: J. Parry Thomas, Thomas Special 272,45
1926: H. Segrave, Sunbeam 245,1
1925: M. Campbell, Sunbeam 242,79
1924: M. Campbell, Sunbeam 235,21
1924: E. Eldridge, Fiat 234,98
1924: R. Thomas, Delage 230,47
1922: K. Lee Guinnes, Sunbeam 215,17
1910: B. Oldfield, Benz 211,93
1909: V. Hemery, Benz 202,68
1905: V. Hemery, Darracq 175,44
1905: A. McDonald, Napier 168,42
1904: P. Baras, Darracq, 168,22
1904: L. Rigolly, Gobron-Brillie 166,66
1904: P. de Caters, Mercedes 156,5
1904: L. Rigolly, Gobron-Brillie 152,53
1904: W. Vanderbilt, Mercedes 148,51
1904: H. Ford, Ford 147,01
1903: A. Duray, Gobron-Brillie 136,36
1903: A. Duray, Gobron-Brillie 134,32
1903: G. Hourgieres, Mors 124,13
1902: H. Fournier, Mors 123,28
1902: W. Vanderbilt, Mors 122,44
1902: L. Serpollet, Serpollet 120,8
1899: C. Jenatzy, Jenatzy 105,88
1899: G. de Chasseloup-Laubat, Jeantaud 92,78
1899: C. Jenatzy, Jenatzy 80,35
1899: G. de Chasseloup-Laubat, Jeantaud 70,31
1899: C. Jenatzy, Jenatzy 66,64
1898: G. de Chasseloup-Laubat, Jeantaud 63,15

carhistory

Photos: Veloce Publishing