Carhistory.gr Logo
  » LCV » Leyland Comet
Leyland Comet
LCV
Πέντε γενιές αριθμεί το Comet στη μακρά σταδιοδρομία του στο χώρο των επαγγελματικών οχημάτων, με την ονομασία του να διαιωνίζεται στις ημέρες μας στην αγορά της Ινδίας. Στο σύντομο αφιέρωμά μας, αφιερώνουμε λίγες γραμμές στην ιδρυτική του γενιά...

Το πρώτο Comet παρουσιάστηκε στο κοινό τον Δεκέμβριο του 1947. Αν και προοριζόταν κυρίως για εξαγωγή σε χώρες εκτός Μεγάλης Βρετανίας, οι αυξημένες ανάγκες της Γηραιάς Αλβιόνας σε μεταφορές υλικών στα πρώτα χρόνια μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, έγιναν αιτία να πωληθεί σε μεγάλους αριθμούς και στην εγχώρια αγορά. Με τον αριθμό 75 στη διακριτική ονομασία του, που υπονοούσε την ιπποδύναμη του πετρελαιοκινητήρα του, διέθετε μεταξόνιο 5,3 μέτρων και ζύγιζε 8.890 κιλά. Διαθέσιμο ήταν και με μηχανικό σύνολο βενζίνης, ισχύος 100 ίππων, το οποίο όμως ελάχιστα κυκλοφόρησε στο Μεγάλο Νησί. Για λόγους οικονομίας κλίμακας, μοιραζόταν την ίδια καμπίνα με το επίσης βρετανικής κατασκευής Ford Thames ET6, αλλά και με το αμερικανοτραφές Dodge 100.



To 1948 έκανε την εμφάνισή του και ως λεωφορείο, χωρητικότητας τριάντα τριών θέσεων, με αμάξωμα διαμορφωμένο από την εταιρεία Briggs Motor Bodies. Το 1950 η Leyland εφοδίασε το Comet με νέο κινητήρα πετρελαίου, τον Ο.350 των 5.76 λίτρων, που απέδιδε πλέον 90 ίππους (εξ ου και η κωδικοποίησή του ως 90). Όσο για το μέγιστο βάρος, αυξήθηκε έως και τα 12.200 κιλά. Το 1952 η Leyland παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του μοντέλου, εγκαταλείποντας πλέον την κλασική διάταξη (semi-bonneted) και υιοθετώντας την cabover, που έλαβε τη συγκεκριμένη ονομασία λόγω της τοποθέτησης του κινητήρα ακριβώς κάτω από την καμπίνα του οδηγού και του συνοδηγού. Το 1955 η πρώτη γενιά, που συνέχισε να διατίθεται παράλληλα με τη δεύτερη ως το 1956, ενισχύθηκε με τη νεότερη έκδοση του πετρελαιοκινητήρα (Ο.350 Μk III), o oποίος απέδιδε 100 ίππους στις 2.200 στροφές ανά λεπτό.

credits

Source: madeinpreston.co.uk, Photos: wheelsage.org

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας