Carhistory.gr Logo
  » racing » SPEED » MG EX 181
MG EX 181
SPEED

Το ασυνήθιστο αεροδυναμικό όχημα, που αποδείχτηκε το ταχύτερο MG όλων των εποχών

To πρώτο MG της μηχανολογικής ιστορίας κατασκευάστηκε το 1923, όταν ο Cecil Kimber, διευθυντής της «Μorris Garage», δημιούργησε ένα 6κύλινδρο sport διθέσιο, βασισμένο σε σασί Morris-Cowleys. Στο τιμόνι του κέρδισε το χρυσό μετάλιο στα «Land’s End Trials» της χρονιάς, κάτι που επανέλαβε το 1925, οδηγώντας αυτή τη φορά το «Νumber One». Το 1929 η εταιρεία-μέλος του ομίλου «Nuffield» μετονομάστηκε σε «M.G. Car Company», ενώ μεταφέρθηκε από την Οξφόρδη στο Άμπινγκτον. H δραστηριότητά της τη δεκαετία του ’30 χαρακτηρίστηκε από την επιτυχημένη σειρά μικρού κυβισμού των «Midget», που με τις αγωνιστικές τους εκδόσεις κέρδισαν πολλές νίκες στη Μεγάλη Βρετανία. Το 1952 η συγχώνευση της «Νuffield» και της «Austin» έφερε στο προσκήνιο την «Βritish Motor Corporation». Υπό τη σκέπη εκείνης, αλλά αργότερα και της αντίστοιχης «British Leyland», η MG ήκμασε χάρις στη σταδιοδρομία των πισωκίνητων coupe και roadsters «ΜGA» (1955-1962) και «MGB» (1962-1980). Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του '50, στo δρόμο για το ζενίθ της πια, η βρετανική εταιρεία αποφάσισε να κάνει δικά της και μερικά ρεκόρ απόλυτης ταχύτητας στην ξηρά. Έτσι, προέκυψε το ΕΧ 181...

Η πρώτη επιτυχής προσπάθεια
Στις 23 Αυγούστου 1957 η MG Car Company κατέφθασε στη Bonneville Salt Flats, με ένα ασυνήθιστο αεροδυναμικό μονοθέσιο όχημα πειραματικού χαρακτήρα, που άκουγε στο όνομα ΕΧ 181. Οδηγός του ήταν ένας από τους μεγαλύτερους αστέρες της εποχής, στη Formula 1 και όχι μόνο, ο Βρετανός Stirling Moss. Αποστολή του ήταν η επίτευξη νέου απόλυτου ρεκόρ ταχύτητας, στην κατηγορία F, που περιλάμβανε όσες φιλόδοξες τετράτροχες κατασκευές δοκίμαζαν το ίδιο και είχαν χωρητικότητα κινητήρα από 1.1 έως 1.5 λίτρων. Το υπερτροφοδοτούμενο, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής μηχανικό σύνολο των 1.489 κυβικών εκατοστών που κινούσε το EX 181, λειτουργούσε με ένα ιδιαίτερο μείγμα καυσίμου, που περιλάμβανε κατά 86% μεθανόλη, βενζίνη, νίτρο, ακετόνη και διάφορα αέρια του θείου. Η απόδοσή του ήταν εκπληκτική, επιβλητική θα λέγαμε για τον κυβισμό του, αφού η μέγιστη ισχύς ανερχόταν στους 290 ίππους στις 7.000 στροφές ανά λεπτό. Με την αποφασιστική συνδρομή του την ημέρα εκείνη, ο Stirling Moss κατάφερε να αναπτύξει τελική ταχύτητα 395,31 χιλιομέτρων την ώρα, παίρνοντας το ρεκόρ και κάνοντας παρελθόν την προηγιύμενη επίδοση, που ήταν 326,6.

Το ταχύτερο MG στην ιστορία

Στις 3 Οκτωβρίου 1959 η MG Car Company επέστρεψε στον τόπο του εγκλήματος, την Bonneville Salt Flats, για την επίτευξη ενός ακόμη ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά, αυτή τη φορά στην κατηγορία αυτοκινήτων με χωρητικότητα κινητήρα από 1.501 έως 2.000 κυβικά εκατοστά. Στο cockpit του ΕΧ 181 βρισκόταν πλέον ο ταλαντούχος Αμερικανός πιλότος Phil Hill, που δύο χρόνια αργότερα θα κατακτούσε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 στο τιμόνι των Ferrari 156 V6. Το μηχανικό σύνολο του αεροδυναμικού MG είχε υποβληθεί σε σημαντικές βελτιώσεις, αποδίδοντας πλέον μέγιστη ισχύ 300 ίππων στις 7.300 στροφές ανά λεπτό, ενώ η χωρητικότητά του είχε αυξηθεί στα 1.506 κυβικά εκατοστά. Το εγχείρημα εκείνης της φθινοπωρινής ημέρας ολοκληρώθηκε με επιτυχία και φυσικά με νέα παγκόσμια ταχύτερη επίδοση στην κατηγορία, καθώς ο οδηγός του έφτασε τα 410,23 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτή η ταχύτητα, είναι η μεγαλύτερη που ανέπτυξε ποτέ ένα αυτοκίνητο κατασκευασμένο από την MG. Κι αυτό, είναι ένα ακόμη ρεκόρ, μοναδικό επίσης.

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: ΜG