Carhistory.gr Logo
  » microcars » Maico MC 500
Maico MC 500
microcars

Η έξυπνη ιδέα που προδόθηκε από την ποιότητα κατασκευής της...

Η Maico ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1926 με έδρα το Ammerbruch-Pfäffingen της νοτιοδυτικής Γερμανίας, μια όμορφη πόλη κοντά στο Tübingen, στις όχθες του ποταμού Neckar. Ιδρυτής της ήταν ο Ulrich Maisch και η πρώτη της επωνυμία ήταν Maisch & Co. Αρχικά, η δραστηριότητά της εστιαζόταν στην παραγωγή δίχρονων κινητήρων, χωρητικότητας 98 και 123 κυβικών εκατοστών. Το 1934 η Μaico έκανε το επόμενο βήμα, κατασκευάζοντας και ρίχνοντας στην αγορά μοτοσικλέτες μικρού κυβισμού, με μηχανικά σύνολα της Sachs και της ILO. Mε τους γιούς του Ulrich -τον Otto και τον Wilhelm-να αναλαμβάνουν σταδιακά τα ηνία της εταιρείας, η Maico προχώρησε και σε μερικές ακόμη τολμηρές κινήσεις, περιλαμβανομένης και της παραγωγής αγωνιστικών κινητήρων για kart. Στις αρχές της δεκαετίας του '50, τα δύο αδέλφια πήγαν τα πράγματα ακόμη παραπέρα, παρουσιάζοντας τα πρώτα τους microcars. Στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το φθινόπωρο του 1955, στο περίπτερο της Maico οι επισκέπτες μπορούσαν να δουν από κοντά το ελκυστικό διθέσιο μοντέλο MC 400, αλλά και μια εξίσου κομψή τετραθέσια εκδοχή του. Κωδικοποιημένη ως ΜC 403, είχε αμάξωμα επιμελημένο από τον οίκο Βaur, του οποίου οι εγκαταστάσεις βρίσκονταν κοντά στο εργοστάσιο της εταιρείας. Κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών η παραγωγή του διθέσιου μοντέλου διακόπηκε, καθώς και ενός station wagon, αφού οι αδελφοί Maisch διέκριναν στην τετραθέσια εκδοχή περισσότερες ευκαιρίες για κέρδη. Για τον λόγο αυτό την τροφοδότησαν με μεγαλύτερο κινητήρα, χωρητικότητας 452 κυβικών εκατοστών της Heinkel, την οποία χρησιμοποιούσε και το μικρό επαγγελματικό μοντέλο Tempo Wiking. Έτσι γεννήθηκε το Maico MC 500.

Τα δυσάρεστα συμβάντα και το τέλος
Η γραμμή παραγωγής του γερμανικού τετραθέσιου microcar στήθηκε σε ό,τι απέμεινε από την ατυχήσασα αντίστοιχη του Champion 400, η οποία λόγω οικονομικών προβλημάτων τέθηκε υπό εκκαθάριση και αγοράστηκε από τους αδελφούς Maisch. Ωστόσο, για το έξυπνα σχεδιασμένο αυτοκίνητο προέκυψαν προβλήματα, πέρα από το γεγονός ότι οι διαθέσιμοι χώροι για τέσσερα άτομα και τις αποσκευές τους δεν ήταν αρκετός: Πολλοί από τους αγοραστές του αντιμετώπισαν επικίνδυνες καταστάσεις, με την κολώνα του τιμονιού να σπάει στα καλά καθούμενα, βάζοντας τη ζωή τους σε κίνδυνο. Ασφαλώς τη ζημιά αυτή την κάλυπτε η εγγύηση, όμως η κακή δημοσιότητα έβλαπτε τις πωλήσεις και τη φήμη της εταιρείας. Για να διορθωθεί αυτό το ζήτημα σχεδιάστηκε ένας εντελώς νέος εμπρός άξονας, με διπλά ψαλίδια, αποδείχτηκε όμως πως ήταν ήδη αργά. Τα απαιτούμενα κεφάλαια είχαν τελειώσει και οι Τράπεζες δεν δέχτηκαν να βοηθήσουν τα δύο αδέλφια, επεκτείνοντας τον δανεισμό τους. Παράλληλα, η Maico ήταν μια μικρή εταιρεία και δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ύστερα από αρκετές λαχτάρες και προβλήματα υγείας που προέκυψαν εξαιτίας αυτών των απρόβλεπτων συμβάντων, οι Otto και Wilhelm αποφάσισαν να αποσυρθούν από το χώρο του αυτοκινήτου, διακόπτοντας οριστικά την παραγωγή του μοντέλου το 1958. Φυσικά, συνέχισαν να κατασκευάζουν μοτοσικλέτες και scooters, γράφοντας τη δική τους ιστορία στον τομέα των δύο τροχών μέχρι το 1986.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

MAICO MC 500
Κατασκευαστής: Maico Werke GmbH
Αμάξωμα: δίθυρο 4θέσιο sedan
Kινητήρας: Heinkel δίχρονος δικύλινδρος υδρόψυκτος σε σειρά
Κυβισμός: 452 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 66 mm x 66 mm
Σχέση συμπίεσης: 7.2:1
Ισχύς: 18 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 3,7 χλγμ. στις 3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 88 χλμ/ώρα
0-60 χλμ./ώρα: 14,5 δλ.
Μήκος: 3.430 χλστ.
Πλάτος: 1.470 χλστ.
Ύψος: 1.355 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.070 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.200 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.165 χλστ.
Βάρος: 585 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Ιούλιος 1957-Οκτώβριος 1958
Μονάδες παραγωγής: 6.301

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας