Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » Maserati Boomerang
Maserati Boomerang
concept & prototypes

Έχοντας την υπογραφή του Τζορτζέτο Τζιουτζάρο και της Ιtal Design, η «Boomerang» έκανε την πρώτη της εμφάνιση ως σχεδιαστική μελέτη το Νοέμβριο του 1971, στην έκθεση του Τορίνο.

Σε πιο ολοκληρωμένη και λειτουργική μορφή παρουσιάστηκε επίσημα λίγους μήνες αργότερα, στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης. Το V8 μηχανικό σύνολο με το οποίο εφοδιάστηκε προερχόταν από τη Μaserati Bora και είχε απόδοση 310 ίππων, ενώ συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων. Η κίνηση, βέβαια, μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς. Τα πρώτα δημοσιογραφικά σχόλια, κατά τη διάρκεια της πρεμιέρας της στην ελβετική πόλη, ανέφεραν πως «αν και ακίνητη, μοιάζει σαν να ταξιδεύει με 100 μίλια την ώρα».

Ιταλίδα και σταρ
Δεν ήταν φυσικά ασυνήθιστο το κοινό να γοητεύεται από ένα δημιούργημα του Τζιουτζάρο, όμως τα σχόλια για την εξωτερική εμφάνιση της «Βoomerang» δεν ήταν απλώς κολακευτικά: «Γέμιζε» το χώρο από όπου κι αν την κοιτούσες και σε εντυπωσίαζε με το επιβλητικό της ρύγχος που έμοιαζε να μην έχει τελειωμό, ενώ στο εμπρός καπό δέσποζε υπερμεγέθης η «Τρίαινα» της Μaserati. Το λογότυπο της Ιtal Design ξεχώριζε στο χώρο ανάμεσα στα χωνευτά τετράγωνα φωτιστικά σώματα, τα οποία της προσέδιδαν επίσης το δέοντα δυναμισμό. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες ήταν ένα ακόμη χαρακτηριστικό της «Boomerang» κι ένα μέρος των θυρών ήταν διάφανο, σαν προέκταση των παραθύρων προς τα κάτω. Όσο για την τραπεζοειδή διαμόρφωση του αμαξώματος στο πίσω μέρος ήταν κυριολεκτικά «state of the art» και παράδειγμα προς μίμηση, όπως αποδείχθηκε τα επόμενα χρόνια.

Εμπνευστής ιδεών
Η «Βοοmerang» εξέφρασε τέλεια τις σχεδιαστικές αναζητήσεις του Τζιουτζάρο των αρχών της δεκαετίας του ’70, οι οποίες απέδωσαν καρπούς τα επόμενα χρόνια στη Maserati «Merak» και στο De Lorean «DMC-12». Το πιο χαρακτηριστικό όμως από τα μοντέλα που επηρέασε με το στιλ του «διπλωμένου χαρτιού» που καθιέρωσε, ήταν η Lotus «Esprit», το βρετανικό supercar που αποδείχθηκε εξαιρετικά μακρόβιo κι έμεινε στην παραγωγή για πολύ-πολύ καιρό.

Κοσμογυρισμένη
Στο διάστημα που ακολούθησε την παρουσίασή της η «Βοοmerang» ταξίδεψε αρκετές φορές, κοσμώντας με την παρουσία της τις δημοφιλέστερες εκθέσεις αυτοκινήτου. Σε ένα από αυτά τα ταξίδια, στη Βαρκελώνη το 1974, ο ιδιοκτήτης ενός μεγάλου κέντρου διασκέδασης ζήτησε να την αγοράσει. Την εποχή εκείνη αυτό δεν ήταν παράξενο, ένα concept car μπορούσε να πουληθεί όταν πια είχε υπηρετήσει το σκοπό του, κυκλοφορώντας πλέον κανονικά στο δρόμο ως «one-off» μοντέλο. Έτσι συνέβη και με την περίπτωση της «Boomerang». Έξι χρόνια αργότερα αυτή η μοναδική Μaserati άλλαξε χέρια, με το νέο κάτοχό της να τη συναντά τυχαία στη διάρκεια των διακοπών του, πείθοντας στη συνέχεια τον Ισπανό επιχειρηματία να του την πουλήσει. Κατόπιν, πήρε έγκριση να την οδηγεί στη χώρα του, καθώς ο πάντα αυστηρός οργανισμός ΤUV το μόνο που ζήτησε ήταν να της τοποθετήσει κρύσταλα φλας πορτοκαλί χρώματος. Το 1992 εμφανίστηκε δημόσια και πάλι, στο «Bagatalle Concours d’ Elegance» στο Παρίσι, βάζοντας τέλος στη μακροχρόνια απουσία της από τις μεγάλες αυτοκινητιστικές εκδηλώσεις. Εκεί βρέθηκε και ο Τζορτζέτο Τζιουτζάρο, που είδε ξανά το δημιούργημά του και έβαλε τη διάσημη υπογραφή του στο αμάξωμά της, δηλώνοντας υπερήφανος γι αυτήν. Στις 12 Φεβρουαρίου 2005, ύστερα από τη βράβευσή της και στο «Pebble Beach», πουλήθηκε εκ νέου σε δημοπρασία του οίκου «Christies» στην τιμή του ενός εκατομμυρίου ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

MASERATI BOOMERANG
Body design: Giorgetto Giugiaro
Kινητήρας: V8 90o
Κυβισμός: 4.714 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 93.9 mm x 85 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.5:1
Καρμπιρατέρ: 4 Weber 42 DCNF
Ισχύς: 310 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 46,9 χλγμ. στις 4.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Μήκος: 4.342 χλστ.
Πλάτος: 1.860 χλστ.
Ύψος: 1.070 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.600 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.475 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.445 χλστ.
Βάρος: 1.400 κιλά

carhistory

Photos: Ital Design