Carhistory.gr Logo
  » gran turismo » Maserati Kyalami
Maserati Kyalami
gran turismo
Ένα αξιόλογο μοντέλο, από τα λιγότερο γνωστά της δεκαετίας του '70, μιας εποχής από την οποία η Maserati θα προτιμούσε να παρακάμψει μερικά κεφάλαια.

Το ιταλικό εργοστάσιο θα επιθυμούσε να σβήσει από το παρελθόν του τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του '70, που συνέπεσαν με την παγκόσμια πετρελαϊκή κρίση και έφεραν σημαντική πτώση πωλήσεων για τα αυτοκίνητά του, με βάση πάντα την ιδιαίτερη κατηγορία αγοραστικού κοινού που απευθύνονταν. Παράλληλα, έστειλαν την Tρίαινα από τη γαλλική Citroen στον όμιλο επιχειρήσεων του Αργεντινού Alejandro de Tomaso, που είχε την έδρα του στην Ιταλία και συνεργαζόταν με αμερικανικές εταιρείες για την προμήθεια των κινητήρων του. Το πρόβλημα του νέου ιδιοκτήτη της Maserati δεν ήταν ασφαλώς η απουσία καλών ιδεών, αλλά η έλλειψη υποδομών και οικονομικών μέσων, για να προωθήσει κάτι στην αγορά όπως ακριβώς το σκεφτόταν. Έτσι, μετά το μεγαλεπήβολο ξεκίνημα κάθε νέου προγράμματος, έφτανε κάποια στιγμή στο σημείο να κάνει ό,τι μπορεί για να μη βρεθεί στο τέλος χαμένος. Οι συμφωνίες του με τους μεγάλους κατασκευαστές των ΗΠΑ εξασφάλισαν την επιβίωση της De Tomaso για αρκετά χρόνια, δεν είναι όμως βέβαιο ότι έκαναν καλό στην εικόνα της εταιρείας του, ως απευθείας ανταγωνίστριας των αυτοδύναμων σε πλαίσια και κινητήρες Ferrari και Lamborghini. Προσθέτοντας στον όμιλό του τον ένδοξου παρελθόντος κατασκευαστικό οίκο από τη Modena, σύντομα έδειξε ότι δε θα άλλαζε και πολύ τακτική, αφού τέτοια δυνατότητα δεν υπήρχε...

Από τον Tjaarda στον Frua...
Η Kyalami (Tipo 129) ήταν ένα τετραθέσιο GT coupe μοντέλο, το πρώτο επί ημερών Alejandro De Tomaso, που κατασκευαζόταν από την ιταλική εταιρεία την περίοδο 1976-1983. Η ονομασία που υιοθετήθηκε παρέπεμπε σε μία από τις πρόσφατες επιτυχίες του πλούσιου αγωνιστικού παρελθόντος, αφού το 1967 στην ομώνυμη πίστα της Νοτίου Αφρικής το Cooper T81 του νικητή Pedro Rodriquez φορούσε κινητήρα της Maserati. To αυτοκίνητο δεν έφερε κάτι καινούργιο στον απαιτητικό χώρο των grand tourer, καθώς προέκυψε από τον ανασχεδιασμό της De Tomaso Longchamp, που δια χειρός Tom Tjaarda (Ghia) κυκλοφορούσε στην αγορά από το 1973. Ο οίκος του Pietro Frua ανέλαβε να δώσει στο μοντέλο τη διακριτική και συνάμα αυθεντική πολυτέλεια μιας Maserati. Μετά τις ελάχιστες εξωτερικές αλλαγές, το εσωτερικό αναβαθμίστηκε και ενσωμάτωσε ορισμένα κλασικά στοιχεία της εταιρείας από τη Modena, όπως για παράδειγμα το τιμόνι και ο πίνακας οργάνων. Μια σημαντική διαφοροποίηση υπήρχε στο χώρο του κινητήρα, που δεν φιλοξενούσε πλέον τον Ford Cleveland V8 των 5.8 λίτρων, αλλά έναν V8 με περιεχόμενη γωνία 90° των 4.2 λίτρων της Maserati.



Kyalami
Το νέο GT coupe μοντέλο της τρίαινας παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 1976 στη διεθνή έκθεση της Γενεύης, με το μηχανικό του σύνολο να αποδίδει 266 ίππους, που μεταφράζονται σε χρόνο 6,7 δλ. για το 0-100 και σε 240 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Από το 1978 η Kyalami ήταν διαθέσιμη και με V8 των 4.9 λίτρων, με εκδόσεις ισχύος που κυμαίνονταν από 276 έως 315 ίππους (5,8 δλ. για το 0-100 και 250 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας). Αμφότεροι συνδυάζονταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των πέντε σχέσεων της ZF ή προαιρετικά με αυτόματο των τριών από τη Borg Warner. Μηχανικά, η Kyalami ήταν στενά συνδεδεμένη με τη σύγχρονή της Quattroporte, η οποία προσφερόταν με ίδιους κινητήρες και κιβώτια. Η συνολική παραγωγή του μοντέλου, στα επτά χρόνια της σταδιοδρομίας του στην αγορά ώσπου να το διαδεχθεί η 228, αρίθμησε μόλις 210 μονάδες. Λόγω της σπανιότητάς της, πολύ λίγα έχουν γραφτεί γι αυτήν στον ευρωπαϊκό Ειδικό Τύπο. Ακόμη και στο επίσημο press-kit του αυτοκινήτου, δεν υπήρχαν παρά 4-5 φωτογραφίες όλες κι όλες, οι περισσότερες ασπρόμαυρες.

ΜΑSERATI KYALAMI 4200 (1978)

Kινητήρας: V8
Κυβισμός: 4.136 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 88 mm x 85 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.5:1
Καρμπιρατέρ: 4 Weber 42 DCNF 6
Ισχύς: 266 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 392 Nm στις 3.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων ZF
Ανώτατη ταχύτητα: 240 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 6,7 δλ.
Μήκος: 4.580 χλστ.
Πλάτος: 1.850 χλστ.
Ύψος: 1.270 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.600 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.530 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.530 χλστ.
Βάρος: 1.700 κιλά

ΜΑSERATI KYALAMI 4900 (1979)

Kινητήρας: V8
Κυβισμός: 4.931 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 93.9 mm x 89 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.5:1
Καρμπιρατέρ: 4 Weber 42 DCNF 6
Ισχύς: 315 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 481 Nm στις 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων ΖF
Ανώτατη ταχύτητα: 250 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 5,8 δλ.
Μήκος: 4.580 χλστ.
Πλάτος: 1.850 χλστ.
Ύψος: 1.270 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.600 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.530 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.530 χλστ.
Βάρος: 1.700 κιλά

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Photos: Maserati