Carhistory.gr Logo
  » gran turismo » Maserati Mistral
Maserati Mistral
gran turismo

Θεωρείται από τις πιο όμορφες Μaserati που είδαν το φως του ήλιου, ενώ ήταν η πρώτη με όνομα εμπνευσμένο από τους ανέμους και η τελευταία με τον ένδοξο 6κύλινδρο κινητήρα της εταιρείας.

O Tορινέζος στιλίστας Pietrο Frua ξεκίνησε να δουλεύει μόνος μετά το τέλος του B’ παγκοσμίου πολέμου, ειδικευμένος στις ξεχωριστές κατασκευές αμαξωμάτων, από την θητεία του στο εργοστάσιο του Farina. Το 1958 η εταιρεία του απορροφήθηκε από την Ghia, όμως αυτό δεν τον εμπόδισε να βάλει την υπογραφή του στις πρώτες τετράθυρες Maserati, τις 3500 GT, αλλά και στη γοητευτική Mistral. Mε την τελευταία, η Τρίαινα ξεκίνησε μια μακρόχρονη παράδοση, που την ήθελε να δίνει το όνομα ενός ανέμου σε κάποιο από τα μοντέλα της. Το αυτοκίνητο που απέκτησε πρώτο αυτό το προσωνύμιο, άτυπα όμως, ήταν η 3500 GTI Spyder Frua του 1964, που διέθετε κινητήρα 3.485 κ.εκ. Το ίδιο μηχανικό σύνολο χρησιμοποιήθηκε και για το πρωτότυπο του μοντέλου, που έμελλε να χαρακτηριστεί ως ένα από τα ομορφότερα στην ιστορία της Μaserati.

H coupe έκδοση της Tipo ΑΜ 109, όπως ήταν κωδικοποιημένη η Mistral, παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο τον Νοέμβριο του 1963. Η Spyder ακολούθησε λίγους μήνες αργότερα, τον Μάρτιο του 1964, στο Σαλόνι της Γενεύης. Έως τα μέσα του 1966 κατασκευαζόταν με τον κινητήρα των 3.485 κ.εκ., στη συνέχεια όμως μόνο με τους δύο μεγαλύτερους. Η Mistral, που εναλλακτικά ήταν διαθέσιμη και με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των τριών σχέσεων της Borg Warner, έμεινε στη γκάμα της ιταλικής εταιρείας μέχρι το 1970. Ήταν το τελευταίο μοντέλο του εργοστασίου που φιλοξένησε κάτω από το καπό του τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα της εταιρείας, ο οποίος είχε στενή συγγένεια με το μηχανικό σύνολο που δοξάστηκε στους αγώνες της Formula 1 από το 1954 μέχρι το 1960, στο σώμα της περίφημης 250F. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του ήταν οι ημισφαιρικοί θάλαμοι καύσης και το σύστημα ψεκασμού της Lucas, το οποίο οι ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου (κυρίως οι Αμερικανοί) συχνά αντικαθιστούσαν με καρμπιρατέρ της Weber, επειδή ήταν πολύ δύσκολο να ρυθμιστεί σωστά. Το αυτοκίνητο διέθετε ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός και άκαμπτο άξονα πίσω, ενώ πατούσε σε ελαστικά Cinturato Pirelli 205VR15 με ακτινωτές ζάντες της Borrani, οι οποίες αργότερα έδωσαν τη θέση τους στις ζάντες αλουμινίου που φορούσε και η Ghibli.

Η ολιγάριθμη σειρά των Mistral (παρήχθησαν μόλις 830 κλειστού και 125 ανοιχτού τύπου αυτοκίνητα) δέχθηκε δύο εκδόσεις κινητήρων, των 3.7 λίτρων αρχικά, αλλά και των 4 λίτρων από το 1966, χρονιά που υποβλήθηκε σε κάποιες παρεμβάσεις στο εσωτερικό της. Με τον μεγαλύτερο από αυτούς η ισχύς της Μistral ανέβαινε στους 255 ίππους, ενώ αμφότερα τα μηχανικά σύνολα έγιναν η κινητήρια δύναμη και της σειράς Sebring, την οποία η Μaserati παρήγαγε από το 1965 ως το 1969. Εκείνη η εποχή ήταν στην ουσία η τελευταία που η εταιρεία κέρδιζε δάφνες στους αγώνες, καθώς ελάχιστα χρόνια είχαν περάσει από την εκπληκτική νίκη της Tipo 61 birdcage μέσα στην ομίχλη του παλιού μεγάλου Νurburgring, ενώ τα μονοθέσια του John Cooper στην F1 με τον δικό της V12 κινητήρα, έπαιρναν την τελευταία τους νίκη στο Κyalami το 1967 με τον Pedrο Rodriquez. Tο αληθινό στιλ Μaserati πρωταγωνιστούσε ακόμη κι η Μistral είχε τη δική της συμμετοχή σε αυτό…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

MASERATI MISTRAL 3.7
Αμάξωμα: δίθυρο coupe
Body design: Pietro Frua
Kινητήρας: 6κύλινδρος
Κυβισμός: 3.694 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 86 mm x 106 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.75:1
Ισχύς: 245 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 34,9 χλγμ. Στις 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο ZF 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 234 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 6,8 δλ.
Μέση κατανάλωση: 13,2 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.500 χλστ.
Πλάτος: 1.650 χλστ.
Ύψος: 1.300 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.400 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.390 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.364 χλστ.
Βάρος: 1.430 κιλά

MASERATI MISTRAL 4.0
Αμάξωμα: δίθυρο coupe
Body design: Pietro Frua
Kινητήρας: 6κύλινδρος
Κυβισμός: 4.014 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 88 mm x 110 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.75:1
Ισχύς: 255 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ.
Ροπή: 37 χλγμ. Στις 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο ZF 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 239 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 6,6 δλ.
Μέση κατανάλωση: 14 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.500 χλστ.
Πλάτος: 1.650 χλστ.
Ύψος: 1.300 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.400 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.390 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.364 χλστ.
Βάρος: 1.430 κιλά

 


 

 

 

 

 

carhistory

Photos: Maserati