Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Mazda Familia
Mazda Familia
1951-2000

Kατέχοντας ξεχωριστή θέση στην ιστορία της Mazda, η πρώτη γενιά του Familia υπήρξε ο πρόγονος όλων των οικογενειακών μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας. Ήταν ο πρώτος διδάξας...

Στο ξεκίνημα της δεκαετίας του '60 η Mazda αποφάσισε να προσθέσει στη γκάμα της ένα ακόμη επιβατικό μοντέλο, που θα πλαισίωνε στην ιαπωνική αγορά το επιτυχημένο Kei car των 360 κ.εκ., πιο γνωστό με την ονομασία R360. Αυτό θα είχε μεγαλύτερες διαστάσεις και θα ήταν ακριβότερο, καθώς θα απευθυνόταν σε διαφορετικό πλέον αγοραστικό κοινό, με αυξημένες ανάγκες και απαιτήσεις. Η δουλειά προχώρησε γρήγορα και το πρωτότυπο του νέου αυτοκινήτου, κωδικοποιημένο ως 700, εκτέθηκε δημόσια από την εταιρεία στο 8ο Motor Show του Τόκιοτο 1961. Η τελική έκδοση παραγωγής, με συμπυκνωμένες διαστάσεις και επιμελημένη από τον Giorgetto Giugiaro που τότε δούλευε για την Carrozzeria Bertone, παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1963. Οι σχεδιαστικές επιρροές της Chevrolet Corvair, που την εποχή εκείνη εισήγαγε καινά δαιμόνια στο αυτοκινητιστικό design εμπνέοντας πολλούς με τις καθαρές γραμμές της, ήταν αισθητές στην εξωτερική της εμφάνιση.


Κινητήρες
Το μηχανικό σύνολο που εκτέλεσε χρέη κινητήρα στο ξεκίνημα της εμπορικής του σταδιοδρομίας ήταν o ελαφρύς αλουμινένιος τετρακύλινδρος σε σειρά των 782 κ.εκ. (με κωδικό SA και υποκοριστικό White Engine), ισχύος 42 ίππων, που αυξήθηκαν κατά τρεις ύστερα από την αναβάθμισή του το 1966. Τον Ιανουάριο του 1967 ανέλαβε καθήκοντα και ο 4κύλινδρος σε σειρά των 985 κ.εκ. (ΡΒ), απόδοσης 58 ίππων στο sedan και 52 στο van. Νωρίτερα, τoν Νοέμβριο του 1965, κάτω από το καπό της πρωτοεμφανιζόμενης έκδοσης coupe, τοποθετήθηκε ο τροποποιημένος κινητήρας των 985 κ.εκ. (PC), που ανέβαζε την ισχύ του αυτοκινήτου στους 68 ίππους.


Ιστορικό
Η πρώτη γενιά του Familia κατασκευαζόταν στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Hiroshima. Ως τον Φεβρουάριο του 1968, που έδωσε τη θέση της στη διάδοχό της αρίθμησε περίπου 400.000 μονάδες παραγωγής, από τις οποίες οι 130.473 ήταν με sedan και coupe αμάξωμα (περίπου 10.000 Familia εξήχθησαν στις αγορές της Ωκεανίας, κύρια βέβαια στην Αυστραλία). Τα μόνα extra στοιχεία που μπορούσε να ζητήσει ο αγοραστής, πληρώνοντας το επιπλέον κόστος, ήταν οι προβολείς ομίχλης και κάποια παραπάνω εξωτερικά φιλετάκια από χρώμιο. Κατά τις εμπορικές συνήθειες της εποχής εκείνης, στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, το πρώτο Familia που έφτασε στην αγορά ήταν το van. Toν Απρίλιο του 1964 ήρθε η ώρα του τρίθυρου Wagon, με την τετράθυρη έκδοση να παίρνει τη θέση της στη γκάμα του μοντέλου τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς. Ένα μήνα αργότερα ακολούθησε το δίθυρο sedan, μαζί με το pickup. Η παραγωγή του sedan ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 1967, ενώ τελευταία αποσύρθηκε η έκδοση van.

MAZDA FAMILIA 800 SEDAN

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: SA κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 782 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 58 mm x 74 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.5:1 (1966-679.0:1)
Ισχύς: 42 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. (1966-67 45 ίπποι)
Ροπή: 6 χλγμ. στις 3.200 σ.α.λ. (1966-67 6,3 χλγμ. στις 3.200 σ.α.λ.)
Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 115 χλμ./ώρα
Μήκος: 3.700 χλστ.
Πλάτος: 1.465 χλστ.
Ύψος: 1.385 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.190 χλστ.
Βάρος: 720 κιλά

MAZDA FAMILIA 800 WAGON

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: SA κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 782 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 58 mm x 74 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.5:1 (1966-679.0:1)
Ισχύς: 42 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. (1966-67 45 ίπποι)
Ροπή: 6 χλγμ. στις 3.200 σ.α.λ. (1966-67 6,3 χλγμ. στις 3.200 σ.α.λ.)
Μετάδοση κίνησης: στους τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 105 χλμ/ώρα
Μήκος: 3.635 χλστ.
Πλάτος: 1.465 χλστ.
Ύψος: 1.390 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.140 χλστ.
Βάρος: 760 κιλά

MAZDA FAMILIA 1000 SEDAN

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: ΡΒ 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 987 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 68 mm x 68 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.6:1
Ισχύς: 58 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 7,9 χλγμ. στις 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 135 χλμ/ώρα
Μήκος: 3.700 χλστ.
Πλάτος: 1.465 χλστ.
Ύψος: 1.385 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.190 χλστ.
Βάρος: 720 κιλά

MAZDA FAMILIA 1000 VAN

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: SA 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 987 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 68 mm x 68 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.6:1
Ισχύς: 52 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 8 χλγμ. στις 3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 125 χλμ/ώρα
Μήκος: 3.635 χλστ.
Πλάτος: 1.465 χλστ.
Ύψος: 1.395 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.140 χλστ.
Βάρος: 725 κιλά

MAZDA FAMILIA 1000 COUPE

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: PC 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 985 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 70 mm x 64 mm
Σχέση συμπίεσης: 10.0:1
Ισχύς: 68 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ.
Ροπή: 8,1 χλγμ. στις 4.600 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 145 χλμ/ώρα
Μήκος: 3.700 χλστ.
Πλάτος: 1.465 χλστ.
Ύψος: 1.340 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.190 χλστ.
Βάρος: 790 κιλά

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: Μazda