Carhistory.gr Logo
  » sportscars » Mazda RX-7
Mazda RX-7
sportscars

Μια διαφορετική άποψη για το sport αυτοκίνητο εξέφρασε αυτή η ιαπωνική κατασκευή, συνδυάζοντας τον κινητήρα Wankel και με την υπερτροφοδότηση.

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ιστορίες της Αυτοκίνησης είναι η σχέση μεταξύ της Μazda και των περιστροφικών κινητήρων Wankel, που αρίθμησε τέσσερις σχεδόν δεκαετίες ζωής. Η ιαπωνική εταιρεία ήταν η μόνη στον κόσμο που επέμενε να εξελίσσει τέτοιου είδους μηχανικά σύνολα, παρά το «χτύπημα» που δέχτηκαν τα τελευταία την περίοδο της πρώτης ενεργειακής κρίσης, όταν κρίθηκαν ασύμφορα εξαιτίας της υπερβολικής τους κατανάλωσης σε καύσιμο. Η Μazda, αναγνωρίζοντας τα προτερήματά τους στους τομείς των επιδόσεων, εξόπλιζε με αυτά τα αποκλειστικά sport μοντέλα της. Η συνεργασία αυτή έχει προσφέρει πολλά και στους δύο, αρχής γενομένης από το Cosmo των 110 ίππων του 1967, όταν το μηχανικό σύνολο που εφηύρε ο καθηγητής Wankel ήταν μόλις 14 χρόνων.

Η εξαιρετική γενιά
Το πρώτο διθέσιο της σειράς
RX-7 εμφανίστηκε τον Μάρτιο του 1978 για να αντικαταστήσει το RX-3 και ήταν πολύ όμορφο, με τα αναδιπλούμενα φώτα και την κυρτή γυάλινη επιφάνεια πίσω, που χρησίμευε και ως είσοδος στον πολύ μικρό χώρο αποσκευών. Οι δύο ρότορες των 573 κ.εκ. ισοδυναμούσαν με την χωρητικότητα ενός «συμβατικού» κινητήρα των 2.3 λίτρων και έδιναν στο αυτοκίνητο ισχύ 105 ή 115 ίππων ανάλογα με την έκδοση, ενώ η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 200 χιλιόμετρα την ώρα. Η δεύτερη γενιά της sport σειράς παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 1986 και ήταν αρκετά ισχυρότερη, καθώς διέθετε και υπερσυμπιεστή. Τον Αύγουστο του 1987 μάλιστα, κυκλοφόρησε και σε έκδοση cabriolet. Ο διάδοχος της προέκυψε τον Οκτώβριο του 1991 και, όπως οι προκάτοχοί του, βρέθηκε αμέσως στο επίκεντρο της προβολής.



Συμβιώνοντας με το RX-7 
Το διθέσιο αμάξωμα διέθετε αρμονικές γραμμές και ισορροπημένο σχήμα, δίχως περιττούς εντυπωσιασμούς. Πίσω από τον οδηγό και το συνοδηγό, δεν υπήρχε χώρος παρά μόνο για τις αναγκαίες αποσκευές τους. Το RX-7 δεν ήταν από τα αυτοκίνητα, στα οποία έμπαινε και έβγαινε κάποιος εύκολα. H πόρτα ήταν βέβαια μεγάλη, το «κατώφλι» όμως ψηλό, η οροφή χαμηλή και οι ασκήσεις ακριβείας για να καταφέρει να βρεθεί πίσω από το κάθετα τοποθετημένο τιμόνι και μέσα στο στενό κάθισμα, απαραίτητες. Αν το κατόρθωνε, αισθανόταν ευχαριστημένος. Τα πάντα του φαίνονταν σοφά τοποθετημένα. O κοντός μοχλός αλλαγής των ταχυτήτων ήταν προέκταση του δεξιού χεριού, το χειρόφρενο επίσης και τα ποδωστήρια από αλουμίνιο στην κατάλληλη θέση.

Τα sport χαρακτηριστικά

Περιστροφικός κινητήρας Wankel με δύο ρότορες, δύο υπερσυμπιεστές κι εξελιγμένο σύστημα ψεκασμού: Aυτό μεταφραζόταν σε 236 ίππους, με αναλογία κιλών ανά ίππο στο 5,43:1. H σχεδόν άριστη αυτή σχέση για sport αυτοκίνητο
ευρείας παραγωγής προέκυπτε από την πλατιά χρήση πλαστικών και υλικών από αλουμίνιο. H κατανομή βάρους ήταν 50/50, ενώ οι αναρτήσεις με τα διπλά ψαλίδα και τις ρυθμιζόμενες γωνίες κάμπερ παρέπεμπαν σε αγωνιστικές κατασκευές. Κι ας να μη ξεχνάμε ότι πολλά πράγματα εξελίχτηκαν επάνω στο πρωτότυπο «787B» που νίκησε τις «24 ώρες» στο
Le Mans το 1991.

 

RX8

Αν και δεν είναι ο διάδοχος του RX-7, ωστόσο συνδέθηκε με αυτό ως ο συνεχιστής της φιλοσοφίας των Wankel στις ημέρες μας. Η διαφοροποίησή του από εκείνο είναι εμφανής, καθώς ήταν τετραθέσιο με ισάριθμες θύρες που ανοίγουν αντικρυστά, εκφράζοντας μια καινοφανή άποψη για το πώς πρέπει να είναι ένα sport αυτοκίνητο. Η Μazda τόλμησε και τελικά δικαιώθηκε, αφού το RX8 πρωταγωνίστησε στην κατηγορία του σε αρκετές αγορές, μεταξύ των οποίων και στη δική μας.

 

Η ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΑ ΤΟΥ RX-7

SA/FB 2.3 Rotary SA 105 hp (1978–1985)
SA/FB 2.3 Rotary FB 115
hp (1978-1985)
FC 2.4 Rotary
146 hp (1985-1992)
FC 2.4 Rotary Turbo
185 hp (1985-1992)
FD 2.6 Rotary TT 236
hp (1992-2002)
FD 2.6 Rotary TT 255
hp (1992-2002)
FD 2.6 Rotary TT 276
hp (1992-2002)

 

TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

ΜΑΖDA RX-7 SA/FB
Kινητήρας: Περιστροφικός Wankel, 2 ρότορες
Κυβισμός: 2
x 573 κ.εκ. (αντιστοιχία 2.292 κ.εκ.)
Ισχύς: 115 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ.
Ροπή: 15,
4 χλγμ. στις 5.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 193 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 8,5 δλ.
Μήκος: 4.293 χλστ.
Πλάτος: 1.674 χλστ.
Ύψος: 1.270 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.421 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.420 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.400 χλστ.
Βάρος: 995 κιλά
Μονάδες παραγωγής: 474.565
Περίοδος παραγωγής: 197
8-1985

 

ΜΑΖDA RX-7 FC
Kινητήρας: Περιστροφικός Wankel, 2 ρότορες
Κυβισμός: 2.354 κ.εκ.
(αντιστοιχία)
Ισχύς: 146 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ.
Ροπή: 18,
6 χλγμ. στις 3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 209 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 9,2 δλ.
Μήκος: 4.290 χλστ.
Πλάτος: 1.689 χλστ.
Ύψος: 1.240 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.428 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.448 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.438 χλστ.
Βάρος: 1223 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1985-1992

 

ΜΑΖDA RX-7 FD
Kινητήρας: Περιστροφικός Wankel, 2 ρότορες
Κυβισμός: 2
x 654κ.εκ. (αντιστοιχία 2.616 κ.εκ.)
Ισχύς: 236 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ.
Ροπή:
30,1 χλγμ. στις 5.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 5,9 δλ.
Μέση κατανάλωση: 11,1 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 4.295 χλστ.
Πλάτος: 1.750 χλστ.
Ύψος: 1.229 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.426 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.461 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.461 χλστ.
Βάρος: 1.300 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1992-2002

 

carhistory

Photos: Mazda