Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Mitsubishi 500
Mitsubishi 500
1951-2000

Το πρώτο επιβατικό μεταπολεμικό μοντέλο της Mitsubishi

To μικρό αυτοκίνητο με τον τριψήφιο κωδικό 500 ήταν το πρώτο επιβατικό μοντέλο που παρήγαγε μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο η Shin Mitsubishi Heavy Industries Ltd, η οποία ήταν μία από τις εταιρείες που αργότερα συνέστησαν την Mitsubishi Motors. Κατασκευαζόταν από το 1960 μέχρι το 1962 και αποτέλεσε την βάση για το επόμενο μοντέλο της Mitsubishi, το Colt 600, ενώ εξήχθη σε μικρούς αριθμούς. Για πρώτη φορά εμφανίστηκε δημόσια στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο το 1959 και από τον Απρίλιο του επόμενου χρόνου ήταν διαθέσιμο στους υποψήφιους αγοραστές του, στην τιμή των 390.000 ευρώ. Έπαιρνε κίνηση από ένα δίχρονο δικύλινδρο αερόψυκτο μηχανικό σύνολο των 493 κυβικών εκατοστών, που ήταν τοποθετημένο στο πίσω μέρος (NE19A). Ο κινητήρας αυτός, ισχύος 21 ίππων στις 5.000 στροφές ανά λεπτό, διέθετε ένα καρμπιρατέρ καθέτου ροής και συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τριών σχέσεων. Το αμάξωμα του πισωκίνητου μοντέλου ήταν αυτοφερόμενο. Παρά τις μικρές του διαστάσεις, μπορούσε χάρις στο χαμηλό βάρος του να ταξιδεύει φιλοξενώντας τέσσερις ανθρώπους, με ταχύτητα εννενήντα χιλιομέτρων την ώρα.


500 Super DeLuxe
Θέλοντας να αξιοποιήσουν την εμπορική του επιτυχία, οι υπεύθυνοι της ιαπωνικής εταιρείας εξόπλισαν τον Αύγουστο του 1961 το μικρό τους αυτοκίνητο με ένα μεγαλύτερο κινητήρα, των 594 κυβικών εκατοστών (κωδικός ΝΕ35Α). Το νέο μηχανικό σύνολο, με ισχύ 25 ίππων στις 4.800 στροφές ανά λεπτό, ανέβασε την τελική ταχύτητα του μοντέλου στα 96 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτή η έκδοση του 500, πιο γνωστή με την ονομασία Super DeLuxe, έγινε ένα χρόνο αργότερα η βάση για το Colt πρώτης γενιάς. Θα πρέπει στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως το Mitsubishi 500 δεν ήταν ποτέ ένα Kei-car, δηλαδή ένα αυτοκίνητο με χωρητικότητα κινητήρα έως 360 κυβικά εκατοστά, ευνοημένο από την ιαπωνική νομοθεσία. Η συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων υφίσταται ακόμη στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, με τη διαφορά όμως πως από τον Ιανουάριο του 1976 το όριό της είναι αυξημένο στα 550 κυβικά εκατοστά.


Το 500 στους αγώνες
Στις ημέρες μας αναγνωρίζουμε την αγωνιστική ταυτότητα της Mitsubishi από τις μεγάλες επιτυχίες των Lancer Evolution στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, αλλά και από τις νίκες του Pajero στο δημοφιλέστατο rally raid Paris-Dakar. Λίγοι πια είναι εκείνοι που ξέρουν πως οι πρώτες της διακρίσεις προήλθαν από το μικρό 500, που πήγε κατάλληλα προετοιμασμένο στο Macau Grand Prix το 1962 και κέρδισε τις τέσσερις πρώτες θέσεις στην κατηγορία των αυτοκινήτων κάτω των 750 κυβικών εκατοστών.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  

MITSUBISHI 500 Α10-Α11 DELUXE (1960)
Αμάξωμα: δίθυρο sedan
Kινητήρας: 2κύλινδρος 4χρονος σε σειρά Mitsubishi NE19A
Κυβισμός: 493 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 70 mm x 64 mm
Σχέση συμπίεσης: 7.0:1
Καρμπιρατέρ: Solex N 26 PBC1
Ισχύς: 21 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 33,4 Nm στις 3.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο τριών σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 90 χλμ./ώρα
0-90 χλμ./ώρα: 39,6 δλ.
Μήκος: 3.140 χλστ.
Πλάτος: 1.390 χλστ.
Ύψος: 1.380 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.065 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.180 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.170 χλστ.
Βάρος: 490 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Απρίλιος 1960–Αύγουστος 1961

MITSUBISHI 500 Α10-Α11 SUPER DELUXE (1961)
Αμάξωμα: δίθυρο sedan
Kινητήρας: 2κύλινδρος 4χρονος σε σειρά Mitsubishi NE35A
Κυβισμός: 594 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 72 mm x 73 mm
Σχέση συμπίεσης: 7.2:1
Καρμπιρατέρ: Mikuni-Solex
Ισχύς: 25 ίπποι στις 4.800 σ.α.λ.
Ροπή: 41,2 Nm στις 3.400 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 3 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα
: 96 χλμ./ώρα
0-90 χλμ./ώρα: 30,8 δλ.
Μήκος: 3.140 χλστ.
Πλάτος: 1.390 χλστ.
Ύψος: 1.380 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.065 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.180 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.170 χλστ.
Απόσταση από το έδαφος: 215 χλστ.
Βάρος: 545 κιλά
Περίοδος παραγωγής: Aύγουστος 1961-Ιούνιος 1962

 

 

carhistory  

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Φωτογραφίες: mitsubishi500.com