Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Mitsubishi Lancer A70
Mitsubishi Lancer A70
1951-2000

Τα έργα και οι ημέρες της πρώτης γενιάς ενός από τα δημοφιλέστερα ιαπωνικά μοντέλα στα χρονικά της Αυτοκίνησης.

Το πρώτο Lancer εμφανίστηκε στο κοινό του αυτοκινήτου τον Φεβρουάριο του 1973, έχοντας στόχο να καλύψει το εμπορικό κενό που υπήρχε στη γκάμα της Mitsubishi, από το μικροσκοπικό σε διαστάσεις μοντέλο πόλης Μinica έως το μεσαίας κατηγορίας Galant. Η ιαπωνική εταιρεία είχε επανεκκινήσει τη δραστηριότητά της ως κατασκευαστής αυτοκινήτων ένδεκα χρόνια νωρίτερα, για πρώτη φορά μετά τη λήξη του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου, με το μικρό οικογενειακό Colt. Με την ονομασία του πρώτου της μοντέλου, που ξεκίνησε τη ζωή του με κινητήρες των 500 κ.εκ., έγινε αρχικά γνωστή στις χώρες των οποίων προσπαθούσε τότε να ανοίξει τις αγορές. Ως Colt τη γνωρίσαμε και στην Ελλάδα, στα τέλη της δεκαετίας του '60, πριν επικρατήσει οριστικά το Mitsubishi. Aυτός είναι και ένας από τους λόγους που το compact sedan των Ιαπώνων, στα έξι χρόνια της εμπορικής του σταδιοδρομίας, διανεμήθηκε σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες ως Colt Lancer. Αντίστοιχα και με γνώμονα τη στενή συνεργασία που είχε τότε η Mitsubishi με την Chrysler λανσαρίστηκε ως Dodge Colt στις ΗΠΑ, ως Plymouth Colt στον Καναδά, ως Dodge Lancer σε κάποιες χώρες της Λατινικής Αμερικής και ως Chrysler Valiant Lancer στην Αυστραλία.



Η πρώτη γενιά του Mitsubishi Lancer παρήχθη σε τέσσερις τύπους αμαξωμάτων: δίθυρο και τετράθυρο sedan, τρίθυρο hatchback με την ονομασία Celeste και πεντάθυρο station wagon. Χρέη κινητήρων στο προσθιοκίνητο ιαπωνικό μοντέλο εκτέλεσαν οι 4κύλινδροι σε σειρά βενζινοκινητήρες της εταιρείας, των 1.2 λίτρων (69 ίπποι), 1.4 λίτρων (91 ίπποι) και 1.6 λίτρων (109 ίπποι). Από το πολύ όμορφο Lancer Celeste, που παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο του 1975 και κατασκευαζόταν έως τον Ιούλιο του 1981, αποκλείστηκε μόνο ο πρώτος. Η sedan και η van εκδοχή του Lancer υποβλήθηκαν σε ανανέωση το 1976. Η παραγωγή της πρώτης τερματίστηκε τον Μάρτιο του 1979, ενώ ο κύκλος της δεύτερης έκλεισε τον Φεβρουάριο του 1985.



Κορυφαία και ισχυρότερη έκδοση της πρώτης γενιάς των Lancer ήταν η 1600 GSR, με τον 1.600άρη κινητήρα των 109 ίππων, που αποτέλεσε και τη βάση για την ανάπτυξη του πιστοποιημένου στο Group 2 αγωνιστικού της εταιρείας, που συμμετείχε με επιτυχία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Μεγαλύτερη στιγμή του αυτοκινήτου οι δύο νίκες στο Safari το 1974 και το 1976, οι πρώτες της Mitsubishi σε τόσο υψηλό επίπεδο από πλευράς ανταγωνισμού, με πλήρωμα τους Singh-Doig. Ύστερα από χρόνια, θα έφθανε η στιγμή που οι νεότερες γενιές Lancer θα κατακτούσαν τα πάντα στο WRC...

MITSUBISHI LANCER 1200 STANDARD (1973)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: Δίθυρο sedan
Kινητήρας: Neptun series 4G42 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.187 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 71 mm x 75 mm
Σχέση συμπίεσης: 9:1
Καρμπιρατέρ: Mikuni-Solex
Ισχύς: 69 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 9,6 χλγμ. στις 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 148 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 12,9 δλ.
Μέση κατανάλωση: 7,5 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 3.960 χλστ.
Πλάτος: 1.525 χλστ.
Ύψος: 1.360 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.340 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.270 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.255 χλστ.
Βάρος: 765 κιλά

MITSUBISHI LANCER 1600 GSR (1973)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αμάξωμα: Δίθυρο sedan
Kινητήρας: Saturn series 4G32 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.597 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 76.9 mm x 86 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.5:1
Καρμπιρατέρ: 2 Μikuni-Solex
Ισχύς: 109 ίπποι στις 6.700 σ.α.λ.
Ροπή: 14,1 χλγμ. στις 4.800 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 174 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 8,9 δλ.
Μέση κατανάλωση: 8,7 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 3.960 χλστ.
Πλάτος: 1.525 χλστ.
Ύψος: 1.360 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.340 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.275 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.255 χλστ.
Βάρος: 825 κιλά

 

carhistory

Photos: Mitsubishi