Carhistory.gr Logo
  » product » 1915-1950 » Mitsubishi Model A
Mitsubishi Model A
1915-1950
Το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Mitsubishi κατασκευάστηκε το μακρινό 1917 και ήταν βασισμένο σε ένα Fiat της εποχής εκείνης...

Το Mitsubishi «Model A» ήταν το μοναδικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε από την «Mitsubishi Shipbuilding Company», μέλος του ομίλου εταιρειών της «Mitsubishi keiretsu», η οποία εξελίχθηκε στην πολύ γνωστή στις ημέρες μας σε ολόκληρο τον κόσμο «Mitsubishi Motors». Ήταν πνευματικό τέκνο του Koyata Iwasaki, τέταρτου κατά σειρά προέδρου της Mitsubishi και ανηψιού του ιδρυτή της Yataro Iwasaki, ο οποίος προέβλεψε τις τεράστιες δυνατότητες των μηχανοκίνητων οχημάτων και το ρόλο που θα έπαιζαν μελλοντικά στην οικονομική ανάπτυξη της Ιαπωνίας. Θεωρούμενο ως πολυτελές μέσο μετακίνησης για υψηλόβαθμους κυβερνητικούς αξιωματούχους και κορυφαία εταιρικά στελέχη, το «Model A» ήταν αξιόπιστο και άνετο, με γνώμονα πάντα τις προδιαγραφές της εποχής. Το πρώτο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας βασιζόταν στο Fiat «Tipo 3», που ήταν εφοδιασμένο με τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα των τεσσάρων λίτρων και παραγόταν στην Ιταλία από το 1910 μέχρι το 1912. Διέθετε ισχύ 30 ίππων και η τελική του ταχύτητα κυμαινόταν από 65 ως 80 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ η συνολική του παραγωγή έφτασε τις 850 μονάδες. Το επταθέσιο «Model A» διέφερε σημαντικά από εκείνο στα στοιχεία του κινητήρα, αφού το δικό του μηχανικό σύνολο είχε χωρητικότητα 2.765 κυβικών εκατοστών, αποδίδοντας 35 ίππους. Συνδυαζόταν -όπως και το Fiat- με κιβώτιο ταχυτήτων τεσσάρων σχέσεων, που μετέδιδε την κίνηση στους πίσω τροχούς. Λόγω της μεγαλύτερης ισχύος του από το ιταλικό μοντέλο, μπορούσε να αναπτύξει τελική ταχύτητα που ξεπερνούσε λίγο τα 95 χιλιόμετρα την ώρα.

Επειδή ήταν ακριβό στην κατασκευή του -εξ ολοκλήρου με το χέρι- και με το εσωτερικό του πίσω διαμερίσματος των επιβατών επενδυμένο με λακαρισμένο λευκό κυπαρίσσι, δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί τα φθηνότερα αμερικανικά και ευρωπαϊκά μοντέλα. Η Mitsubishi σταμάτησε ύστερα από τέσσερα χρόνια (1921) την παραγωγή του, η οποία αρίθμησε συνολικά 22 μονάδες, μαζί με τα πρωτότυπα. Χρειάστηκε να περάσουν 39 χρόνια, για να δούμε και πάλι ένα αυτοκίνητο με το εμπορικό σήμα της Mitsubishi στους δρόμους, που δεν ήταν άλλο από το Kei-car «500» των 493 κυβικών εκατοστών. Το 1964 η εταιρεία χρησιμοποίησε ξανά την πολυτελή προσέγγιση, για να κατασκευάσει ένα αποκλειστικό sedan για κυβερνητικούς αξιωματούχους και ανώτατα στελέχη («Debonair»). 

Ένα Model A για τα 100 χρόνια
Την «West Coast Customs» τη γνωρίσαμε από την τηλεοπτική σειρά «Pimp my Ride» του MTV αλλά και άλλων τηλεοπτικών προγραμμάτων, όπως το «Street Customs» του Discovery Channel. Η εταιρεία από την Πολιτεία της Καλιφόρνια, που δραστηριοποιείται στις μετατροπές και την κατασκευή ειδικών οχημάτων, επιλέχθηκε από τη Mitsubishi Motors North America για να δημιουργήσει από το μηδέν το όχημα με το οποίο ξεκίνησαν όλα, το «Model A», με την πιο σύγχρονη τεχνολογία που διαθέτει το ιαπωνικό εργοστάσιο. Η «West Coast Customs» θα κατασκευάσει ένα «Model A» της σημερινής εποχής με την εμφάνιση του 1917, βασισμένο στην πλατφόρμα του πιο προηγμένου τεχνολογικά μοντέλου της εταιρείας, του «Outlander Plug-In Hybrid Electric Vehicle» (PHEV).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

MITSUBISHI MODEL A
Κατασκευαστής: Mitsubishi Shipbuilding Company
Aμάξωμα: 4θυρο sedan
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 2.765 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 79.4 mm x 139.7 mm
Ισχύς: 35 ίπποι
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 97 χλμ./ώρα
Μήκος: 3.830 χλστ.
Πλάτος: 1.620 χλστ.
Ύψος: 2.045 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.727 χλστ.
Βάρος: 1.315 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1917-1921
Μονάδες παραγωγής: 22

credits

Source: Mitsubishi Motors. Photos: mitsubishi-media.co.uk

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας