Carhistory.gr Logo
  » product » ΑWD » Mitsubishi PX33
Mitsubishi PX33
ΑWD

Το πρώτο τετρακίνητο επιβατικό μοντέλο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που κατασκευάστηκε το μακρινό 1934.

Το σύνθημα για τη γένεση του ΡΧ33 δόθηκε το 1934, με την παρακίνηση ενός προγράμματος της ιαπωνικής κυβέρνησης, που ζητούσε ένα τετρακίνητο για στρατιωτική χρήση, το οποίο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν όχημα μεταφοράς προσωπικού. Η Mitsubishi Heavy Industries, που ήταν ο πρόδρομος της Mitsubishi Motors Company και παρήγαγε αυτοκίνητα από το 1917, απάντησε στην πρόσκληση κατασκευάζοντας τέσσερα πρωτότυπα. Το αποτέλεσμα της πυρετώδους δουλειάς που έπεσε στην εταιρεία ήταν το Mitsubishi ΡΧ33, το πρώτο χρονολογικά τετρακίνητο επιβατικό μοντέλο της ιαπωνικής βιομηχανίας αυτοκινήτου. Τα τέσσερα πρωτότυπα, εφοδιασμένα με τον πειραματικό πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού του εργοστασίου (που με την κωδική ονομασία 445AD πέρασε στην ιστορία ως ο πρώτος ιαπωνικός με αυτές τις ιδιότητες), χωρητικότητας 6.7 λίτρων και ισχύος 69 ίππων, έβγαλαν με απόλυτη επιτυχία την περίοδο των σκληρών δοκιμών τους υπερπηδώντας κάθε εμπόδιο. Αυτό όμως που δεν κατάφεραν να υπερνικήσουν ήταν την αλλαγή προσανατολισμού της ιαπωνικής κυβέρνησης, που το 1937 έστρεψε το ενδιαφέρον της στην αγορά φορτηγών και λεωφορείων, κρίνοντας πως είχε περισσότερη ανάγκη από αυτά. Έτσι, το ΡΧ33 δεν έφτασε ποτέ στη γραμμή παραγωγής.

Ορόσημο...
Το τετρακίνητο επιβατικό Mitsubishi μπορεί να αποστρατεύτηκε από τα... αποδυτήρια, όμως δεν ξεχάστηκε: Η εταιρεία (και δικαίως) το θεωρεί ως το ιδρυτικό μοντέλο της μεγάλης παράδοσης που έχει δημιουργήσει στο χώρο των τετρακίνητων οχημάτων, η οποία κρατά δεκαετίες και σε αγωνιστικό επίπεδο την έχει ανταμείψει με δώδεκα νίκες στο ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ. Σαν φόρο τιμής στον μακρινό πρόγονο, η Mitsubishi Ralliart συμμετείχε στο ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ του 1989 με ένα από τα αγωνιστικά της να έχει εμφάνιση όμοια με του PX33. Αποδίδοντας επίσης τον πρέποντα σεβασμό, η εταιρεία πήρε μαζί της ένα από τα πρωτότυπα τον Σεπτέμβριο του 2006 στο Παρίσι, προκειμένου να το εκθέσει πλάι στην τέταρτη γενιά του Pajero. Υπηρετώντας και το σύγχρονο marketing, το αυτοκίνητο με τις δυό πρωτιές (πρώτο γιαπωνέζικο τετρακίνητο επιβατικό και πρώτος ιαπωνικός diesel κινητήρας άμεσου ψεκασμού) δανείζει τα αρχικά του (PX) και σε αρκετά από τα σύγχρονα πρωτότυπα της Mitsubishi. Με τον τρόπο του, παραμένει μάχιμο...


carhistory

Photos: Mitsubishi