Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » NSU Autonova GT
NSU Autonova GT
concept & prototypes

Παρά την ενθουσιώδη υποδοχή που του επιφυλάχθηκε από το κοινό του αυτοκινήτου, το μικρό sport διθέσιο με την παράξενη εμφάνιση δεν έφτασε ποτέ στην παραγωγή.

Ως τα τέλη της δεκαετίας του '50 η Γερμανία είχε αρχίσει να ανακάμπτει από τις καταστροφές του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου και η μεσαία τάξη αναδυόταν oικονομικά και πάλι. Την εποχή εκείνη ο δημοσιογράφος Fritz Busch, που εργαζόταν στην εφημερίδα Der Spiegel, θεώρησε πως ίσως υπάρχει ένα εμπορικό κενό στην αγορά, που θα μπορούσε να χωρέσει ένα μοντέλο με πιο διασκεδαστικό χαρακτήρα από το παραδοσιακό VW Beetle, αν διέθετε μικρού κυβισμού κινητήρες και φτηνά ανταλλακτικά. Ύστερα από αρκετή σκέψη αποφάσισε να δημιουργήσει ένα σπορ αυτοκίνητο για τους νέους οδηγούς, οι οποίοι δεν μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά μια Mercedes SL-Class ή μια Jaguar E-Type. Τότε, ένωσε τις δυνάμεις του με τους σχεδιαστές Michael Conrad και Pio Manzu, σχηματίζοντας το Team Autonova, που μεταφράζεται σε νέο αυτοκίνητο. Την άνοιξη του 1965, οι τρεις φιλόδοξοι άνδρες ξεκίνησαν τη δουλειά ακολουθώντας τις πεποιθήσεις του Busch, που όριζαν ότι το τετράτροχο που θα κατασκευάσουν θα είναι προσαρμοσμένο στον οδηγό και όχι το αντίστροφό του. Το πλαίσιο του δημοφιλούς μοντέλου Prinz 1000ΤΤ αποτέλεσε τη βάση για το κτίσιμο του αυτοκινήτου τους. Παράλληλα, η NSU χορήγησε στην ομάδα 60.000 γερμανικά μάρκα για να την ενισχύσει, μειώνοντας σημαντικά τον προϋπολογισμό έρευνας και ανάπτυξης, βοηθώντας την συνάμα να ολοκληρώσει γρήγορα το πρωτότυπο.

Ενθουσιώδης υποδοχή
Το Team Autonova παρουσίασε το GT στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1965, μόλις τέσσερις μήνες μετά τη δημιουργία των πρώτων σκίτσων του. Μπορεί η εξωτερική του εμφάνιση να ήταν ασυνήθιστη, ιδιαίτερα με την κιβωτιόσχημη απόληξη στο πίσω μέρος, ωστόσο κατάφερε να αποσπάσει την προσοχή και να γεμίσει με κόσμο το περίπτερο της NSU. Ως και ο Πρόεδρος της Δυτικής Γερμανίας πήγε να το δει, εμφανώς γοητευμένος από το αυτοκίνητο. Στην εταιρεία ενθουσιάστηκαν από την υποδοχή του Autonova GT και αποφάσισαν να διερευνήσουν τις προθέσεις των επισκεπτών της Έκθεσης, ζητώντας τους στην έξοδο από αυτή να απαντήσουν σε μια και μόνο ερώτηση: Θα το αγοράζατε με 8.000 μάρκα, που είναι περίπου το διπλάσιο της τιμής του VW Beetle; Παραδόξως, οι περισσότεροι απάντησαν με ένα ενθουσιώδες ναι! κι έβαλαν την NSU να σκέπτεται το επόμενο βήμα, που θα ήταν η εξέλιξη του GT σε μοντέλο παραγωγής. Αναμφίβολα, η ομάδα Autonova που είχε θέσει ως στόχο της να σχεδιάσει ένα διαφορετικό είδος αυτοκινήτου, τα είχε καταφέρει.

Τα αξεπέραστα προβλήματα

Αφού το σασί, ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων προέρχονταν από την NSU, η διαδικασία παραγωγής του GT θα μπορούσε να συνοδευτεί από μια ευρεία οικονομία κλίμακας. Ωστόσο είχαν προτεραιότητα τρία σοβαρά ζητήματα, τα οποία έπρεπε να επιλύσει η εταιρεία από το Νέκαρσουλμ. Το πρώτο από αυτά ήταν η καταβολή ενός αρκετά μεγάλου ποσού ως αποζημίωση στη Fiat, που την είχε πάει στα δικαστήρια για παράνομη χρήση του ονόματος Neckar: Οι Ιταλοί είχαν κερδίσει τη δίκη και έπρεπε να πληρωθούν. Ακόμη, παρά την αβέβαιη οικονομική κατάστασή της, η NSU είχε μόλις ξοδέψει μια μικρή περιουσία για την ανάπτυξη του Wankel κινητήρα στο Prinz Spider. Kαι φυσικά είχε μπροστά της την ανάπτυξη ενός sedan μοντέλου, επίσης με περιστροφικό κινητήρα, που δεν ήταν άλλο από το Ro80. Όπως όλοι ξέρουμε σήμερα, κανένα από τα τολμηρά και μεγαλεπήβολα προγράμματά της δεν πήγε καλά, με αποτέλεσμα την εξαγορά της από τη Volkswagen και την απόσυρση του εμπορικού της σήματος λίγα χρόνια αργότερα. Το Autonova GT παρέμεινε ένα πρωτότυπο, ξεχασμένο σε κάποια γωνία για πολλά χρόνια, πριν βρει τη θέση του στο Μουσείο της Audi στο Ingoldstadt. Λέγεται ότι τα σχέδιά του μελετήθηκαν εντατικά, από την ομάδα που το χρησιμοποίησε ως πηγή έμπνευσης, για να δημιουργήσει την Porsche 924.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

NSU ΑUTONOVA GT (1965)
Αμάξωμα: Δίθυρο coupe
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά τοποθετημένος πίσω
Κυβισμός: 1.085 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 72 mm x 66.6 mm
Σχέση συμπίεσης: 8:1
Καρμπιρατέρ: 1 Solex
Ισχύς: 53 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 8 χλγμ. στις 2.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 167 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση: 7,5 λτ./100 χλμ.
Μήκος: 3.750 χλστ.
Πλάτος: 1.816 χλστ.
Ύψος: 1.200 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.250 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.270 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.260 χλστ.
Φρένα εμπρός: Δίσκοι
Φρένα πίσω
: Ταμπούρα
Ελαστικά εμπρός
: 135-13
Ελαστικά πίσω: 135-13
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 37 λίτρα
Βάρος: 735 κιλά

carhistory

Photos: Audi