Carhistory.gr Logo
  » motorbikes » NSU Lux
NSU Lux
motorbikes

Μια αξιόλογη μοτοσικλέτα του παρελθόντος, που διακρίθηκε δίχως να βάλει φωτιά στην τεχνολογία της εποχής της...

Η χαμένη σήμερα από το προσκήνιο εταιρεία από το Neckarsulm υπήρξε κάποτε ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μοτοσικλετών στον κόσμο. Αξίζει μάλιστα να αναφερθεί ότι στα μέσα της δεκαετίας του '50, με την ετήσια παραγωγή διτρόχων της να ξεπερνά τις 350.000 μονάδες, είχε κύρος ισάξιο με τις επίσης γερμανικές BMW και DKW. Ξεκινώντας το 1873 με κύριο αντικείμενό της τις μηχανές πλεξίματος, προχώρησε στην κατασκευή επιτυχημένων ποδηλάτων, με την οποία ασχολήθηκε για πολλές δεκαετίες. Η πρώτη της μοτοσικλέτα, με ισχύ μόλις 1,5 ίππων, παρουσιάστηκε το 1901. Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι και από τις βιομηχανικές της εγκαταστάσεις εξήλθαν πολλά επιτυχημένα μοντέλα, ορισμένα από τα οποία έγραψαν ιστορία, ενώ στο ενεργητικό της καταγράφηκαν μεγάλες νίκες και κατακτήσεις πρωταθλημάτων στους αγώνες της εποχής. Δεν έλειψαν δε και τα λαμπερά ρεκόρ ταχύτητας, από εξειδικευμένες αεροδυναμικές κατασκευές, που στις ημέρες μας φυλάσσονται ευλαβικά στα μουσεία. Τί έφταιξε και όλα πήγαν λάθος, μέσα σε ελάχιστα χρόνια, έχοντας ως αποτέλεσμα τη διακοπή της παραγωγής μοτοσικλετών το 1963; Πάνω από όλα, το γεγονός ότι δόθηκε υπερβολικό βάρος στην κατασκευή αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα την σταδιακή υποβάθμιση του τμήματος των διτρόχων. Η αρνητική συγκυρία επιβαρύνθηκε με την απόφαση της NSU να διαθέσει σχεδόν όλα τα κεφάλαιά της στην εξέλιξη του περιστροφικού κινητήρα Wankel, κίνηση που αποδείχθηκε εντελώς λάθος και την αποδυνάμωσε οικονομικά. Στη συνέχεια η εταιρεία πέρασε στον έλεγχο της Volkswagen, με το εμπορικό της σήμα να αποσύρεται οριστικά από την αγορά, στα μέσα της δεκαετίας του '70.

Lux & Superlux
Η μοτοσικλέτα που μας απασχολεί στο παρόν βιογραφικό σημείωμα παρουσιάστηκε το 1951 και ακολουθώντας το παράδειγμα του μικρότερου δίχρονου μοντέλου Fox (1949-1954) είχε χαλύβδινο πλαίσιο, ωστόσο τα υδραυλικά αμορτισέρ ήταν νέα εμπρός και πίσω. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της ήταν ο αέρας που έρεε απρόσκοπτα κάτω από τη σέλα, εξαιτίας του κενού που υπήρχε κάτω από αυτήν, το οποίο εξυπηρετούσε και την καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Με βάρος 135 κιλά και ισχύ που ξεπερνούσε κατά τι τους 8,5 ίππους, το μηχανάκι της NSU μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα 95 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ η μέση κατανάλωσή του σε βενζίνη ήταν σύμφωνα με την εταιρεία 2,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Το 1954 το εργοστάσιο του Neckarsulm έβγαλε στην παραγωγή μια ισχυρότερη έκδοση, η οποία ξεχώριζε από την προηγούμενη με το προσθετικό Super. Με αυτήν το δίχρονο μονοκύλινδρο μοντέλο απέδιδε πλέον 11 ίππους, αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 110 χιλιομέτρων την ώρα και καταναλώνοντας τρία λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα. Βέβαια, ήταν λίγο βαρύτερο ζυγίζοντας 152 κιλά, ενώ η χωρητικότητα της δεξαμενής καυσίμου ήταν αυξημένη στα 14 λίτρα. Το τέλος αυτού του πολύ αξιόλογου δικύκλου ήρθε το 1956, με το σύνολο της παραγωγής και στις δύο εκδόσεις του να ανέρχεται στις 78.845 μονάδες.

ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

1951: 3.651
1952: 30.660
1953: 17.052
1954: 11.487 (Lux & Superlux)
1955: 13.395
1956: 2.600
Σύνολο: 78.845

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

NSU LUX
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος δίχρονος
Κυβισμός: 198 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 62 mm x 66 mm
Σχέση συμπίεσης
: 6:1
Καρμπιρατέρ: Bing AJ 02/22/16
Iσχύς: 8,6 ίπποι στις 5.250 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 95 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 2,5 λτ./100 χλμ.
Ελαστικά: 19 × 3:00
Βάρος: 135 κιλά

NSU SUPERLUX
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος δίχρονος
Κυβισμός: 198 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 62 mm x 66 mm
Σχέση συμπίεσης
: 6:1
Καρμπιρατέρ: Bing AJ 02/22/16
Iσχύς: 11 ίπποι στις 5.250 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 110 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 3λτ./100 χλμ.
Ελαστικά: 19 × 3:00
Βάρος: 152 κιλά

carhistory  

.