Carhistory.gr Logo
  » lost names » NSU TT
NSU TT
lost names

Tο NSU TT ήταν το αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε για να ικανοποιεί αυτό ακριβώς που αποζητούσαν οι γρήγοροι οδηγοί της δεκαετίας του ’60.

Το 1967 το εργοστάσιο της Γερμανικής πόλης Νεκαρσούλμ -από όπου και προέρχονται τα αρχικά γράμματα της εταιρείας– αποχωριζόταν το πρώτο TT 1200, που έδειχνε μεν ταπεινό αλλά κάτω από το ήσυχο παρουσιαστικό του κοιμόταν ένας δυνατός ταύρος. Ο αερόψυκτος κινητήρας των 1,2 λίτρων ήταν τοποθετημένος εγκάρσια πίσω και έφθανε την εντυπωσιακή για την εποχή ονομαστική ισχύ των 65 ίππων. Ηδη από το καλοκαίρι του 1965 είχε παρουσιαστεί με κινητήρα 1.085 κ. εκ. και 55 ίππους, ενώ η αποκορύφωση ήταν η μετέπειτα έκδοση «TTS» που είχε 70 ίππους, με μόλις 690 κιλά βάρους. Το πρώτο NSU της γενιάς «PrinzIV» εμφανίστηκε στη Φρανκφούρτη το 1961, με δικύλινδρο κινητήρα 600 κ.εκ., ενώ διέθετε και έκδοση Sport. Δύο χρόνια αργότερα στην ίδια πόλη οι επισκέπτες της έκθεσης έβλεπαν στο περίπτερο της εταιρείας το «Prinz 1000 LS».

Ακατέργαστο στιλ

Παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές είχαν εγκαταλείψει την λύση όλα πίσω, η NSU επέμεινε πεισματικά και μάλιστα για ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων σε μικρή συσκευασία. Το πρόβλημα της μεγάλης ροπής αδράνειας στις κλειστές στροφές, αντισταθμιζόταν στα γρήγορα κομμάτια και δεν ήταν λίγοι αυτοί που το χαρακτήρισαν «Porsche του φτωχού». Στο αμφιλεγόμενης αισθητικής αμαξωμά του ήταν χαρακτηριστικά τα μεγάλα διπλά εμπρός φωτιστικά σώματα και τα τριπλά πίσω, ενώ σήμα κατατεθέν των αγωνιστικών που κέρδισαν αναρίθμητες νίκες, ήταν το ανοιχτό καπό του κινητήρα με στόχο την όχι πάντα επιτυχή καλύτερη ψύξη του. Σημειώστε σε όλα αυτά ότι στο στροφόμετρο δεν υπήρχε κόκκινη περιοχή και στις ψηλές στροφές ο ήχος του κινητήρα ήταν στριγγός, έντονος αλλά και ευχάριστος.


TT evolution...

Eιδίκευση στις βελτιωμένες του εκδόσεις είχαν κυρίως οι ευρωπαϊκοί οίκοι Σπις και ΑΒΤ. Το αυτοκίνητο υπήρξε δημοφιλές και στους ελληνικούς αγώνες της εποχής του, διαφοροποιημένο βέβαια ως προς τις δυνατότητές του: Mε βελτιώσεις στις αναρτήσεις, αρνητικά διαμορφωμένα «κάμπερ», αμορτισέρ συνήθως της Βilstein, μεγαλύτερα ψυγεία λαδιού, κιβώτιο ταχυτήτων της ΖF με το «κοντό βήμα», διπλά 40άρια καρμπιρατέρ της Webber, ζάντες 12 ιντσών της Cromodoro και λάστιχα Goodyear Ultra Grip για το χώμα, η ισχύς του ανέβαινε στους 120 ίππους, ικανούς να «τρομάξουν» κάθε αντίπαλο σε συνδυασμό με το μικρό του βάρος. Τα υστερότερα χρόνια μάλιστα, με τη χρήση ψεκασμού, το ΤΤ μπορούσε να «βγάλει» στο δρόμο 20 ακόμη άλογα. Πιο επιτυχημένος οδηγός του στην πατρίδα μας αναδείχθηκε ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος, που ως «Υψηλάντης» το 1969 και «Λεωνίδας» το 1971, με συνοδηγό το Νίκο Ζουμπρούλη, κατέκτησε στο τιμόνι του δύο Πανελλήνια Πρωταθλήματα Ράλλυ. Δεκάδες ήταν οι αγωνιζόμενοι που συμμετείχαν με ΤΤ εκείνους τους καιρούς στα σιρκουί, στα ράλλυ και τις αναβάσεις της χώρας μας, με χαρακτηριστική εικόνα το ανοιχτό καπό του κινητήρα, για την καλύτερη ψύξη του: πιο γνωστές φυσιογνωμίες ο «Ιαβέρης» στα πρώτα χρόνια του στο χώρο, ο Τάκης Κοσμετάτος, ο Γιάννης Μπαρδόπουλος, ο Γιάννης Λέκκας, ο Γιάννης Χασιώτης, οι αδελφοί Μάγγελ, ο Μίμης Μαρασλής, οι «Πήγασος» και «Ήβηξ», ο Μάνθος Κισσανδράκης, ο Νότης Γιαγνίσης στο ξεκίνημά του, κάποια εποχή επίσης και ο Θεσσαλονικιός Κώστας Χαμπής.

TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος αερόψυκτος εν σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ
: 1.177 κ.εκ.
ΙΣΧΥΣ
: 65 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ
: 9 χλγμ. στις 2.500 σ.α.λ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
: στους πίσω τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
: χειροκίνητο 4 σχέσεων
ΑΝΩΤΑΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
: 155 χλμ/ώρα
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 ΧΛΜ/ΩΡΑ
: 13,1 δλ
ΜΗΚΟΣ
: 3,79 μ.
ΠΛΑΤΟΣ
: 1,49 μ.
ΥΨΟΣ
: 1,36 μ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ
: 2,25 μ.
ΒΑΡΟΣ
: 685 κιλά
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: 1967-1972

carhistory

Photos: Audi