Carhistory.gr Logo
  » sportscars » Nissan Silvia
Nissan Silvia
sportscars
Παρά την ολιγάριθμη και σύντομης χρονικής διάρκειας παραγωγή της, η πρώτη γενιά της Silvia (CSP 311) με τα ιδιαίτερα sport χαρακτηριστικά της, ήταν ένα από τα σημαντικότερα ιαπωνικά μοντέλα της δεκαετίας του ’60.

Mετά την επιτυχία του sport μοντέλου Datsun Fairlady, αλλά και του μεγαλύτερου Nissan Cedric sedan, oι υπεύθυνοι του ιαπωνικού κατασκευαστικού ομίλου προβληματίζονταν για το αν είχε φθάσει πλέον η κατάλληλη στιγμή να παρουσιάσουν και εκείνοι ένα πολυτελές για την εποχή του sport coupe μοντέλο. Στον τομέα αυτόν είχε προηγηθεί η Prince Motor Company με το Skyline Sports Coupe, ενώ στη Hino δούλευαν ήδη για να εξελίξουν το Contessa Coupe. Ο σχεδιαστής της Nissan Kazuo Kimura έπιασε δουλειά προετοιμάζοντας το concept του αυτοκινήτου, το οποίο όμως τελικά δεν άρεσε στους αρμόδιους της εταιρείας. Τότε, έχοντας και το προηγούμενο του Michelotti που σχεδίαζε για την Prince, απευθύνθηκαν και εκείνοι με τη σειρά τους σε έναν από τους μεγάλους Ευρωπαίους σχεδιαστές, για να τους βοηθήσει να φέρουν εις πέρας το πρόγραμμα της Silvia. Επέλεξαν λοιπόν τον Γερμανό Albrecht Goertz, δημιουργού τα προηγούμενα χρόνια μεταξύ άλλων της Studebaker Starlinerκαι της BMW 507. O«ξενόφερτος» στιλίστας συνεργάστηκε άριστα με τον Kazuo Kimura, σε ρόλο συμβούλου-καθοδηγητή περισσότερο και συγχωνεύοντας ξεχωριστές ιδέες, όπως ήταν η προσφιλής τακτική του. Ο Goertz δίδαξε επίσης στους σχεδιαστές της Nissan πώς να χρησιμοποιούν τον πηλό στα υπό κλίμακα μοντέλα τους και η Silvia κατέληξε να είναι το πρώτο ιαπωνικό αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε με αυτή τη μέθοδο.




Η σταδιοδρομία 
H πρώτη Silvia βασιζόταν στο πάτωμα του Datsun Fairlady (SP310). Το πρωτότυπο του αυτοκινήτου παρουσιάστηκε στο Tokyo Motor Show το Σεπτέμβριο του 1964 με την ονομασία του δίδυμου μοντέλου (Datsun 1500 Coupe), έχοντας κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα του το μηχανικό σύνολο και το κιβώτιο ταχυτήτων του Fairlady. Με τη Silvia συνέβη λίγο διαφορετικά, αφού όταν έφτασε στην παραγωγή τον Μάρτιο του 1965 η δική της μηχανική «καρδιά» ήταν ο νέος κινητήρας των 1.6 λίτρων της σειράς R, ισχύος 96 ίππων. Εκτός αυτών, ήταν το πρώτο μοντέλο της Nissan που εφοδιάστηκε με δισκόφρενα. Η στρατηγική πωλήσεων της Nissan υπαγόρευε εκείνη την εποχή τα μικρότερα και πιο φθηνά μοντέλα να διανέμονται με το εμπορικό σήμα της Datsun, ενώ τα μεγαλύτερα και πιο ακριβά με το αντίστοιχο της Nissan, τακτική που ακολουθείται από πολλούς ομίλους έως και σήμερα. Όταν η Silvia ήταν πλέον έτοιμη για τις εμπορικές αίθουσες, υπολογίστηκε ότι το κόστος αγοράς της απέβαινε σχεδόν διπλάσιο από ενός Datsun Fairlady, οπότε το λογότυπο της Nissan ήταν πιο κατάλληλο γι αυτήν. Η κατασκευή του αμαξώματος και η διαδικασία συναρμολόγησης της Silvia ανατέθηκε στη Yamaha έως τη λήξη της σταδιοδρομίας του αυτοκινήτου, τον Σεπτέμβριο του 1968. Η συνολική παραγωγή του μοντέλου αρίθμησε 554 μονάδες, από τις οποίες 49 κατέληξαν στην Αυστραλία και 10 σε άλλες χώρες, ενώ όλες οι υπόλοιπες ταξινομήθηκαν στην Ιαπωνία. Η Silvia παραδινόταν στον πελάτη της σε έναν και μόνο χρωματισμό, πράσινο μεταλλικό με τη χαρακτηριστική ονομασία «Silvia Gold». Αρκετά αργότερα, στην επιλογή αυτή προστέθηκε και το λευκό χρώμα.



Η επιστροφή 
Το 1975 με την «S10» η Silvia επέστρεψε ως ονομασία στη γκάμα της Nissan, στην οποία και παρέμεινε για τα επόμενα 24 χρόνια αριθμώντας ακόμη πέντε γενιές, εκτός της ολιγάριθμης, ιδιαίτερης και εκλεκτικής πρώτης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

NISSAN SILVIA CSP 311 (1965)
Αμάξωμα: Δίθυρο coupe
Πρώτη εμφάνιση:Tokyo Motor Show 1964
Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.595 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 87 mmx66 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.0:1
Καρμπιρατέρ: 2 Hitachi 38HJB
Ισχύς: 96 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 13,5 χλγμ. στις 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 165 χλμ/ώρα
Μήκος: 3.985 χλστ.
Πλάτος: 1.508 χλστ.
Ύψος: 1.275 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.280 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: χλστ.
Βάρος: 977 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1965-1968
Μονάδες παραγωγής: 554

carhistory

Photos: Nissan