Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » OSI Silver Fox
OSI Silver Fox
concept & prototypes

Θυμίζει περισσότερο καταμαράν παρά αυτοκίνητο και σίγουρα είναι ένα από τα πιο περίεργα τετράτροχα που κατασκευάστηκαν ποτέ...

Η Officine Stampaggi Industriali (OSI) ιδρύθηκε το 1960 στο Τορίνο, από τον πρώην πρόεδρο της Ghia Luigi Segre και τον Arrigo Olivetti της Fergat, που κατασκεύαζε εξαρτήματα αυτοκινήτων. Η εταιρεία, που δεν έμελλε να σταδιοδρομήσει για πολλά χρόνια, προχώρησε σε κάποιες κατασκευές αυτοκινήτων με βάση μοντέλα της Alfa Romeo, της Fiat και της Ford. Μία από τις πρώτες συμβάσεις που ανέλαβε ήταν να χτίσει το αμάξωμα του Innocenti 950 Spider, που σχεδιάστηκε το 1960 από τον νεαρό Tom Tjaarda με εντολή της Ghia. Το πιο γνωστό μοντέλο της εκτός Ιταλίας ήταν το 20M TS Coupe, που βασιζόταν στο Ford Taunus 20M. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από τον Sergio Sartorelli, περισσότερο γνωστό από τη δουλειά που έκανε το 1961 στο VW Karmann Ghia Τype 34. Περίπου 2.200 Ford 20M TS Coupe παρήχθησαν, από τα οποία εκτιμάται ότι επιζούν 200. Η εταιρεία κατασκεύασε επίσης το Ford Anglia Τοrino, που επιμελήθηκε από τον Giovanni Michelotti και κυκλοφόρησε σε 10.000 μονάδες στην Ιταλία. Ο Luigi Segre πέθανε από σκωληκοειδίτιδα το 1963, αφήνοντας την OSI χωρίς προσωπικούς δεσμούς με τη Ghia και τη Ford. Αντικαταστάθηκε από τον Giacomo Bianco, προερχόμενο από τη Fergat, όμως επί των ημερών του οι συμβάσεις συνεργασίας άρχισαν να στερεύουν. Το 1966 απολύθηκαν 2.000 εργαζόμενοι και η παραγωγή αυτοκινήτων έληξε τον Δεκέμβριο του 1967. Πέντε μήνες αργότερα, το γραφείο σχεδιασμού της ενσωματώθηκε στο αντίστοιχο τμήμα της Fiat.


OSI Silver Fox
Aυτή η ασημένια αλεπού δεν έχει καμιά σχέση με ό,τι γνωρίζουμε, τόσο από το ζωικό βασίλειο, όσο και από τον κόσμο του αυτοκινήτου. Ξέρουμε καλά από παράξενες κατασκευές και πάντα διακρίνουμε κάποια λογική στην τρέλα, αυτό όμως είναι αδύνατο να το κάνουμε με το Silver Fox της OSI. Κανείς δεν ξέρει γιατί χωρίστηκε το όχημα σε δύο ξεχωριστά «κελύφη», θυμίζοντας καταμαράν και μειώνοντας δραστικά την ακαμψία του πλαισίου! Περιέργως, το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε για να καταρρίψει ρεκόρ ταχύτητας, αλλά και να λάβει μέρος με προϋποθέσεις επιτυχίας στην κατηγορία των 1.000 κ.εκ. στις 24 ώρες του Μαν. Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο και σίγουρα έμειναν έκπληκτοι πολλοί. Για την κίνηση του φρόντιζε ένα τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο του ενός λίτρου, το οποίο χρησιμοποιούσε και η Alpine-Renault.



To παράδοξο (ένα ακόμη) ήταν η τοποθέτησή του, στην αριστερή πλευρά του οχήματος, ακριβώς πίσω από το κάθισμα του συνοδηγού. Εκτός από την ασυνήθιστη διαμόρφωση του αμαξώματος, το OSI Silver Fox ήταν εξοπλισμένο με μερικά μοναδικά αεροδυναμικά βοηθήματα. Μεταξύ των δύο ατράκτων, υπήρχαν τρία σπόιλερ. Το μπροστινό ρυθμιζόταν με το χέρι όταν το όχημα ήταν σταματημένο, το μεσαίο εν κινήσει, ενώ η πίσω αεροτομή ήταν σε σταθερή θέση. Οι οικονομικές δυσκολίες της ΟSI και η διακοπή λειτουργίας του τμήματος αυτοκινήτων άφησαν άπραγη την ασημένια αλεπού κι η ευκαιρία να δούμε τι θα έκανε στα ρεκόρ ταχύτητας και στους αγώνες, χάθηκε οριστικά. Ίσως όμως είναι καλύτερα έτσι...

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας