Carhistory.gr Logo
  » lost names » Ohta Jidosha
Ohta Jidosha
lost names
Η εταιρεία από το Tokyo υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην προπολεμική Ιαπωνία, παρά το γεγονός ότι κανείς δεν τη θυμάται πλέον...

Η Ohta Jidosha, εταιρεία κατασκευής επιβατικών αυτοκινήτων, καθώς επίσης μικρών φορτηγών και vans, ήταν μία από τις μεγαλύτερες στην προπολεμική Ιαπωνία, σε μια εποχή βέβαια που τα ντόπια οχήματα ήταν ακόμη στο ξεκίνημά τους και πάσχιζαν να καθιερωθούν. Ιδρύθηκε στο Tokyo από τον επιχειρηματία Hiro Ohta και η αρχική της επωνυμία ήταν Ohta Jidosha Seizosho. Η πρώτη αναφορά στα πεπραγμένα της μας πηγαίνει πίσω στο 1922 και στο πρωτότυπο Model OS, ένα δίθυρο τετραθέσιο tourer αμερικανικής έμπνευσης που για διάφορους λόγους έφτασε τελικά στην παραγωγή δώδεκα χρόνια αργότερα. Ο κινητήρας του, ένας τετρακύλινδρος με πλευρικές βαλβίδες των 965 κυβικών εκατοστών που μετέπειτα έγιναν 736, αποτέλεσε το βασικό μηχανικό σύνολο των αυτοκινήτων της εταιρείας μέχρι την κήρυξη του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Με σημαντική οικονομική βοήθεια από την Mitsui Company, έναν επιχειρηματικό όμιλο με πολυσχιδείς κατασκευαστικές δραστηριότητες που είχε ιδρυθεί το 1876, η Ohta έβαλε στη γκάμα της και άλλα μοντέλα (sedans, roadsters, αλλά και φορτηγά). Σχεδιαστής τους ήταν ο Yuichi Ohta, γιός του ιδιοκτήτη. Το 1936, με την ονομασία της να έχει αλλάξει το προηγούμενο έτος σε Kosoku Kikan Kogyo, η εταιρεία παρήγαγε το Model OC. Ένα χρόνο αργότερα ξεκίνησε η παραγωγή του Model OD, η οποία διακόπηκε στις 670 μονάδες εξαιτίας του πολέμου. Ακολούθησε σιγή, για δώδεκα χρόνια...

Νέο ξεκίνημα
Το 1947 η εταιρεία επανεκκίνησε τη δραστηριότητά της, έχοντας πλέον την επωνυμία Ohta Jidosha Kogyo. Το πρώτο της μεταπολεμικό αυτοκίνητο ήταν το Model PA, ένα τετραθέσιο μοντέλο με μεταξόνιο 2,1 μέτρων, ανεξάρτητη ανάρτηση και τετρακύλινδρο κινητήρα, που αποδίδοντας 23 ίππους έδινε στο όχημα τελική ταχύτητα 75 χιλιομέτρων την ώρα. Το Model PA έγινε δημοφιλές ως ταξί, ενώ σύντομα πλαισιώθηκε από το επίσης τετρακύλινδο Model OE, του οποίου η σχεδίασε παρέπεμπε στα μοντέλα της βρετανικής Sunbeam-Talbot. Την ίδια εποχή κυκλοφόρησε και το πιο ασυνήθιστο μοντέλο της Ohta, το VK-2, με το πενταθέσιο αμάξωμά του να αποτελεί συνδυασμό club coupe και pick-up. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας εκείνου του αυτοκινήτου απέδιδε 45 ίππους. Το 1954 η Ιαπωνία είχε ελάχιστους κατασκευαστές αυτοκινήτων, εκ των οποίων ξεχώριζαν τρεις: Toyopet, Ohta και Datsun. Τα περισσότερα από τα μοντέλα που κατασκευάζονταν στη χώρα ήταν μικρών διαστάσεων, με αρκετά αδύναμους κινητήρες. Η ποιότητά τους ήταν κατώτερη των αντίστοιχων ευρωπαϊκών και το κράτος, με διάφορες διατάξεις, προσπαθούσε να την βελτιώσει. Την εποχή εκείνη η Ohta είχε στη γκάμα της το δίθυρο VM Light Van, ουσιαστικά ένα station wagon με τετρακύλινδρο κινητήρα που απέδιδε 48 ίππους στις 4.500 στροφές ανά λεπτό και συνδυαζόταν με ένα πλήρως συγχρονισμένο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων.

Τίτλοι τέλους
Tα δύο τελευταία μοντέλα της εταιρείας ήταν το station wagon QV Light Van με μεταξόνιο 2.311 χιλιοστών και το μικρό sedan PK-1, του οποίου το μεταξόνιο ανερχόταν στα 2.146 χιλιοστά. Το PK-1 κινούσε ένα τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο των 903 κυβικών εκατοστών, που συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τριών σχέσεων και απέδιδε 26 ίππους στις 4.000 στροφές ανά λεπτό, ικανούς να δώσουν στο αυτοκίνητο ανώτατη ταχύτητα 90 χιλιομέτρων την ώρα. Το 1957 έπεσαν οι τίτλοι τέλους στην αυτόνομη δραστηριότητά της, καθώς αποκτήθηκε από την εταιρεία κατασκευής φορτηγών Kurogane, η οποία μεταξύ άλλων είχε βγάλει στην παραγωγή το πρώτο στα χρονικά ιαπωνικό τετρακίνητο μοντέλο. Τα επιβατικά της αυτοκίνητα διακόπηκαν οριστικά, ενώ τα επαγγελματικής φύσης φορτηγά και light vans που υπήρχαν στη γκάμα της, διανέμονταν στην αγορά με το λογότυπό της για λίγα ακόμη χρόνια. Όσο για τον στιλίστα της Yuichi Ohta, σχεδίασε στη συνέχεια για λογαριασμό της Datsun το ελαφρύ sport αυτοκίνητο DC-3 και το roadster S211, που ήταν το πρώτο Fairlady. Και τα δύο μοντέλα, παρά την εξαιρετικά ολιγάριθμη παραγωγή τους (50 μονάδες το πρώτο και 20 το δεύτερο) θεωρούνται σήμερα από τα πιο σημαντικά στην ιστορία της Nissan.

OHTA MODEL OD (1937)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κατασκευαστής: Kosoko Kikan Kogyo
Σχεδιαστής: Yuichi Ohta
Kινητήρας: Υδρόψυκτος 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 736 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 61 mm x 64 mm
Καρμπιρατέρ: Zenith
Ισχύς: 12,5 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 3 σχέσεων
Μήκος: 3.190 χλστ.
Πλάτος: 1.200 χλστ.
Ύψος: 1.565 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.965 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.050 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.050 χλστ.
Βάρος: 680 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1937-1939
Μονάδες παραγωγής: 670

carhistory

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας