Carhistory.gr Logo
  » america » Golden Rocket
Golden Rocket
america

H χρυσόχρωμη διθέσια κατασκευή στο Motorama του 1956, που ήταν σχεδιασμένη να μοιάζει με πύραυλο, δεν είχε προδιαγραφές για να εξελιχθεί σε μοντέλο παραγωγής. Ωστόσο έμεινε στον χώρο των επιδείξεων για αρκετά χρόνια, βοηθώντας τα μέγιστα την εικόνα της Oldsmobile.

Tο General Motors Motorama ήταν μια πολύ σημαντική έκθεση για τον κλάδο του αυτοκινήτου στην Αμερική, από το 1949 έως το 1961, που σταμάτησε να διοργανώνεται με αυτή τη μορφή. Για 12 χρόνια, στο Waldorf Astoria της Νέας Υόρκης αλλά και αλλού, ο κολοσσός της GM παρουσίαζε σε αυτήν ό,τι καινούργιο ετοίμαζαν οι εταιρείες της για τον χώρο των τεσσάρων τροχών. Μοντέλα παραγωγής, πειραματικά οχήματα και λαμπερά πρωτότυπα εμφανίζονταν στο Μotorama για πρώτη φορά, εντυπωσιάζοντας το κοινό της άλλης πλευράς του Ατλαντικού και όχι μόνο. Ανάμεσά τους μεταξύ πολλών άλλων συμπεριλαμβάνονται οι Cadillac Series 61-62 και η Cadillac Debutante (1950), η Buick Wildcat, η Pontiac La Parisienne, η Oldsmobile Starfire και η πρώτη γενιά της Chevrolet Corvette (1953), η Oldsmobile F88 και η Cutlass, η Chevrolet Nomad (1954), η Cadillac Eldorado Brougham (1955) και η Cadillac Eldorado Biarritz convertible (1958). Το 1961 το Motorama διεξήχθη για τελευταία φορά, παρουσιάζοντας τα εκθέματά του στη Νέα Υόρκη, στο Σαν Φρανσίσκο και στο Λος Άντζελες. Υπολογίζεται ότι στα 12 χρόνια της διεξαγωγής του το επισκέφτηκαν συνολικά περίπου 11 εκατομμύρια άτομα, ενώ διάδοχός του θεωρείται η διεθνής έκθεση αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης.

Η εποχή των πυραύλων

Στις αρχές της δεκαετίας του '50 οι πολίτες των ΗΠΑ ήταν ενθουσιασμένοι από τα επιτεύγματα της αεροναυπηγικής και την τεχνολογία της αεριοπροώθησης, καθώς έβλεπαν ότι εκτός των άλλων τους ισχυροποιούσε έναντι της Σοβιετικής Ένωσης, που ήταν τότε ο μεγάλος τους αντίπαλος. Ο Ψυχρός Πόλεμος είχε ξεκινήσει και κάθε ανακάλυψη που μπορούσε να προσφέρει κάποιο πλεονέκτημα ήταν αρεστή, πόσο μάλλον όταν αυτή ακουμπούσε και στα πρώτα προπαρασκευαστικά εγχειρήματα για την κατάκτηση του κοντινού διαστήματος! Η Αυτοκίνηση δεν ήταν δυνατό να μην επηρρεαστεί από αυτό το κλίμα και το Motorama ήταν από τους πρώτους χώρους που επιδείχθηκαν οι νέες σχεδιαστικές τάσεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το 1954, για παράδειγμα, το κοινό αναφώνησε «ένα αεροπλάνο με ρόδες!», βλέποντας το project με την κωδική ονομασία «ΧΡ-21», που όλοι αναγνωρίζουμε σήμερα ως «Firebird I». Ο σχεδιασμός του παρέπεμπε κατευθείαν σε μαχητικό αεριωθούμενο αεροσκάφος. Ήταν μονοθέσιο με μια διάφανη κάψουλα-στέγαστρο επάνω από το κάθισμα του οδηγού, ενώ επιπλέον διέθετε κάθετο πτερύγιο στην ουρά του, πλαϊνά φτερά και μακρύ επιβλητικό ρύγχος. Το αεροπορικού τύπου αμάξωμά του ήταν κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από fiberglass. Δύο χρόνια αργότερα ήταν η σειρά της Oldsmobile να εντυπωσιάσει, έστω και αν το δημιούργημά της δεν διέθετε στροβιλοκινητήρα.


Golden Rocket

 

H χρυσόχρωμη διθέσια κατασκευή, στο Motorama του 1956, ήταν σχεδιασμένη να μοιάζει με πύραυλο. Είχε και αυτή αμάξωμα κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από fiberglass, ενώ για την κίνησή της φρόντιζε ένας Rocket V8 των 275 ίππων. Πηγή έμπνευσης για την ομολογουμένως παράξενη εξωτερική εμφάνιση του Oldsmobile Golden Rocket ήταν το μαχητικό αεροσκάφος Mc Donnel F-84, που είχε παρουσιαστεί το 1952 και αποτελούσε τότε την αιχμή του δόρατος στην αεροπορική τεχνολογία. Στο δίχρωμο μπλε και χρυσό εσωτερικό του, με το ταχύμετρο τοποθετημένο στο κέντρο του ταμπλό, βρήκαν επίσης εφαρμογή αρκετές προηγμένες για την εποχή επιλογές. Ανάμεσά τους η δυνατότητα του τιμονιού να κατεβαίνει προς τα κάτω, ώστε να διευκολύνει τον οδηγό, όπως και η ανύψωση-περιστροφή των καθισμάτων για την ξέγνοιαστη επιβίβαση και αποβίβαση. Η πειραματική δημιουργία της Oldsmobile μπορεί να μην είχε τις προδιαγραφές για να εξελιχθεί σε μοντέλο παραγωγής, ωστόσο αναθεωρήθηκε πολλές φορές και έμεινε στον χώρο των επιδείξεων για αρκετά χρόνια, βοηθώντας τα μέγιστα την εικόνα της εταιρείας.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

OLDSMOBILE GOLDEN ROCKET EXPERIMENTAL CAR
Αμάξωμα: Διθέσιο coupe
Kινητήρας: Rocket V8
Κυβισμός: 3.835 κ.εκ.
Σχέση συμπίεσης: 9.5:1
Ισχύς: 275 ίπποι
Μήκος: 5.108 χλστ.
Πλάτος: 1.915 χλστ.
Ύψος: 1.257 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.498 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.422 χλστ.

carhistory

Photos: General Motors