Carhistory.gr Logo
  » product » 1951-2000 » Opel Kadett Rallye
Opel Kadett Rallye
1951-2000

Το 1966 ήταν μία χρονιά, στην οποία κυριάρχησαν τα απανταχού τεχνολογικά επιτεύγματα: H Γαλλία άνοιξε τον πρώτο στον κόσμο σταθμό παλιρροιακής ενέργειας και η Σοβιετική Ένωση έστειλε το πρώτο της διαστημικό όχημα στη Σελήνη, μαγεύοντας το κοινό με εικόνες του «Ωκεανού των Καταιγίδων».

Στη Δυτική Γερμανία, η Opel δημιούργησε αίσθηση με το δικό της τρόπο, ξεκινώντας την παραγωγή του Kadett Rallye. O συγκεκριμένος τύπος ξεχώριζε από την έκδοση coupe χάρις στον κινητήρα των 1.1 λίτρων με το διπλό καρμπιρατέρ, στο σπορ εσωτερικό του και στην εντυπωσιακή σχεδίαση με μαύρο ματ καπώ, καθώς επίσης και στις ελκυστικές πλαϊνές και πίσω λωρίδες που έφερε. Το Νοέμβριο του 1966, το πρώτο Kadett Rallye πέρασε από τη γραμμή παραγωγής, στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Οpel στο Bochum.



Ένα δελτίο τύπου της εποχής εκείνης το αποκαλούσε το πιο σπορ νέο μοντέλο «καυτή έκδοση της δεύτερης γενιάς Kadett» και συνέχιζε: «Χρησιμοποιώντας το Kadett Coupé σαν βάση, η Opel αποφάσισε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα ήταν έτοιμο για δράση και παράλληλα να κάνει τα σπορ χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου προσιτά στους πολλούς, μέσω της μαζικής παραγωγής». Η Opel τήρησε και τις δύο υποσχέσεις της, προσφέροντας ένα αυτοκίνητο σε ελκυστική τιμή. Με κινητήρα 60 ίππων, 1.1 λίτρου SR (Super Rallye), το Kadett Rallye είχε τελική ταχύτητα των 148 χιλιομέτρων την ώρα και η τιμή του ξεκινούσε από τα 7.175 γερμανικά μάρκα. Έφερε εμπρός δισκόφρενα και σύστημα φρένων διπλού κυκλώματος με σερβόφρενο στάνταρ. Για τη διασφάλιση καλής πρόσφυσης σε δύσκολες συνθήκες, το Kadett Rallye ήταν εφοδιασμένο με ελαστικά 155-SR13 σε φαρδιές, γκρι-ασημί, σπορ ζάντες. Η συνολική εμφάνιση του νέου μοντέλου πρόδιδε τη διάθεσή του να γίνει σημαντικός παίκτης στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Μαύρα, ματ τμήματα στο καπό και έντονες πλαϊνές λωρίδες κέρδισαν το σεβασμό των αγωνιζόμενων από την πρώτη στιγμή. Το Kadett Rallye έφερε σπορ χαρακτηριστικά και στο εσωτερικό, με όλο σχεδόν τον εξοπλισμό σε ματ μαύρη απόχρωση που εμποδίζει τις αντανακλάσεις, μεταξύ των οποίων η επένδυση οροφής, τα αλεξήλια και η κονσόλα του επιλογέα ταχυτήτων. Ανάμεσα στα στάνταρ χαρακτηριστικά ήταν μία κολόνα τιμονιού ασφαλείας με τρεις μεταλλικές ακτίνες και μη θρυμματιζόμενη στεφάνη, στροφόμετρο, δείκτης παρακολούθησης πίεσης λαδιού και αμπερόμετρο στην κονσόλα ενδείξεων, καθώς και μια σπορ λαβή επιλογέα ταχυτήτων. Το φθινόπωρο του 1967, παρουσιάστηκε ένα ακόμα ισχυρότερο «Rallye» με κινητήρα 1.9 λίτρων και ισχύ 90 ίππων, γνωστό από το Opel Rekord. Αυτός προσέφερε επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου, με επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 13 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 168 χιλιόμετρα την ώρα. Το LS-Rallye Coupé παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 1968, έχοντας έντονα κεκλιμένα πίσω παράθυρα αλλά χωρίς πλευρική αυλάκωση.

Οι αγωνιστικές επιτυχίες

Το νέο μοντέλο υλοποίησε τις φιλοδοξίες του σπορ αυτοκινήτου, από την πρώτη στιγμή. Από το τέλος της δεκαετίας του 1960 και μετά, το Kadett Rally στην αγωνιστική του έκδοση δικαίωσε το όνομά του με πολλές εθνικές και διεθνείς αγωνιστικές νίκες. Το 1968 έλαβε μέρος σε πολυάριθμους αγώνες, μεταξύ των οποίων στο ελληνικό, ολλανδικό και γερμανικό πρωτάθλημα. Το Kadett Rallye ήταν νικητής στην κατηγορία του και στο 21ο διεθνές Rallye Lyon/Charbonnières–Stuttgart/Solitude, αλλά και στο 30ό διεθνές Rallye Wiesbaden (Deutschland rallye).

Ένα χρόνο αργότερα, οι Kurt Waldner και Hans Vogt απέδειξαν το σπορ χαρακτήρα και την αξιοπιστία του Opel Kadett με τη νίκη τους στη γενική κατάταξη στο 13ο ADAC Tour d’ Europe, ένα μαραθώνιο ράλλυ 14.000 χιλιομέτρων που διέσχιζε την Ευρώπη και τη Μικρά Ασία. Σύμφωνα με μία δημοσίευση της εποχής: «Αυτή η νίκη γενικής κατάταξης αποτελεί απόδειξη της αξιοπιστίας του Rallye Kadett. Ανεξάρτητα αν η διαδρομή περνούσε μέσα από τα Βαλκάνια ή τη Μέση Ανατολή, το Kadett Rallye κράτησε το γρήγορο ρυθμό του». Το σπορ αυτοκίνητο της Opel έγινε ακόμα και νικητής στην κατηγορία του αρκετές φορές στο πολύ απαιτητικό Rallye Monte Carlo, στην κατηγορία «αυτοκίνητα τουρισμού παραγωγής». Το 1970 oι Ragnotti-Thimonier τερμάτισαν στην 11η θέση της γενικής κατάταξης με το Kadett Rallye 1900, δίπλα στις κορυφαίες εξακύλινδρες Porsche. Tην ίδια χρονιά ο Akim Warmbold νίκησε το ράλλυ Γερμανίας, σημειώνοντας μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του αυτοκινήτου στην αγωνιστική σταδιοδρομία του.

Χάρη σε όλους αυτούς τους παράγοντες, το Kadett Rallye απόλαυσε υψηλά νούμερα πωλήσεων, μέχρις ότου τελείωσε η παραγωγή του, τον Ιούλιο του 1973. Συνολικά λίγες παραπάνω από 100.000 μονάδες συναρμολογήθηκαν στο εργοστάσιο του Bochum.

ΚΑDETT RALLYE 1.1 SR (1972)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 4κύλινδρος 8βάλβιδος σε σειρά
Κυβισμός: 1.196 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 79 mm x 61 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.0:1
Καρμπιρατέρ: 2 Solex
Ισχύς: 60 ίπποι στις 5.400 σ.α.λ.
Ροπή: 8,9 χλγμ. στις 3.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Ανώτατη ταχύτητα: 148 χλμ/ώρα
Mήκος: 4.182 χλστ.
Πλάτος: 1.573 χλστ.
Ύψος: 1.405 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.416 χλστ.
Mετατρόχιο εμπρός: 1.254 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.278 χλστ.
Βάρος: 800 κιλά

ΚΑDETT RALLYE 1.9 S (1972)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 4κύλινδρος 8βάλβιδος σε σειρά
Κυβισμός: 1.897 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 93 mm x 69.8 mm
Σχέση συμπίεσης: 9.0:1
Καρμπιρατέρ: 1 Solex
Ισχύς: 90 ίπποι στις 5.100 σ.α.λ.
Ροπή: 14,9 χλγμ. στις 2.800 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Ανώτατη ταχύτητα: 168 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα: 13 δλ.
Mήκος: 4.182 χλστ.
Πλάτος: 1.573 χλστ.
Ύψος: 1.405 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.416 χλστ.
Mετατρόχιο εμπρός: 1.254 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.282 χλστ.
Βάρος: 810 κιλά

carhistory

Photos: Opel