Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » Opel Strolch
Opel Strolch
concept & prototypes

Το ξεχασμένο project, που αναδύθηκε απρόσμενα από το παρελθόν και μας αποκάλυψε ακόμα μια πτυχή στην κατασκευαστική δραστηριότητα και στη φιλοσοφία της Opel…

Κατά τη διάρκεια της προπαρασκευαστικής διαδικασίας για την ανάπτυξη της δέκατης γενιάς του Astra, οι άνθρωποι της γερμανικής εταιρείας ανακάλυψαν λησμονημένες για δεκαετίες σε κάποιο συρτάρι τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες ενός μικρού διθέσιου roadster, που ήταν βασισμένο στο Kadett της πρώτης γενιάς. Την αμηχανία των πρώτων στιγμών μετά το αναπάντεχο εύρημα διαδέχθηκε η έκπληξη, καθώς δεν γνώριζαν τίποτα για την εικονιζόμενη κατασκευή και ποτέ δεν είχαν ακούσει το παραμικρό. Το μόνο στοιχείο που είχαν στη διάθεσή τους για να ξεκινήσουν να μαθαίνουν περισσότερα ήταν μια λέξη, γραμμένη με το χέρι επάνω στις φωτογραφίες: «Strolch».

Ο «μπαγαπόντης»
Η έρευνα των ειδικών της ομάδας Opel Classic αποκάλυψε ότι το 1938 οι μηχανικοί της εταιρείας κατασκεύασαν ένα πρωτότυπο διθέσιο cabriolet, που στηριζόταν στο Kadett της δεκαετίας του ’30. Το όνομα του αυτοκινήτου επισημαινόταν στις φωτογραφίες που βρέθηκαν: «Strolch», που σημαίνει «μπαγαπόντης». Το κομψό, γοητευτικό roadster ποτέ δεν κατάφερε να φθάσει στην αλυσίδα παραγωγής. Τα παλαιά πρακτικά μιας σύσκεψης της διοίκησης δείχνουν ότι αυτό το project δεν ευοδώθηκε, λόγω έλλειψης ατσαλιού πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά και εξ αιτίας των σχετικά χαμηλών πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία. Η έρευνα έδειξε ότι η Opel ήταν άριστα προετοιμασμένη για να το παρουσιάσει στην αγορά, όπως επιβεβαιώνεται από μια καλλιτεχνική μπροσούρα, η οποία βρέθηκε σε παλιά αρχεία. Ήταν έτοιμη για εκτύπωση και παρουσίαζε με υπερηφάνεια τις τεχνικές λεπτομέρειες του κινητήρα: Κυβισμός 1.1 λίτρων, 23 ίπποι, κιβώτιο ταχυτήτων τριών σχέσεων, ανώτατη ταχύτητα 98 χιλιόμετρα την ώρα. Ωστόσο, πρωτότυπα του roadster δεν περισώθηκαν.

Βring me to life…
Οι ειδικοί της ομάδας Opel Classic γοητεύτηκαν τόσο πολύ από τη μήκους 3,62 μέτρων ανακάλυψή τους, ώστε αποφάσισαν να κατασκευάσουν ένα ακόμα «Strolch», εβδομήντα χρόνια μετά τη σύλληψη του πρώτου μοντέλου. Ως βάση τους χρησιμοποίησαν ένα απλό Kadett του 1938, από το οποίο προήλθαν και τα ανταλλακτικά. Ιδιαίτερα απαιτητική ήταν η σχεδίαση του πίσω τμήματος, αλλά και η δουλειά σε άλλα τμήματα του αμαξώματος, που δεν ανήκαν στη σειρά Kadett. Η κατασκευή του αναδιπλούμενου, υφασμάτινου top χωρίς λεπτομερή σχέδια απαιτούσε άφθονη φαντασία και τεχνικές ικανότητες, κυρίως επειδή μοναδικό βοηθητικό υλικό ήταν οι παλιές φωτογραφίες. Οι μηχανικοί όμως κατάφεραν να φέρουν στην επιφάνεια ακόμα και μερικά από τα μυστικά των παλιών φωτογραφιών. Για να προσδιοριστεί το χρώμα του παλιού πρωτοτύπου, οι ιστορικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες υποβλήθηκαν σε ακριβή ανάλυση σε γκρι κλίμακα. Αυτή αποκάλυψε ότι το αρχικό «Strolch» ήταν βαμμένο σε λαμπερή κόκκινη απόχρωση.

Μετά την ανάδυσή του από το παρελθόν το διθέσιο roadster «Strolch» δίνει τακτικά το «παρών» σε εκδηλώσεις ιστορικών αυτοκινήτων, αρχής γενομένης από το Oldtimer Grand Prix του Nürburgring, τον Αύγουστο του 2009.


credits

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας. Photos: Opel